Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Gisteren weer eens gereden. Naar strand bij Monster. Daar stond een blauwe Cb1. Iemand van hier?
 
Gisteren weer eens gereden. Naar strand bij Monster. Daar stond een blauwe Cb1. Iemand van hier?

Oprotten met oma 😀😀😀
Ik wil graag de slappe achter vervangen van de cb1, hebben jullie ervaring en welke veer kan ik er opzetten?
Ik ben 90 kilo en wil van dat verende gedoe af. Ik heb nu de veer al zo strak mogelijk ingezet.
 
Oprotten met oma 😀😀😀
Ik wil graag de slappe achter vervangen van de cb1, hebben jullie ervaring en welke veer kan ik er opzetten?
Ik ben 90 kilo en wil van dat verende gedoe af. Ik heb nu de veer al zo strak mogelijk ingezet.

IK weet dat je de Blackbird veer er zo op kan zetten zonder enige aanpassingen. Werkt perfect voor mij. Maar ik ben 70 kilo.

De Fireblade achterveer schijnt ook goed te werken maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
 
Oprotten met oma 😀😀😀
Ik wil graag de slappe achter vervangen van de cb1, hebben jullie ervaring en welke veer kan ik er opzetten?
Ik ben 90 kilo en wil van dat verende gedoe af. Ik heb nu de veer al zo strak mogelijk ingezet.

Als je bedoelt dat je de veervoorspanning helemaal op maximaal hebt gezet met "zo strak mogelijk ingezet" dan zou ik dat snel weer ongedaan maken. Veervoorspanning maakt je vering niet strakker of stugger maar is alleen voor het instellen van het werkgebied (sag).

Ok heb zelf een paar jaar geleden fe schokbreker gedemonteerd en naar Hyperpro gebracht die hebben er een progressieve veer opgebouwd. Dat maakte wel een weg groot verschil. Ik ben zelf ook 90+ kg en met die Hyperpro-veer kon ik bv. Harder over drempels rijden.
 
Als je bedoelt dat je de veervoorspanning helemaal op maximaal hebt gezet met "zo strak mogelijk ingezet" dan zou ik dat snel weer ongedaan maken. Veervoorspanning maakt je vering niet strakker of stugger maar is alleen voor het instellen van het werkgebied (sag).

Ok heb zelf een paar jaar geleden fe schokbreker gedemonteerd en naar Hyperpro gebracht die hebben er een progressieve veer opgebouwd. Dat maakte wel een weg groot verschil. Ik ben zelf ook 90+ kg en met die Hyperpro-veer kon ik bv. Harder over drempels rijden.

Ja dat is ook het probleem..ik ben zelf 84 kg en hij dweilt enorm over de weg..nou snap ik dat het geen supersport is maar dit is niet te doen.

Ik zal is kijken voor een andere veer...blackbird of fireblade dus..
 
Hallo mede rijders. Gisteren heb ik een cb1 gekocht voor de vrouw en wil deze gaan ombouwen tot streetfighter

Er komt een r6 kont op en wil ook een superbikestuur stuur er op maken.

Maar past een cb 500 kroonplaat op een cb 1

Dit omdat deze al de stuurvoorbereiding heeft voorneem superbikestuur ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede rijders. Gisteren heb ik een cb1 gekocht voor de vrouw en wil deze gaan ombouwen tot streetfighter

Er komt een r6 kont op en wil ook een superbikestuur stuur er op maken.

Maar past een cb 500 kroonplaat op een cb 1

Dit omdat deze al de stuurvoorbereiding heeft voorneem superbikestuur ?

Ik dacht dat de kroonplaat van een ntv650 direct zou passen
 
IK heb er een ABM superbike conversie opzitten. Schroef je gewoon bovenop de kroonplaat.

Ik ben zelf net terug van de Nurburgring. Was leuk rijden in de Eiffel. Echter is er wel een raar geluid bij gekomen.

Er klinkt nu een piep / kraak geluid als de motor uit de vering omhoog komt. Lijkt uit de achterveer te komen. Het geluid komt net achter het blok vandaan. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit is op te lossen?
 
Weer een circuitdagje achter de rug. Dit keer op Zandvoort met MSL. Zandvoort is wel een fijne baan voor de CB-1 heb ik het idee.

Was meer instructie dan op Brno (verplicht treintje rijden) maar toch lekker tempo gereden en een hoop geleerd.

Onze marshall reed een FZ 750. Dus ik was niet de enige old skooler :P

Hier de links naar het beeldmateriaal (3 sessies gefilmd, RAW ge-upload in 2 delen per sessie):






Zandoort11 8 17 grp 1 sub c Sessie 5 Part 2
 
Ik heb al veel CB-1 tjes afgesteld, maar vandaag een bijzondere. :+
Was best leuk om hier aan te werken. Carburateurs gedemonteerd. Vlotterhoogte correct afgesteld. Daarna de carbs synchroon gezet. Blokje draait weer keurig rond.
Wat een ruimte om het blok. Enorm mooi toegankelijk. Dat is bij de echte wel anders. })
Maar,het is geen motor :(

full

full

full

full

full

full

full

full


 
Laatst bewerkt:
Hallo mede cb 1 rijders. Ik heb gisteren een superbikestuur stuur op mijn cb1 gezet.

Echter na montage wilde hij niet meer starten.

Na het forum geraadpleegd te hebben las ik dat de bougies snel vet kunnen slaan.

Dit nagekeken en inderdaad vet.

Maar na nogmaals proberen ( deed het weer niet)
De bougie er uit gehaald en gekeken of hij vonkte.

En dit deed hij niet.

Ik heb de koplamp er af gehaald en stuur gemonteerd. Waar kan het aan liggen.

Heb ook al de dodemansknop bekeken en zie daar geen bijzonderheden.

Waar zou het probleem kunnen liggen van het niet vonken.

Mvg Andre
 
Hallo mede cb 1 rijders. Ik heb gisteren een superbikestuur stuur op mijn cb1 gezet.

Echter na montage wilde hij niet meer starten.

Na het forum geraadpleegd te hebben las ik dat de bougies snel vet kunnen slaan.

Dit nagekeken en inderdaad vet.

Maar na nogmaals proberen ( deed het weer niet)
De bougie er uit gehaald en gekeken of hij vonkte.

En dit deed hij niet.

Ik heb de koplamp er af gehaald en stuur gemonteerd. Waar kan het aan liggen.

Heb ook al de dodemansknop bekeken en zie daar geen bijzonderheden.

Waar zou het probleem kunnen liggen van het niet vonken.

Mvg Andre

Mss een draadje losgetrokken in je startknop-kastje?
 
Ik kan geen losse draadjes zien bij het startknopje

Verder vanavond de dodemansknop nagekeken. Deze doorgemeten en doet het gewoon.

Maar vraag me af moet het stuur min geaard zijn.
Heeft de startknop of iets anders op het stuur een min nodig. Want anders kan dat mogelijk het probleem zijn. Verder heb ik de regelaparaat voor de bougies nagemeten en deze kloppen.

Moet volgens het werkplaatshandboek de bobine doormeten in ohms. Maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Zekeringen ook nagekeken en deze deden het ook allemaal nog.

Maar weten jullie een ander punt om na te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Men vraagt mij nogal vaak waarom ik niet op een zware sportfiets rijd...

Iedere keer uitleggen waarom ik juist een 400 zo gaaf vind, word ik moe van ondertussen. Dus maar het volgende t-shirt aangeschaft voor motor aangelegenheden:

8406db045d5bdf6bf63778fbe4db2ce7
 
Men vraagt mij nogal vaak waarom ik niet op een zware sportfiets rijd...

Iedere keer uitleggen waarom ik juist een 400 zo gaaf vind, word ik moe van ondertussen. Dus maar het volgende t-shirt aangeschaft voor motor aangelegenheden:

[afbeelding]

Je heb gelijk! Ik heb op de cb1 en mijn oude hawk gt meer lol gehad dan op mijn sv650 of gsxr750.

Ik zou wel een cbr400rr of fzr400rr bij willen.
 
En waar heb je dat gekocht?

Wiltikookwilikook!

In Frankrijk geweest en dan op cols staan met allerlei supertourders die het ongelooflijk vinden dat ze voorbijgereden zijn door een, wat is dat? 😂
 
Laatst bewerkt:
Zo oplossing gevonden.

Was gewoon te weinig spanning in de accu. Na twee keer aanrennen starten en wel.

Gelukkig doet hij het weer en kan de verbouwing door gaan.
 
Hey allemaal,

ik wil mijn CB-1 verkopen omdat ik zowel voor mijn CB-1 als mijn Bandit geen tijd meer heb, hier nog liefhebbers? Eventueel bereidt om de uitlaat en kuip apart te verkopen.
Bij interesse kan ik wel een lijstje van mods opnoemen.

Groeten,

Martijn

11146386_784777664963537_632670450632210354_o.jpg


11149779_784777678296869_2488151564331032582_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan