WSBK seizoen 2017

Toen mensen ca 2 jaar geleden zeiden dat het WSBK naar de klote ging,vooral mede de dorna,werden ze voor "ketters" en negatievelingen uitgemaakt :')

Superbike ook bij Dorna..............

Heb je het verkeerde topic gedeeld? In dat topic kom ik haast alleen maar redelijke discussie tegen, heel weinig echt doemdenken en weinig mensen die Dorna blind verdedigen om hoe ze de Superbikes zogenaamd om zeep helpen.

Eén van de problemen zit 'm in dat fabrikanten weinig moeite steken in de World Superbikes. Er zijn te weinig fabrieksteams, fabriekszitjes, er is daardoor heel weinig doorstroom bij de competitieve motoren. Er zijn te grote verschillen in de gebruikte elektronica, en er is weinig doorstroom van nationale naar internationale kampioenschappen.

Koppel dat aan een wereldwijd gebrekkige interesse in productiemotoren van 1000cc, een gigantisch populair MotoGP kampioenschap, een interessant Formule 1 op dit moment en dan is het niet zo heel raar dat de SBK het wat lastig hebben.

Geef het een tijdje, volgens mij wordt er achter de schermen wel gewerkt aan belangrijke veranderingen die hopelijk zoden aan de dijk zetten.
 
Heb je het verkeerde topic gedeeld? In dat topic kom ik haast alleen maar redelijke discussie tegen, heel weinig echt doemdenken en weinig mensen die Dorna blind verdedigen om hoe ze de Superbikes zogenaamd om zeep helpen.

Eén van de problemen zit 'm in dat fabrikanten weinig moeite steken in de World Superbikes. Er zijn te weinig fabrieksteams, fabriekszitjes, er is daardoor heel weinig doorstroom bij de competitieve motoren. Er zijn te grote verschillen in de gebruikte elektronica, en er is weinig doorstroom van nationale naar internationale kampioenschappen.

Koppel dat aan een wereldwijd gebrekkige interesse in productiemotoren van 1000cc supersports, een gigantisch populair MotoGP kampioenschap, een interessant Formule 1 op dit moment en dan is het niet zo heel raar dat de SBK het wat lastig hebben.

Geef het een tijdje, volgens mij wordt er achter de schermen wel gewerkt aan belangrijke veranderingen die hopelijk zoden aan de dijk zetten.

Ik heb het even aangepast :)

Maar het zet me aan het denken.....
Het superbikes kampioenschap was ooit toch in het leven geroepen om jouw (algemene zin van het woord) motor op circuits rond te zien rijden?
De tijden dat deze machines goed verkocht werden is eigenlijk zo goed als voorbij :')
Dus ik zeg ,richt een klasse op voor motoren op die wel verkocht worden : naked bikes :)
Van orgine waren superbikes : nakeds :P :Y

Denk hierbij aan bv z1000r,gsx1000r,cb1000r,MT09,streetfighter 1199,rsv4 tuono,s1000r,mv brutale ,speed triple 1050,ktm 1200 superduke en natuurlijk de corsaro 1200 ZZ :9 O-)
Trek enkele prominente coureurs aan en we hebben een kampioenschap *O* *O*
Geen,te, fancy shit erop,traction control :het rechter handje en gaan met die banaan.
Laat de dorna maar lekker verder klooien en aan hun dooie paard trekken :+

Niet tegen de dorna vertellen 8-)
 
Laatst bewerkt:
voordat ie nr 34 werd :)

full


 
Laatst bewerkt:
Maar het zet me aan het denken.....
De superbikes waren ooit toch in het leven geroepen om jouw (algemene zin van het woord) motor op circuits rond te zien rijden?
De tijden dat deze machines goed verkocht werden is eigenlijk zo goed als voorbij :')
Dus ik zeg ,richt een klasse op voor motoren op die wel verkocht worden : naked bikes :)
Van orgine waren superbikes : nakeds :P :Y

Denk hierbij aan bv z1000r,gsx1000r,cb1000r,MT09,streetfighter 1199,rsv4 tuono,s1000r,mv brutale ,speed triple 1050 en natuurlijk de corsaro 1200 ZZ :9 O-)
Trek enkele prominente coureurs aan en we hebben een kampioenschap *O* *O*
Geen,te, fancy shit erop,traction control :het rechter handje en gaan met die banaan.
Laat de dorna maar lekker verder klooien en aan hun dooie paard trekken :+

Niet tegen de dorna vertellen 8-)

Ik vind het prima! *O*

Nou ja, behalve dan dat die motoren over het algemeen niet bedoeld zijn voor op circuit, dus wat zullen we doen, een kampioenschap met races over de Stelvio, Ardennen en Vogezen? Of een race door de file over de ring A10? :+

Het terugbrengen van de Superbikes klasse naar technologische eenvoud zou ik alleen maar toejuichen. Wat is er mis met een Superstock 1000 EK, maar ook WK? Ik denk dat het voor de competitie alleen maar beter zou zijn. Breng het maar dicht bij de man, dicht bij de markt. Gooi dat paddock elk raceweekend open. Ik denk dat er op gebied van promotie ook nog wel veel te halen valt voor al die mannen.

Terugkomend op het naked kampioenschap: Stock1000 vervangen door naked varianten van de Superbikes? Als het maar stinkt en lawaai maakt, toch? *O*
 
Ik vind het prima! *O*

Nou ja, behalve dan dat die motoren over het algemeen niet bedoeld zijn voor op circuit, dus wat zullen we doen, een kampioenschap met races over de Stelvio, Ardennen en Vogezen? Of een race door de file over de ring A10? :+

Het terugbrengen van de Superbikes klasse naar technologische eenvoud zou ik alleen maar toejuichen. Wat is er mis met een Superstock 1000 EK, maar ook WK? Ik denk dat het voor de competitie alleen maar beter zou zijn. Breng het maar dicht bij de man, dicht bij de markt. Gooi dat paddock elk raceweekend open. Ik denk dat er op gebied van promotie ook nog wel veel te halen valt voor al die mannen.

Terugkomend op het naked kampioenschap: Stock1000 vervangen door naked varianten van de Superbikes? Als het maar stinkt en lawaai maakt, toch? *O*

Vergis je niet : met enige aanpassingen kunnen nakeds serieuze circuit apparaten worden :)


full
 
Ik vind het prima! *O*

Nou ja, behalve dan dat die motoren over het algemeen niet bedoeld zijn voor op circuit, dus wat zullen we doen, een kampioenschap met races over de Stelvio, Ardennen en Vogezen? Of een race door de file over de ring A10? :+

Het terugbrengen van de Superbikes klasse naar technologische eenvoud zou ik alleen maar toejuichen. Wat is er mis met een Superstock 1000 EK, maar ook WK? Ik denk dat het voor de competitie alleen maar beter zou zijn. Breng het maar dicht bij de man, dicht bij de markt. Gooi dat paddock elk raceweekend open. Ik denk dat er op gebied van promotie ook nog wel veel te halen valt voor al die mannen.

Terugkomend op het naked kampioenschap: Stock1000 vervangen door naked varianten van de Superbikes? Als het maar stinkt en lawaai maakt, toch? *O*

_O- Let je op wat je zegt? Je hebt er thuis 1 rondlopen die stinkt en lawaai maakt _O-
 
Laatst bewerkt:
Bij het CEV kampioenschap rijdt in hetzelfde weekend de Kawasaki Z-Cup. Volgens mij is dat met naked bikes.
 
Zondag heb ik het hele BSB programma zitten kijken. :t
Die races zijn dus wel spannend en met verschillende merken op het podium. Dus lijkt mij dat de oplossing voor het WSBK voor de hand ligt.... O-)
 
Bij het CEV kampioenschap rijdt in hetzelfde weekend de Kawasaki Z-Cup. Volgens mij is dat met naked bikes.

Wordt al jaren gedaan in de BSB bv met triumph street triples.
Maar dat zijn merken cup's.
Ik zou zeggen gooi eens alles door elkaar heen.
Veel nakeds doen,technisch,weinig onder voor hun superbike versie.
Op straat is het verschil in performance zo goed als nul,wat misschien verklaard dat mensen geen superbikes meer kopen.
Kijk maar eens naar bv rsv4 tuono of s1000r.
Het grootste verschil is de kuip
 
Zondag heb ik het hele BSB programma zitten kijken. :t
Die races zijn dus wel spannend en met verschillende merken op het podium. Dus lijkt mij dat de oplossing voor het WSBK voor de hand ligt.... O-)

Rijden zonder electronica hulpmiddelen, gewoon het gashandje. Alle wedstrijden zijn om te smullen!
 
Heb je het verkeerde topic gedeeld? In dat topic kom ik haast alleen maar redelijke discussie tegen, heel weinig echt doemdenken en weinig mensen die Dorna blind verdedigen om hoe ze de Superbikes zogenaamd om zeep helpen.

Eén van de problemen zit 'm in dat fabrikanten weinig moeite steken in de World Superbikes. Er zijn te weinig fabrieksteams, fabriekszitjes, er is daardoor heel weinig doorstroom bij de competitieve motoren. Er zijn te grote verschillen in de gebruikte elektronica, en er is weinig doorstroom van nationale naar internationale kampioenschappen.

Koppel dat aan een wereldwijd gebrekkige interesse in productiemotoren van 1000cc, een gigantisch populair MotoGP kampioenschap, een interessant Formule 1 op dit moment en dan is het niet zo heel raar dat de SBK het wat lastig hebben.

Geef het een tijdje, volgens mij wordt er achter de schermen wel gewerkt aan belangrijke veranderingen die hopelijk zoden aan de dijk zetten.

Ducati en Kawasaki pompen aardig geld in de WSBK en hebben de beste coureurs op het moment.
Dus die halen er het meeste uit.
Michael van der Mark gaf laatst aan in een interview aan dat hij het elektronica pakket van de 8H-Suzuka special zo op zijn WSBK fiets wilde.
Het zou mooi zijn als Honda en Yamaha er serieus wat geld in willen steken.
 
Toch vreemd vroeger vooral eind negentig waren de machines in het WSBK de voorlopers van de huidige GP, alleen maar exotische machines! Startvelden waren vol, prachtige strijd, prachtige rijders en heel veel toeschouwers!! Kosten werd amper over gepraat..... tegenwoordig rijden ze haast al met stock fietsen tov vroeger :P dus tja wat is nu de oorzaak dat het wat in het slob zit.....hmmmzz
 
Ik heb na zaterdag :z zondag niet gekeken, dacht lees het wel hier.
Niet dus. _O- _O-

_O- Viel mij ook al op dat zelfs niemand meer reageert na de 2e manche. Zegt genoeg. Mjah dan komt dadelijk het excuus nog dat het vakantie is _O- :') :z
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan