BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

dylanpilot heeft weekend in het weekend:
Weekend mannen.
Eindelijk en geniet ervan.
Vr Gr

Dank je wel Erwin. Maar mijn weekend begint maandag pas... zit nu op werkdag 5 van 6...

Ga er vanaf maandag even goed van genieten, dinsdag wordt de Quick Shift van mijn RS vervangen en dan doe ik direct daarna een lekkere test rit over de Posbank en de Veluwe, 150 km fun. En hopen bij elke Shift Assist Pro schakeling 3->2 dat ie in de 2 blijft..

Maar jullie die wel vrij zijn: geniet van het weekend!

Jullie die nog moeten werken: nog ff volhouden en het weer wordt vanaf zondag geloof ik steeds ietsje beter..
 
Hou je haaks Jeroen.
Bijna weekend voor jou.
Geniet straks maar van die rit over de Posbank en de Veluwe.
Het is mooi daar.
Het gaat vanaf morgen inderdaad beter weer worden.
Een hogedruk gebied gaat het voorlopig droog maken hoorde ik.
Vr Gr
 
Altijd leuk met die piloten.
Houden tenminste van meteorologie.
Laat maar komen die anti cycloon :+
 
Ha ha ha ha, gelijk heb je.
Nou is Jeroen wel degene van het echte vliegwerk en ik vlieg pas een 17 jaar rond met RC modellen. ( alles elektro )
Wel nagenoeg helikopters en Drones met camera, maar we hebben beiden toch raakvlakken op Earodynamica gebied.Ha ha ha ha ha

Heb vandaag weer een lange rit gemaakt met de RT1200.
Krijg morgen een nieuwe route te rijden met de vrachtwagen en ben die klanten alvast even gaan bekijken.
Mooie gelegenheid om dat met de motor te doen.
Nog wat extra kilometers erbij gesnabbeld en deze piloot was na einde oefening weer dik tevreden.
Wat rijdt de RT1200 toch heerlijk.
Ik blijf me erover verbazen.
De motor smeekt gewoon om door te rijden naar zuid Spanje. ( of andere verre locatie )
Wil tzt graag eens naar de Noordkaap want schijnt geweldig te rijden zijn daar.
De RT leent zich er perfect voor.
Wat een machtig fijne motorfiets is het toch.
Vr Gr Erwin
 
Ik herken dat gevoel "dat de motor smeekt om door te rijden". Vorig jaar had ik het plan om een vriendin van de middelbare school te bezoeken, die woont al 30 jaar in Zwitserland. Heb haar samen met Karin al een paar keer bezocht per auto, nou zou ik dat per motor doen op een paar dagen dat Karin met vriendinnen de hort op was. Ik had er echt goed zin in. Maar kukelde een week of 2 daarvoor uit een boom.... Routes heb ik nog en "wat in het vat zit, verzuuRT niet".
 
Als je de tijd hebt: zeker doen!
Ik reed vanochtend rond in het dorp toen ik plots een motoragent voor me zag rijden op een RT.
Tijdens een rood stoplichtmoment, ben ik naast hem komen te staan en vertelde hem waarom ik nu helemaal begreep dat hij zonder enige moeite de hele dag op die motor kon rondrijden.
Het duurde amper een seconde en toen kwam die glimlach rond zijn mondhoeken.
Het is werkelijk een heerlijke toermotor of in zijn geval een heerlijke dienstfiets.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Ik bleef op lange stukken rijden last houden van mijn nieuwe helm, hierdoor kreeg ik dan 2 gevoelige plekken boven op de voorkant van mijn hoofd.
Nou had ik eens gehoord/gelezen dat de firma Huijsman Service Centre in Nieuw-Vennep hierbij hulp kon bieden.
Deze firma verbouwd BMW motoren en helmen voor politie/ambulances en diverse andere hulpdiensten.
Dus ik vandaag eens langs gereden, ik werd door een vriendelijke jongedame onmiddelijk te woord gestaan met de mededeling 'U kunt een kopje koffie nemen, dan maak ik uw helm in orde'
Toen de dame terug kwam zei zij 'probeert u het zo eerst maar, wat ik wil niet te veel weg halen want als dit alsnog nodig is kan dat altijd nog'.
Helm gepast en dit voelde goed dus eerst maar weer wat toertjes mee maken.
O ja, ze besloot haar verhaal met 'zal ik de helm ook even schoonmaken?'
Kosten voor dit alles 0 komma niks.
Kijk van zo'n bedrijf word ik nou vrolijk, dikke chapeau dus *O* :t
 
Enfin, ik was dus heden ochtend bij Van Harten om de Shift Assist Pro module te laten vervangen van de RS. Meer daar over hier (<Klik) in het RS forum.

Tijdens het wachten even op de voormalige RT van Henk gezeten. Nu dus een Premium Occasion. Zadeltje is door Henk opnieuw bekleed. Zit magnifiek. Hageltje nieuwe Carbon Schwartz demo RT gezien achter in de werkplaats. Die zou mij wel passen als leenfiets als van de RS straks de bak word vervangen. Kan ik dat ook eens ondervinden, dat RT LC geweld.

Voor de puzzelaars bij Van Harten lag er deze boeiende 3D GS puzzel:
3DGS-puzzle.jpeg


Enfin, na gedane zaken ging ik weer. Komt er een pliesie R1200RT aanrijden, een LC. "Ja Jeroen, da's nogal wiedes hè, die laten daar het onderhoud doen". Da's dan ook niet het bijzondere aan het verhaal. Dat was de bestuurdster. Een pliesie agente met een zeer fraai koppie, mooi in de kleur ook, ik denk net terug van vakantie. Straat tussen de voorkant van de zaak en de achterkant van de zaak lag weer eens helemaal open, dus mevrouw had heur fiets pal naast die van mij gezet, ging ff binnen iets overleggen en kwam toen weer terug. Ik was al die tijd met de Navigator VI aan het hatseflatsen. Toen was ik dus getuige van hoe dit fragiele vrouwspersoon ultra behendig die forse 275+ kilo aan bruut RT geweld soepeltjes over het smalle stoeppie manoeuvreerde. Haar figuurtje kwam prachtig uit in dat lederen pliesie pak. He, daar wordt een mensch nou blij van.

Jammer dat deze erg mooie mevrouw met erg fraai figuur en erg fraaie motor en erg leuke baan zo streng/chagrijnig moest kijken...
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk die vrouwelijke motoragentes.
Zeldzaam zijn ze, net als die motor van Ron. ha ha ha ha
Kom ze zelden tegen en dors het dan net niet om er een praatje mee te maken.
Ze komen inderdaad ook naar mijn idee op een manier over als dat ze liever met rust willen worden gelaten.
Ik laat ze dan ook maar gedwee hun werk doen.
 
...Ron... denkt de vrouwelijke psyche te begrijpen...:
...ze zal die sooRT van vleesch-keurende blikken wel een sooRT van beu zijn...

...vandaar dat streng kijken... :+


Ik snap er onderhand echt geen lor meer van.... Ik dacht altijd dat vrouwen het prettig vonden om te merken dat ze "goed in de markt" liggen. Althans, ik dacht dat ik zo'n blik poneerde: "U mag best gezien worden!". Dus dat ze daar dan juist iets vrolijker van zou kijken. "Joop, ik had vandaag weer eens sjans bij Van Harten!" bij thuiskomst. Ik krijg regelmatig dat soort berichten als Karin thuis komt en iemand haar een dergelijk blik heeft toegeworpen.

In plaats van de: "Ik wil U hier en nu bruut nemen" blik.... die ik echt alles behalve wens te geven, behalve dan zeer incidenteel (nou ja, zeer incidenteel... op gezette tijden dan...) in intiem verband richting Karin. Maar zekers niet naar zomaar "Een Vreemde Mevrouw In Uniform Nog Wel, Al Is Het Dan Een Fraai Uniform Want Door De Turk Mooi Getailleerd Gemaakt".

Moet toch maar eens op "Hoe zet ik de juiste blik bij interessante vrouwen op zonder dat het als aanstoot gevend wordt ervaren, maar juist als een lief compliment dat de gemiddelde vrouw goed doet, of althans, waarvan de gemiddelde man dat dan denkt" - cursus.
 
dylanpilot heeft het waarschijnlijk bij het rechte end:
Heerlijk die vrouwelijke motoragentes.
Zeldzaam zijn ze, net als die motor van Ron. ha ha ha ha
Kom ze zelden tegen en dors het dan net niet om er een praatje mee te maken.
Ze komen inderdaad ook naar mijn idee op een manier over als dat ze liever met rust willen worden gelaten.
Ik laat ze dan ook maar gedwee hun werk doen.

Denk dat als ik het lef had gehad een praatje aan te knopen, ik binnen No Time met mijn snuit op de tegels zou hebben gelegen. "Fragiel vrouwtje", maar wel eentje met een zwarte band Judo en vast ook handig met andersoortig gemeen achtig Oosterse vechtsport.
 
Voor Markus90 hoeft dat nieuwerwetse geschakel zonder koppelen niet zo:
Lekker zo'n shift assist pro.
Laat mij maar normaal schakelen!

Zo stond ik er ook in. Tot ik met dat systeem reed. Rij met veel plezier mijn SA-Pro-Loze DeeOoHaaCee, maar moet zeggen dat ik het ook niet vervelend zou vinden als mijn DeeOoHaaCee ook het truukje kon. Maar dan wel goed zeg maar.

Hoewel ik denk dat zo'n goodie op zo'n semi-sport achtige fiets als de RS (die door BMW zelve overigens onder de Sport categorie wordt geschaard bij de Motor Configurator, maar da's misschien ook bij gebrek aan echte keuze op het sport vlak in het merk) meer tot zijn recht komt dan op het gemoedelijke RT toerbeestje. Weer aan de andere kant: die RT LC-tjes schijnen ook verduveld pittig te kunnen wezen.... En dan is zo'n goodie toch ook wel erg grappig...
 
Laatst bewerkt:
Zeker in de rij modus dynamic is tie opmerkelijk rap.
Eigenlijk zo rap dat, niet alleen ik, maar ook die snuiters bij het CJIB er opgewonden van raken :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan