Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Van de week spotjes uit China gemonteerd op de Tiger.
Goed licht komt eruit en voor 2 tientjes vind ik de bouwkwaliteit ook zeker niet slecht.
Heb hiervoor de officiële stekker afgetapt om alles aan te sluiten. Gebruikte brackets zijn van SW motech.

[afbeelding]
Ik ben wel nieuwsgierig, maar Photobucket doet het niet meer op externe websites :N
 
Waar heb je dat gehoord dan? Triumph doet zover ik weet meestal de aankondigingen in september maar er zijn dan al maanden van te voren gegevens "gelekt" . Dus ik gok dat ze in 2018 een nieuw model gaan aankondigen dat dan vanaf 2019 leverbaar is.

Google maar eens op Tiger 800 2018.
Dat wordt errug leuk.
 
Google maar eens op Tiger 800 2018.
Dat wordt errug leuk.

En dan? Ik vind wat spyshots uit februari, en verder niks nada noppes. Vandaag nog bij mijn dealer geweest, die verwacht wel wat nieuws, maar of dat een kleurtje, een technisch iets is of een compleet nieuwe is niet te zeggen...
De reden dat er iets nieuws verwacht word is ook alleen maar vanwege de huidige kofferset actie, triumph schijnt dat alleen te doen als ze van iets " af" moeten.

Vraag me meer af of er een nieuwe/geupdate explorer komt :)
 
Ik begreep dat mijn (ex) schade motor weet verkocht is, witte 800 xcx van januari 2017... verkocht via Boonstra, iemand van hier toevallig?

Werd erop attent gemaakt door Blom Leusden die schijnen wat onderdelen verkocht te hebben voor het opknappen. Als het iemand van hier is mag hij/zij contact opnemen. HeB nog wat originele onderdelen :)
 
Over die kofferset actie: die krengen zijn niet gegarandeerd waterdicht :o
Die van mij zijn gegarandeerd niet waterdicht daar ben ik nu wel achter. Zo blij dat ik alles in vacuüm zakken had zitten.

Zo, even een kickje voor het weekend. Op Tiger800.co.uk zag ik behoorlijk wat mensen actief in de weer om zelf met kabel en laptop andere ECU-mappings te laden. Zijn er hier eigenlijk ook mensen die dat zelf doen?
Nee. Ik ben best eigenwijs maar ik denk toch niet dat ik dat beter kan. :N

En nog wat anders: ik ben nog niet echt tevreden over de stabiliteit boven de 160 en daar had ik bij de proefrit geen last van. Heeft er iemand tips? Bandenspanning hoger of juist lager? Veervoorspanning omhoog of juist omlaag? Of is het toch die topkoffer?

Rijden en proberen, dat snap ik. Maar ik rijd niet dagelijks 160+ dus als iemand me alvast op het goede spoor kan zetten is dat best prettig.
Het is absoluut de topkoffer. Vandaag een stuk Autobahn gedaan zonder dat ding en ik reed probleemloos 180.
 
Nee. Ik ben best eigenwijs maar ik denk toch niet dat ik dat beter kan. :N
De reden dat ik het vroeg was dat ik wel nieuwsgierig ben naar welke mapping er momenteel bij mij op zit. Ik heb her en der wel gelezen dat dat nog invloed kan hebben op het verbruik en hoewel dat voor mij zeker niet de belangrijkste eigenschap van een motor is, schrok ik wel een beetje toen mijn eega vanmorgen appte dat bij 165km op de trip het lampje ging branden :X :$
 
Zo das idd een flink verbruik!Mijn xrx 2015 verbruikt ca 1-20 a 1-24 afhankelijk van de gashand.
Lampje gaat branden bij ca280 km.
Wel bijna alles binnendoor,en kom ik op de snelweg dan gaat het zelden harder dan 120km/u

Andere demper kan wel invloed hebben op het verbruik.
 
Zo das idd een flink verbruik!Mijn xrx 2015 verbruikt ca 1-20 a 1-24 afhankelijk van de gashand.
Lampje gaat branden bij ca280 km.
Wel bijna alles binnendoor,en kom ik op de snelweg dan gaat het zelden harder dan 120km/u

Andere demper kan wel invloed hebben op het verbruik.
Jup, maar die zit er pas 40km onder, vóórdat die erop zat ging het mij al behoorlijk hard. Ik heb wel een topkoffer erop, dat zal ook z'n invloed hebben natuurlijk.

Maar goed, vanavond maar ff kijken hoeveel er nu bij in gaat.
 
De reden dat ik het vroeg was dat ik wel nieuwsgierig ben naar welke mapping er momenteel bij mij op zit. Ik heb her en der wel gelezen dat dat nog invloed kan hebben op het verbruik en hoewel dat voor mij zeker niet de belangrijkste eigenschap van een motor is, schrok ik wel een beetje toen mijn eega vanmorgen appte dat bij 165km op de trip het lampje ging branden :X :$

Dat heeft er ook invloed op. Ik reed met standaard mapping en demper +/- 1 op 18-19. Nu met een andere demper en mapping zit ik rond de 1 op 15, laatste ritje zelfs 1 op 13,3 :')
 
De reden dat ik het vroeg was dat ik wel nieuwsgierig ben naar welke mapping er momenteel bij mij op zit. Ik heb her en der wel gelezen dat dat nog invloed kan hebben op het verbruik en hoewel dat voor mij zeker niet de belangrijkste eigenschap van een motor is, schrok ik wel een beetje toen mijn eega vanmorgen appte dat bij 165km op de trip het lampje ging branden :X de:$
Standaard mapping en Arrow demper: gemiddeld verbruik 1:18
Het kan vast gunstiger, maar daar rijd ik geen motor voor })
Let wel: het brandstoflampje begint erg vroeg te branden, dan kun je echt nog wel ff door.
 
Laatst bewerkt:
Wat een enorme verschillen.
Rijden jullie veel snelweg met hoge snelheid. ?

Ik rijd erg weinig snelweg, maar als ik er rijd zit ik meestal rond de 140-145 km/h (waar 120-130 toegestaan is). Ik rijd vooral veel binnendoor, snelheden zijn daar niet erg hoog, maar accelereer dan wel vaak. Dat vind ik ook erg leuk, dus dat gaat vaak met het gas er flink op :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mensen,

Na een jaartje op een versys 650 te hebben rond gereden, mag met trots zeggen dat ik ook weer onder de Triumph familie val.

heb sinds vandaag een zgan tiger 800 gekocht met net aan 9200Km op de teller :-)

21054896_10213268898214490_327890929994173331_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan