Garmin Zumo deel 7

Je hoeft die route niet te dupliceren, maak er een spoor van. Zie je beiden op één scherm en kan je de route na herberekenen gelijk trekken met het spoor. Vele makkelijker.
 
Zo doe ik het ook ja. Route naar spoor, spoor een ander kleurtje geven, dan route herberekenen en weer op het spoor terugleggen.

Werkt prima in Basecamp.
 
Iemand nog geïnteresseerd in Zumo 660 onderdelen? Alleen de printplaat is defect, de rest is dus beschikbaar. Denk aan motorsteun, autosteun, lcd, behuizing, traffic receiver, etc.
 
Laatst bewerkt:
Zo doe ik het ook ja. Route naar spoor, spoor een ander kleurtje geven, dan route herberekenen en weer op het spoor terugleggen.

Werkt prima in Basecamp.
Niet elke Garmin GPS kan een route aan die als track wordt aangeboden.
We hebben het hier over de ZUMO 210 / 220 en ook de Nuvi 510 heeft deze beperking.
Trouwens alle wat oudere Garmin GPSen hebben dit.

Dus dan ben je toch verplicht om met de route te werken en die op je eigen kaartmateriaal af te stemmen.
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt ook niet bedoeld/gezegd.

Men maakt van een route een spoor om de originele route na herbereken gelijk trekken aan het spoor op je eigen/huidige kaartmateriaal. Vervolgens zet dan de nieuwe (aangepaste) route in je Zumo.
 
Dat wordt ook niet bedoeld/gezegd.

Men maakt van een route een spoor om de originele route na herbereken gelijk trekken aan het spoor op je eigen/huidige kaartmateriaal. Vervolgens zet dan de nieuwe (aangepaste) route in je Zumo.
Weer wat geleerd.

Werkt dat dan ook in Mapsource?
 
MapSource kan geen routes naar tracks omzetten (en vice versa), daar heb je een extern programma voor nodig zoals JaVaWa RTWtool.
 
zo helaas is mijn zumo 390lm stuk gegaan op vakantie en nu krijg ik een reperatie verzoek van 134 euro voor een nieuwere ?
Scherm is volledig gebroken.
Krijg een nieuwe 2dehandse voor die prijs?

Zou ik dat doen ? krijg er van garmin ook weer een jaar garantie bij.
Oude was 4 keer gebruikt voor navigatie en is een jaartje oud!

Zou zo 2de handse ouder wezen dan een jaar ?
 
Iemand nog geïnteresseerd in Zumo 660 onderdelen? Alleen de printplaat is defect, de rest is dus beschikbaar. Denk aan motorsteun, autosteun, lcd, behuizing, traffic receiver, etc.
Jazeker wel.
Dan kan ik mijn 660 ook op mijn tweede motor gebruiken.
Wil je dat ik hem af kom halen, en zo ja waar dan?
Of wil je hem tegen vergoeding opsturen?
 
zo helaas is mijn zumo 390lm stuk gegaan op vakantie en nu krijg ik een reperatie verzoek van 134 euro voor een nieuwere ?
Scherm is volledig gebroken.
Krijg een nieuwe 2dehandse voor die prijs?

Zou ik dat doen ? krijg er van garmin ook weer een jaar garantie bij.
Oude was 4 keer gebruikt voor navigatie en is een jaartje oud!

Zou zo 2de handse ouder wezen dan een jaar ?

Aangezien breuk niet onder garantie valt, krijg je dit voorstel.
Wat je krijgt is meestal een nieuw of refurb toestel. Indien deze niet meer voorradig zouden zijn, maak je zelf kans op een nieuwer model. Maar voor 134 euro ga je geen ander toestel vinden.
 
zo helaas is mijn zumo 390lm stuk gegaan op vakantie en nu krijg ik een reperatie verzoek van 134 euro voor een nieuwere ?
Scherm is volledig gebroken.
Krijg een nieuwe 2dehandse voor die prijs?

Zou ik dat doen ? krijg er van garmin ook weer een jaar garantie bij.
Oude was 4 keer gebruikt voor navigatie en is een jaartje oud!

Zou zo 2de handse ouder wezen dan een jaar ?

Denk inderdaad zoals vespamarc ook zecht dat je voor €134,- geen tweedehands kan vinden. De 550 gaat nog voor meer weg op marktplaats.
 
Iemand nog geïnteresseerd in Zumo 660 onderdelen? Alleen de printplaat is defect, de rest is dus beschikbaar. Denk aan motorsteun, autosteun, lcd, behuizing, traffic receiver, etc.
Ik heb wel interesse in de trafic receiver. Die is bij mij defect.
(Als Super Blackbird die trafic receiver niet nodig heeft).
 
Heb het ook al op het Waypoint GPS forum gezet maar ik post het hier ook maar voor een groter bereik:

Het volgende treed de laatste tijd op bij het importen van routes die ik via Basecamp op mijn Zumo 390 zet:

Als ik de routes importeer geeft het toestel voor een aantal routes aan dat deze niet kan worden opgeslagen.
Tevens zie ik de routes die wel konden geimporteerd, meerdere keren in de Reisplanner app staan.
Ook is de knop onderin met "Nieuwe reis" uitgegrijsd.

Ik heb al een harde reset gedaan van mijn toestel waarbij ik vooral ook alle gpx bestanden heb verwijderd. Dit lost het probleem echter niet op.

Als ik tracks op het toestel zet en deze naar een route converteer gaat dit goed. Echter zie ik deze reizen echter ook meerdere keren terug in de Reisplanner app.

Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad. Laatste firmware staat geinstalleerd en ik gebruik geen geheugenkaart.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
 
Er is een maximaal aantal routes dat in je Zumo kan. Waarschijnlijk zit je daar overheen. Je moet dus eerst een aantal routes wissen voordat je nieuwe kunt importeren.
 
Al gedaan. Er staan geen routes meer in mn Garmin. Als ik er 1 importeer heb ik er een paar dozijn met dezelfde naam. Het zijn allemaal kopieen van elkaar.
 
Ik ben van plan om een tweedehands garmin zumo 350lm aan te schaffen. Nu had ik een vraagje over de lifetime update. Wordt door het programma ''Garmin Express'' automatische herkent dat het toestel lifetime update heeft wanneer je de garmin aan de pc koppelt of heb je hier nog extra gegevens voor nodig?
 
Ik ben van plan om een tweedehands garmin zumo 350lm aan te schaffen. Nu had ik een vraagje over de lifetime update. Wordt door het programma ''Garmin Express'' automatische herkent dat het toestel lifetime update heeft wanneer je de garmin aan de pc koppelt of heb je hier nog extra gegevens voor nodig?

Voorheen moest je een account aanmaken.
Daarna koppel je het toestel aan je account middels Garmin Express. Daarna gaat de rest automatisch.

Het aanmaken van een account is dacht ik vervallen (ik sluit hem altijd gewoon aan en de rest gaat vanzelf ;) ;) ;) )
De registratie zal dus via het toestel plaatsvinden. Dus via Garmin Express
 
Laatst bewerkt:
Weer een happy camper hier.

Eind vorig jaar ging mijn good old zumo 550 een eigen leven leiden. Random scherm inputs en niet meer reageren op aanraken.

Na zoeken op internet bleek dat zeer waarschijnlijk mijn digitizer de geest had gegeven. (touchscreen dat voor het eigenlijke scherm zit)

Voor 8 dollar en zonder verzendkosten in China een nieuwe digitizer besteld. Binnen twee weken in huis en net gemonteerd. Mijn 550 werkt weer. Scherm reageert beter op aanraking dan het ooit gedaan heeft.

*O* *O*

Voor mensen met vergelijkbare problemen hier de http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=528905 (how to) en hier het onderdeel wat ik besteld heb.
:}

Die gaan we maar meteen bestellen. Voor dat geld kan ik hem altijd proberen te maken. Bewaren we de zumo wel voor de sporadische keren dat we offroad gaan rijden.
 
Is wat die 550's.

Ik heb er ook eentje, maar gebruik al twee jaar een 590, toch kan ik geen afscheid nemen van de 550.
Uitlenen op z'n tijd wel, maar verkopen doe ik om een of andere reden niet.

Ook dat vervangen van het scherm (kapot door vallen) ooit gedaan voor een paar tientjes en apparaat werkt gewoon nog prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan