Hotels op RDGA

Brander

MF veteraan
17 sep 2003
15.960
132
THUIS
Zaterdag 16 september doe ik met wat vrienden de route de grand alps.
1e nacht omdat ik daar bekend bent rij ik naar rencurel naar hotel marrionnier.
Dan de volgende ochtend naar het begin van de RDGA en alvast de 1e passen rijden.
Ik zoek hotels waar je wat normaal kan eten en geen ontbijt met 1 stukje brood en lauwe koffie.
Graag jullie ervaringen wil ik horen.
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
RDGA begint/eindigd in Thonon-les-Bains (als ik me niet vergis)
je zit al halverwege de route :?
 
Laatst bewerkt:
Dit voorjaar heb ik de RDGA gereden. (wel vanaf Thonon en niet halverwege begonnen). Ik heb steeds onderweg via Booking een hotelletje voor de avond geboekt. Was steeds prima, onbijt ook goed te doen. Je kunt niet overal een buffettafel van 10mtr lang verwachten, maar ik was nooit teleurgesteld met het aanbod.
Barcelonette is wel een leuke plaats om te overnachten, genoeg hotels en restaurantjes daar.
 
Ja Henk, Rencurel dan ben je redelijk uit de richting voor het begin van de rdga. :+
Weet ik moet je weer door grenoble heen.
Nu waarschijnlijk ergens in de Vogezen overnachten en dan binnendoor jou route oppakken.
Kan nog veranderen ivm het weer. :)
 
Weet ik moet je weer door grenoble heen.
Nu waarschijnlijk ergens in de Vogezen overnachten en dan binnendoor jou route oppakken.
Kan nog veranderen ivm het weer. :)


En voor Grenoble heb je het milieu vignet nodig (check dat even) ... ik heb de route er netjes omheen gelegd... en pak een onverharde doorsteek door het bos (gevonden op dangerous roads).

Volgende week ga ik met Mutzz ook die kanten op (ook zaterdag) en we overnachten in het Zuidelijk Zwarte Woud. We rijden een deel RDGA en een deel andere passen, clues en gorges.

En inderdaad... de RdgA begint bij het meer van Geneve.. en dat is al heel lang zo. Je zou dat ook op de terugweg kunnen pakken.

Voor de rest... hotels kom je overal tegen.. wij boeken bijna niets van te voren omdat we nooit weten hoeveel kilometer we op een dag maken. Het hangt van het weer, en de verhouding verhard, onverhard af.

Veel plezier.. wellicht komen we je tegen.
(2 dames op GS Adventures zie je niet aan de lopende band).
 
Laatst bewerkt:
Ja, altijd top een of twee weken sturen met vrienden/vriendinnen. In juni met o.a. Brander (Henk) in de Vercors gezeten en als het werk nu niet voor ging dan was ik aankomende week ook weer met Brander die richting in gegaan. Zou inderdaad grappig zijn als jullie elkaar tegen zouden komen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja, altijd top een of twee weken sturen met vrienden/vriendinnen. In juni met o.a. Brander (Henk) in de Vercors gezeten en als het werk nu niet voor ging dan was ik aankomende week ook weer met Brander die richting in gegaan. Zou inderdaad grappig zijn als jullie elkaar tegen zouden komen. :Y
Ja jammer dat je niet meegaat.
Wordt wel die kant op ri RDGA, Is ook het beste kwa weer op dit moment.
 
Jazeker... ben er zelfs al weer mee begonnen... (nog niet geplaatst).
Heb de nodige hobbels qua navigatie deze week al achter de rug.
Ik heb er wel weer zin in hoor... het is altijd een bijzonder leuke week. *D
wij vertrekken zaterdag.
Altijd leuk als je iemand tegenkomt.
Hebben niets besproken , moet nu niet zo moeilijk zijn om een hotel kamer te vinden.
 
wij vertrekken zaterdag.
Altijd leuk als je iemand tegenkomt.
Hebben niets besproken , moet nu niet zo moeilijk zijn om een hotel kamer te vinden.

Wij hebben alleen de eerste nacht besproken omdat we met een andere R1200GS dame uit Zurich hebben afgesproken. Dan is een vast punt handig. Tweede dag willen we ongeveer uitkomen in het Aostadal.
 
Laatst bewerkt:
full


Voor de gein... dit is het plan ongeveer.
 
Wij hebben vorige week en de week daarvoor de RDGA gereden:
Hotels dagelijks rond 15.30-16.00 uur gezocht op Booking.com en er was genoeg te vinden. Hebben 3 dagen de route gevolgd:
-Thonon les bains - Bourg St Maurice (overnacht in Auberge Valezan op - 10 km)
- Bourg St Maurice - Guillestre (overnacht in Risoul)
- Guillestre - Menton (vraag je af of je hier naar toe wilt, is erg druk)
Let op: wanneer de Col d'Iseran dicht is (wij gingen er al laatste overheen ivm sneeuw) kost je dat zeker 100 km extra...
Mooie site: http://members.home.nl/motortrip/grandesalpes/

Mbt Grenoble: als er geen smog is (meestal alleen smog in hoog zomer of in de winter) kun je gewoon zonder sticker de doorgaande snelwegen nemen, vallen onder de tijdelijke milieuzone. Wanneer je Grenoble zelf in gaat heb je wel een sticker nodig, de vaste milieuzone.

Wij hebben de col de la Bonette op de terugweg gedaan, vergeet deze niet en rijdt helemaal door naar boven. Was op zijn minst zo mooi als de RDGA, zeker omdat het onbewolkt was. Je kunt dan alle alpentoppen zien liggen.

Veel plezier in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben de col de la Bonette op de terugweg gedaan, vergeet deze niet en rijdt helemaal door naar boven. Was op zijn minst zo mooi als de RDGA, zeker omdat het onbewolkt was. Je kunt dan alle alpentoppen zien liggen.

Veel plezier in ieder geval!

Col de la Bonnette gaan we onverhard aanrijden via de Col de la Moutieres

full


Verder hebben we maar een paar passen uit de RdgA erin zitten.
We zijn vaker in de regio geweest en proberen elke keer steeds andere dingen te doen.
Neemt niet weg dat we de Izoard altijd weer tegengkomen.
 
Wij hebben vorige week en de week daarvoor de RDGA gereden:
Hotels dagelijks rond 15.30-16.00 uur gezocht op Booking.com en er was genoeg te vinden. Hebben 3 dagen de route gevolgd:
-Thonon les bains - Bourg St Maurice (overnacht in Auberge Valezan op - 10 km)
- Bourg St Maurice - Guillestre (overnacht in Risoul)
- Guillestre - Menton (vraag je af of je hier naar toe wilt, is erg druk)
Let op: wanneer de Col d'Iseran dicht is (wij gingen er al laatste overheen ivm sneeuw) kost je dat zeker 100 km extra...
Mooie site: http://members.home.nl/motortrip/grandesalpes/

Mbt Grenoble: als er geen smog is (meestal alleen smog in hoog zomer of in de winter) kun je gewoon zonder sticker de doorgaande snelwegen nemen, vallen onder de tijdelijke milieuzone. Wanneer je Grenoble zelf in gaat heb je wel een sticker nodig, de vaste milieuzone.

Wij hebben de col de la Bonette op de terugweg gedaan, vergeet deze niet en rijdt helemaal door naar boven. Was op zijn minst zo mooi als de RDGA, zeker omdat het onbewolkt was. Je kunt dan alle alpentoppen zien liggen.

Veel plezier in ieder geval!
thanks,Ga ook tot valberg daaronder heb ik bijna 8 jaar wel een week rondgereden .
Kan het daar dromen
Blijft wel mooi :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan