Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

Gisteren de rit nog maar een keertje gereden, soms in de stromende regen maar het was wel even leuk.

Ook vond ik het leuk om een mede MF-er tijdens de rit tegen te komen, Jos16 was ook bezig met het voorrijden van deze route.
@Jos16: leuk om kennis gemaakt te hebben en bedankt voor de cappuccino! ;)
Jos en ik zijn wel tot de conclusie gekomen dat deze rit echt niet geschikt is voor pure straatbanden, houdt hier rekening mee!!!

Verder ben ik zelf nog een foutje tegengekomen op de route, een zandpad is nu gebombardeerd tot voetgangerspand en ontoegankelijk gemaakt voor verkeer. :(

Nog een paar sfeerplaatjes en ja, mijn motor was schoon toen ik aan deze rit begon. Dus als je denkt weer met een schone motor naar huis te gaan.... :] Hahaha
full

full
 
Coole brommert die TransGender van je. Die Chinese Akra is alleen wel erg aan de kleine kant. Deel jij oordopjes uit aan voorbijgangers? :P
 
Coole brommert die TransGender van je. Die Chinese Akra is alleen wel erg aan de kleine kant. Deel jij oordopjes uit aan voorbijgangers? :P

Tnx! ;)

Ik heb deze Alp zelf gebouwd en verbouwd en wist bij de start van dit project al dat zo'n dempert veels te klein zou zijn.
Daarom is deze ook op de operatietafel geweest bij Dr. GsxrEd en heb ik demper aan de binnenkant verbouwd, het enige wat je nu hoort is het aanzuiggeluid van het luchtfilter. ;)
 
Laatst bewerkt:
Lekrijden... hmm... rotspaden en lavasteenpaden heb ik niet in de route zitten dus de kans is klein .... hahahaha!

Ach... ik had een nieuwe TKC achterband, maar ik heb de afgelopen weken heel veel kilometers moeten maken voor deze rit... Ik wilde de TKC's sparen voor de offroad ritjes, maar deze hebben nu stiekem al heel wat asfalt gezien. Allroad rit, niet waar? :)

Puntje is wel dat mijn achterband halverwege is (mijn voorband is nog praktisch nieuw) maar heb het er voor over gehad! Persoonlijk zou ik het nieuwe bandje monteren, is op zand best wel fijn een beetje grip ;)

Zijn dikke noppen noodzaak.... of is het met scorpions goed te doen? ( evt. Met n aanloop😜)
 
Kan je mij ook op de lijst zetten? Hopelijk kom ik verder dan de reservebank. :]
 
Helaas moet ik ook van de lijst,, moet werken ivm de dam tot dam loop 17 september.. G@d%€r zou de rit wel graag een keer willen rijden.. Neem aan dat julie niet erg happig zijn om de route te delen? Ik woon helemaal in het noorden dus zal er verder niet vaak komen. Ik hoor het wel
Gr Sam
 
Haal mij maar van de lijst, kan hele tijd niet rijden. Vinger in een spalk voor een paar maanden...
Nelizzz

Aaaaaiiii, wat is er gebeurd?? In ieder geval veel beterschap!!! :t

Ik haal je van de lijst af!

Helaas moet ik ook van de lijst,, moet werken ivm de dam tot dam loop 17 september.. G@d%€r zou de rit wel graag een keer willen rijden.. Neem aan dat julie niet erg happig zijn om de route te delen? Ik woon helemaal in het noorden dus zal er verder niet vaak komen. Ik hoor het wel
Gr Sam

Stuur mij na 17 september maar een mailtje, dan stuur ik je deze door.

Werkse en ik haal je van de lijst af! ;)
 
Vanmorgen en vanmiddag heb ik ca 2/3 van de route gereden.
Edwin heeft erg goed zijn best gedaan,en erg veel energie in de route gestoken,dikke pluim hiervoor!

Gps (garmin 390)heb ik weer een paar keer opnieuw op moeten starten omdat die nix meer deed??
Terwijl de route er goed opstaat,raar maar waar.
 
Laatst bewerkt:
Is er met pirelli scorpions goed door te komen of heb je echt noppen nodig
Of komen we geen mooie dikke drekvelden tegen 😜
 
Vanmorgen en vanmiddag heb ik ca 2/3 van de route gereden.
Edwin heeft erg goed zijn best gedaan,en erg veel energie in de route gestoken,dikke pluim hiervoor!

Gps (garmin 390)heb ik weer een paar keer opnieuw op moeten starten omdat die nix meer deed??
Terwijl de route er goed opstaat,raar maar waar.

Dank je Jos! :)

Hoop alleen niet dat er een of andere bug in de GPX bestanden zit zodat jouw Garmin op hol slaat... :X :X :X
Maar dat lijkt mij niet, bij mij werken deze wel gewoon
 
Is er met pirelli scorpions goed door te komen of heb je echt noppen nodig
Of komen we geen mooie dikke drekvelden tegen 😜

Ik denk dat Jos jou wel kan antwoorden, die heeft de route bijna helemaal gereden.

Ikzelf heb geen ervaring met de Scorpions, heb je een linkje hoe jouw banden eruit zien?
Er zijn verschillende Scorpions zag ik qua profiel.
 
welke smaak scorpion heb jij?

Deze zal het wel niet zijn;
Pirelli_MT_16_Garacross_s.jpg


Deze misschien?
pirelli-scorpion-mt-90-a-t-3539-t-f-l600-sk3.png


Wellicht deze?
images


Foto 1 & 2 zijn geschikt, nummer 3 lijkt mij een echte straatband.

Ik weet wel dat Jos op straatbanden rij/reed, maar hij was aan het twijfelen om in ieder geval de voorband te wisselen voor eentje met grof profiel.
 
Is er met pirelli scorpions goed door te komen of heb je echt noppen nodig
Of komen we geen mooie dikke drekvelden tegen 😜

Ik neem aan dat je de scorpion 1 of 2 bedoelt, ik heb de route gereden met dunlop trailsmarts,en die zijn vergelijkbaar.
en dat ging prima,zelfs met een ongeveer kale voorband.Ook het knippenpad ging als vanouds :')


Maar eea is natuurlijk wel afhankelijk van het weer :Y Als het flink gaat regenen OF heel droog wordt veranderd dat .

Een flink gedeelte van de rit gaat over verharde weg[getjes)gravelpaadjes etc etc,lekker veel variatie.
 
Ik neem aan dat je de scorpion 1 of 2 bedoelt, ik heb de route gereden met dunlop trailsmarts,en die zijn vergelijkbaar.
en dat ging prima,zelfs met een ongeveer kale voorband.Ook het knippenpad ging als vanouds :')


Maar eea is natuurlijk wel afhankelijk van het weer :Y Als het flink gaat regenen OF heel droog wordt veranderd dat .

Een flink gedeelte van de rit gaat over verharde weg[getjes)gravelpaadjes etc etc,lekker veel variatie.

Het knippenpad wat ik voor deze route gekozen heb is inderdaad goed te doen, leuk paadje dacht ik zo. ;) het enorme knippenpad, uhm, zeg maar gerust crossbaan, in het bos heb ik bewust geschrapt, was iets teveel van het goede voor een laagdrempelige allroadrit })
 
Gelukkig, begon me al een beetje zorgen te maken met mijn straatbandjes dat ikke nie meekon... (vlgns mij Roadsmart 3 uitmn hoofd).
Ik hou wel van wat spanning en uitdaging, dat scheelt al de helft... ;-)
 
Het valt allemaal wel mee..... met scorpion at's kom ik er wel doorheen, jammer dat je de crosbaan overslaat 😜 Wellicht iets voor een volgende editie 😋
Wellicht komt het door een traumatische ervaring, waar ik een paar jaar terug mn exc350 al duwend en tot mn kieëen wegzakkend met het gas erop door een diepe zwarte stinksloot heb staan ploeteren om er uit te komen..... de vieze zwarte drekzooi vloog metershoog en kwam natuurlijk recht op mn helmpie naar beneden, zo mn crosshirt in........ het zat nog tussen mn bilspleet ..... bah 😆😆😆
Ik heb er al zin in, Ben benieuwd hoe het met de 950 adv gaat, ik heb hem nog maar net, en dit word mn eerste offroad ritje met dit bakbeest...... stuk logger dan mn Exc
 
Wellicht komt het door een traumatische ervaring, waar ik een paar jaar terug mn exc350 al duwend en tot mn kieëen wegzakkend met het gas erop door een diepe zwarte stinksloot heb staan ploeteren om er uit te komen..... de vieze zwarte drekzooi vloog metershoog en kwam natuurlijk recht op mn helmpie naar beneden, zo mn crosshirt in........ het zat nog tussen mn bilspleet ..... bah 😆😆😆

En toch... nu terugkijkend is het een vet mooie rit geweest. Toch ? ;)
 
Gelukkig, begon me al een beetje zorgen te maken met mijn straatbandjes dat ikke nie meekon... (vlgns mij Roadsmart 3 uitmn hoofd).
Ik hou wel van wat spanning en uitdaging, dat scheelt al de helft... ;-)

Als het weer droog is (en het heeft enkele dagen daarvoor geregend) dan is het met iedere band wel te doen verwacht ik.

*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan