BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Vorig jaar heb ik, voordat ik mijn RS kocht, 3 dagen gereden met een huur RS van Van Harten. 3 dagen was ik niet van het zadel te slaan. 0 keer een SA schakelfout meegemaakt.
Karin heeft niet dezefde laarzen als ik, mijn buddy co heeft ook andere laarzen (hij heeft Sidi Adventure laarzen), ik heb sinds deze week een vers paar Falco Oxygen 2. Zowel Karin als de buddy co hebben op de RS ook al meerdere keren de 3->2 wordt 3->N fout meegemaakt. Ik met mijn oude laarzen, mijn nieuwe laarzen en met mijn BMW schoenen. Omdat ik het in 3 dagen 0 keer had meegemaakt met de huurfiets, mijn buddy co het ook niet heeft meegemaakt bij de proefrit op de Barendrecht RS (ook een 2015 exemplaar), verdenk ik dus mijn motor en niet mijn schoeisel...
Van de anderen hier die ook RS rijden heb ik ook niet gehoord dat zij dit wel eens meemaken...

Dinsdag zal ik VH bellen en vragen wat we er aan gaan doen...

Het probleem dat ik met de Nav VI had is overigens keurig door VH opgelost, ik kreeg een nieuwe unit en die doet het tot op heden vlekkeloos...
 
Ik zat gisteren, tijdens een dijk ritje, nog te genieten van het heerlijke, foutloze schakelen.
Het moet dus gewoon goed kunnen werken.
 
Vervelend Jeroen, ik hoop voor je dat het opgelost wordt. Ik heb op verschillende RS'sen gereden, maar ben dit euvel nog niet tegen gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist geprobeerd te overleggen met Roel, maar die is er vanmiddag pas en dan zit ik in de simulator. Heb ze een e-mail gestuurd. Ben gaan terugkijken en zag dat ik op 5 september vorig jaar al op het R1200RS forum dit probleem had aangekaart.

Daar gaven de eerste gebruikers van de RS ook al blijk van het hebben van dit probleem.

Bij sommigen van hun stopte het euvel na een software update, anderen bleken niet stevig genoeg naar beneden te duwen.

Bij ene Frank bleef het probleem bestaan, ook na het in acht nemen van de tips en na de software update.

Ene AussieImport komt met een hele technische verhandeling, na het lezen daarvan bekruipt mij het gevoel dat 1 van de 50-of-zo personen die voor mij op deze RS hebben gereden, op enig moment de mechanica van mijn fiets net iets te ver naar de grens heeft geduwd en wellicht wat (subtiele) schade in de bak heeft veroorzaakt waardoor dit probleem zich soms achter elkaar voor doet (zoals afgelopen zondag) en dan weer zomaar 180 kilometer helemaal niet (waarbij ik dan niet 180 kilometer alleen in de 6 zit natuurlijk).

Uiteraard hoop ik op een solide oplossing. Ik wil net als Gerwin gewoon foutloos over die dijk kunnen (met braaf 60 km per uur want uiteraard hou ik rekening met "De Buren")
 
Net boodschappie gedaan voordat ik de simulator in ging, paar keer extra 3->2 gedaan, vaudloos natuurlijk. Misschien dat motor temperatuur/olie temperatuur van invloed is omdat het niet zo gek ver naar de Appie in Den Dolder is en het apparaat tijdens dat ik boodschappen doe weer afkoelt. Enfin, wordt vervolgd.
 
Dat de olie van invloed is geloof ik graag, maar jouw bak en blok delen de olie. Ik meen dat in 2013/14 door BMW werd aangeraden om Castrol 10 w 60 4T 'racing' full synthetic olie te gebruiken bij de toenmalige bak en koppelingsproblemen.
Ooit is bij mij in een BMW 6 cilinder auto een hakende 2 e versnelling opgelost met andere olie in de bak.
 
Laatst bewerkt:
Net gebeld door Van Harten. Ze willen dit opgelost hebben. Omdat de versnellingsbak repareren nogal veel tijd vergt gaat volgende week eerst de Quick Shifter vervangen worden. Daar schijnen wel vaker probleempjes mee te zijn, hun verwachting is dan ook dat daarmee het probleem wordt opgelost. Dit omdat problemen met de bak zelden voorkomen.
Als het probleem maar geëliminieerd wordt, daar gaat het mij om.
De Quick Shifter hebben ze morgen al wel in huis, maar ik moet morgen ochtend vroeg melden om te gaan vliegen.
Wordt dus volgende week vervolgd.
 
Net gebeld door Van Harten. Ze willen dit opgelost hebben. Omdat de versnellingsbak repareren nogal veel tijd vergt gaat volgende week eerst de Quick Shifter vervangen worden. Daar schijnen wel vaker probleempjes mee te zijn, hun verwachting is dan ook dat daarmee het probleem wordt opgelost. Dit omdat problemen met de bak zelden voorkomen.
Als het probleem maar geëliminieerd wordt, daar gaat het mij om.
De Quick Shifter hebben ze morgen al wel in huis, maar ik moet morgen ochtend vroeg melden om te gaan vliegen.
Wordt dus volgende week vervolgd.
Goed nieuws Jeroen, fijn dat ze het de aandacht lijken te geven die het verdient!
 
Net gebeld door Van Harten. Ze willen dit opgelost hebben.
Kijk, dat een 'sletje' door meerdere mensen gebruikt is mag er nog niet toe leiden dat ze (deels) arbeidsongeschikt raakt, toch...?
Maar fijn dat ze 't oppakken, ik hoop dat er een einde komt aan je 'ongerief' en dat 't sletje nog jaren mee kan...
 
Mee eens Thijs. Het goede nieuws van het sletje was dat ze kwam met 24 maanden garantie.

Vandaag heerlijk op en neer het werk gereden, maar 1 mis-schakeling. Toen heb ik de temperatuur gecontroleerd (had ik al klaar staan omdat ik het vermoeden kreeg dat olie temperatuur misschien iets van een verklaring kon zijn), maar die stond op 82 graden. Hij ging ongeveer een seconde in de 2, inclusief iets van aandrijving, en "gleed" toen naar de Neutraal. Misschien dat die diagnose van defecte/foutieve Quick Shifter nog niet zo heel gek is. Mijn voet was in ieder geval ver uit de buurt van de schakel pedaal toen dit gebeurde, dus het was een "spontane" actie. Dat kan dan op commando van de Quick Shifter zijn geweest (wat dus volgens de monteur bij Van Harten het meest waarschijnlijk is) of een mechanisch probleem in de bak waardoor die uit zijn 2 "valt".
Gezien de boterzachte souplesse waarmee mijn RooSje normaal gesproken met de Shift Assist Pro door de versnellingen wandelt, zou de diagnose van de monteur best eens een juiste kunnen zijn.
Ik ga in ieder geval een leuk ritje uitzetten voor na de "operatie" dinsdag waarbij ik denk ik ook de Posbank maar eens heen en terug pak (lekker veel 3->2->3->2->3 etc schakelingen.
 
Een voorzetje voor de Betuwe-route op zondag 24 september.

Verzamelen om 10:30 uur bij de Bruine Kip in Beusichem voor het nuttigen van koffie met iets er bij.
Gasterij en partycentrum De Bruine kip
Vertrek ca 11 uur voor het eerste gedeelte van ca 80 km naar de lunchlocatie, de Hoenderik in Tricht.
Lunch | Fruitbedrijf de Hoenderik Tricht
Bij de Hoenderik bestaat de lunch uit producten uit de streek, wel zo leuk voor een Betuwe-route.
Na de lunch koersen we ca 65 km door de streek en eindigen we waar we begonnen zijn.
Daar kan eventueel nog wat genuttigd worden.

De route moet ik nog voorrijden maar is in principe klaar.
tzt ga ik hier belangstellende(n) bijhouden.
Het is tenslotte handig, voor de start en de lunch, om te weten hoeveel personen er mee gaan.

Groet,
Jan.

Alvast genoteerd.

Jan en Marian (janc'borg)
Thijs en Noortje (thijs67)
Peter (ppvandep)
Jeroen (Jeroen1969)
Leon (leonD)
Francis en Paul
Rob (bolrob)
Patrick
Roelof en Janny (far)
Petra (BoxerDame) ovb afhankelijk van de hoeveelheid bloed in haar alcohol :+
Rob (Boxertall) ovb sluit in de regel later aan :+
Peter (Popopeter)
Charles Bruns
Dennis (Dennis-Vtec)en Nancy
Rolf



Vanmiddag deel 1 van de Betuwe-route voorgereden.

linkje Index van /janvanoverbeek/
Even met de muis op "Deel 1 De Bruine Kip tot De Hoenderik.GPX" gaan staan.
Rechts klikken en Download gekoppeld bestand als..... naam.GPX.

Deel 2 van de route voorgereden en geplaatst.

Met de muis op "Deel 2 De Hoenderik tot De Bruine Kip.GPX" gaan staan.
Rechts klikken en Download gekoppeld bestand als .... naam.GPX
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed Jan, alleen dan hebben we vakantie en zijn met de caravan op pad.
Kan alvast wel een ieder die dan mee rijdt en leuke dag toe wensen.
 
Ik rij graag mee Jan!

Een voorzetje voor de Betuwe-route op zondag 24 september.

Verzamelen om 10:30 uur bij de Bruine Kip in Beusichem voor het nuttigen van koffie met iets er bij.
Gasterij en partycentrum De Bruine kip
Vertrek ca 11 uur voor het eerste gedeelte van ca 80 km naar de lunchlocatie, de Hoenderik in Tricht.
Lunch | Fruitbedrijf de Hoenderik Tricht
Bij de Hoenderik bestaat de lunch uit producten uit de streek, wel zo leuk voor een Betuwe-route.
Na de lunch koersen we ca 65 km door de streek en eindigen we waar we begonnen zijn.
Daar kan eventueel nog wat genuttigd worden.

De route moet ik nog voorrijden maar is in principe klaar.
tzt ga ik hier belangstellende(n) bijhouden.
Het is tenslotte handig, voor de start en de lunch, om te weten hoeveel personen er mee gaan.

Groet,
Jan.

Alvast genoteerd.

Jan en Marian
Thijs en Noortje
Peter
Jeroen
Leon
Francis en Paul
 
Jeroen1969 kreeg tekst en uitleg...:
Lees net Appie van Karin: zij moet helaas werken op 24 september...

Gister thuis gekomen van 6 dagen werken en Karin gevraagd hoe het nou zat (omdat de 24e september toch al een poosje bekend was). Blijkt dat het haar vrije weekend was....maar dat er voor het draaien van "Verantwoordelijke Dienst" niemand beschikbaar was (te weinig voldoende gekwalificeerde verpleegkundigen, dank u wel politiek Den Haag voor de bezuinigingen in de gezondheidszorg), dus Karin kan het vrije weekend vergeten. En die daarvoor ook.... Lekker dan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan