Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Da's minder -O-

Dan heb ik nog het geluk gehad dat mijn zekering door fikte :/

Is bij jou al de stekker verwijderd?

Beetje mosterd na de maaltijd,bij mij werd ontdekt dat er geen laadspanning meer was.
Onderzoek leerde een deels verbrande stekker.
Deze is meteen losgekoppeld en accu wat opgeladen.(ik hoefde maar ca 3 kilometer te rijden)

P.s. ik duim voor je :t :t
 
Laatst bewerkt:
dankje. nog niet direct aan gedacht, maar zo te zien heeft die bijna een complete corsaro aan onderdelen staan :P
meteen mailtje gestuurd
 
Ook afhankelijk van bouwjaar. De eerdere bouwmodellen willen nog wel eens slechte klepgeleiders hebben. Maar dan nog is het geen gegeven dat elke motor er last van heeft. Ik rijd al ruim 3 jaar probleemloos, alleen het standaard onderhoud.

En qua winter rijden, vraag eens aan MonstroMorini, die rijdt door weer en wind met zijn Morini. Net als bij elke motor, even de pekel eraf spoelen.

Ik ben tot nu toe heel erg tevreden. Deze gaat pas weg als hij helemaal op gereden is. Comfortabel, bijzonder krachtig, unieke verschijning, en tot heden erg betrouwbaar!


Daarom, ik rij wel eens door de file richting amsterdam tussen de files door sta ik in de file tussen BMW's ik word verdrietig van. iets bijzonders is de Granpasso zeker. Ben inderdaad benieuwd wat MonstroMorini nog heeft over winter rijden.

veel dank! Moto Morini!!!!! Mwwwaaaahhhppp
 
Hi Fietsmotor,

dank voor het linkje, had ik gemist.

Winterervaring: handvatverwarming, handkappen, klaar ;). Maar dat zit al op de Granpasso, geloof ik.

Ik doe 's winters alleen wekelijks een emmertje sop er over, om evt pekel weg te spoelen.
Als het erg hard en lang regent willen de knippers wel is spontaan gaan branden, bij anderen gaat dan het grote licht aan. Moet ik de vaseline in het linkerknoppenwinkeltje verversen.
En - zoals al genoemd - altijd de verbinding(en) dynamo, regelaar, accu en massa in de gaten houden, zoals bij elke motor die buiten komt, trouwens.
Klepgeleiderproblemen komen bij de tammere 1200 motor nauwelijks voor, overigens. Dit geluk treft (bijna) alleen Corsaro rijders ;)
Een groter probleem is de achtervork: goed de lasnaden bij het frame inspecteren. Zijn er een paar gebroken: http://www.ital-web.de/forum/viewtopic.php?t=5641
 
Laatst bewerkt:
Even een ander vraagstuk.
Wil bij mijn moter tijdens groot licht beide koplampen laten branden. Dus dimlicht op ene en groot licht op andere.
Bij dimlicht brand er dan maar een, net als orgineel.
Heeft iemand ervaring met deze ombouw ? En weet hoe men dit het beste kan doen ?

Ik hoor het graag.

Had vroeger een tdm en die had hetzelfde, stond wel stoer en wil dat nu weer doen, soort deja vu momentje.
 
Volgens mij is er een electronisch kastje beschikbaar waardoor het grootlicht op ongeveer 50% gaat branden bij dimlicht ingeschakeld. Bij groot licht word dan wel 100% ingeschakeld en gaat het dimlicht uit.
Wil je beide laten branden dan kun je het ombouwen met hulp van de sites op:
Armin Pastula´s MOTORRAD und ROADSTER Tipps, Tricks, Umbauten, Tuning z.B.: Porsche Boxster 987, Ducati Multistrada 1200 S Touring, Moto Morini Corsaro 1200, Suzuki SV 1000 N, 1200 Bandit, MZ Mastiff bzw. Baghira, CBR 900 RR Fireblade,... en
Armin Pastula´s MOTORRAD und ROADSTER Tipps, Tricks, Umbauten, Tuning z.B.: Porsche Boxster 987, Ducati Multistrada 1200 S Touring, Moto Morini Corsaro 1200, Suzuki SV 1000 N, 1200 Bandit, MZ Mastiff bzw. Baghira, CBR 900 RR Fireblade,...

ital-web.de ~ Thema anzeigen - Fern- und Abblendlicht koppeln

Je zou ook in Zwolle kunnen vragen bij Stretta. Ik heb gezien hoe daar beide koplampen werden omgebouwd met z.g. "angel eyes"
 
Goedendag MoMo's!

Sinds het zien van de Granpasso heb ik er een zwak voor. Wil binnenkort een proefrit maken. Maar ik denk dat ik al verkocht ben. Echter heb ik bij navraag en verhalen van anderen toch mijn twijfels. Voornamelijl over de betrouwbaarheid en mocht er iets stul gaan dat het dan wel lang kan duren voordat de onderdelen er zijn.

Ik wil er veel op rijden maar weet niet of dit de geschikte motor daarvoor is.

Is het verstandig de GP te rijden?
Is het beestje Winterbestendig?

Het gaat om een tweedehands MoMo GP met 40.000km


Groet Paul


Gewoon doen! Ik heb er een gehad een tijdje, zitpositie is heerlijk en je rijdt fluitend de Alpen over. Daarvoor heb ik 60000 km met een 9 1/2 gereden, ik vind ze steengoed, en zeer betrouwbaar. In de 17000 km met de GP ook geen noemenswaardig probleem gehad.
Ik heb hem uiteindelijk weggedaan omdat ik verliefd werd op de Scrambler, iets minder comfy dan een GP, maar naar mijn bescheiden mening wel véél mooier...
(ook alweer 20k mee gereden trouwens) :]
 
Hoi Monstro en Hombre,

Klinkt goed, mijn Granpasso liefde was even bekoeld door een stelletje GS en Yamaha rijders.

maar stond er laatst weer naast een Granpasso en na de verhalen van MonstroMorini en Hombre ben ik weer in helemaal stapel. ik laat jullie weten zodra ze voor de deur staat.

Ik kijk ernaar uit!

gr Paul
 
Heb het nu ook op de Multistrada zitten en is inderdaad fijn. Scheelt zo een graad of 5, daar waar ik normaal onder de 15 graden niet meer kon motorrijden kan ik nu tot een graad of 10. Niet te heet zetten, dan heb je de brandblaren op je handen staan. :)
 
Hallo allemaal,
Heb net even olie en filter ververst van de MOMO. Boekje zegt 3600cc met wissel olie filter. Zit nu op 3000 en het peilglas staat al op max. Iemand ervaring hiermee?

Vrgr. Dennis
 
Hallo allemaal,
Heb net even olie en filter ververst van de MOMO. Boekje zegt 3600cc met wissel olie filter. Zit nu op 3000 en het peilglas staat al op max. Iemand ervaring hiermee?

Vrgr. Dennis

Had je hem op een bok staan toen je de olie eruit liet lopen?
Had ik laatst,moest er ook minder in.
 
Zo, ook maar eens een plaatje van de mijne. Mag in de OP.

K8Ov6J8Gab7m9b-ceoRiG--lO_RLLwZ3PxdFYmxbA5sCzFrMz2pe60Dhh6nfzxrrrB-tS6k2aG-BJgbtbpnSk37kkYnmCb8iY8wLVaAp1TRT3t9wS2ZrtP5BYhnNcZgnVMbRxux-KG9NR0bvyriQeKdij9JHWhB7S4KjuEwilzPli-2V1YcSsAWL5PVRYB6imIDFb2BJw3wts7AuCx6ALUQ-PIQ8Zip0PiAtB_FDYvwfRLb80Tdho-BWUuafNNqxyNx5rpDm_TIqO5yIEv9oLZKRZ0el-IIaDEBThVqlvwuc_3iRus8j0Aj9k0u26xD1EbFkhZpERR-y_kKGkm--TNzUh3W15BhBG5hS9Ud00P_BdNX1hgRFQC557S-9UjIO7RNz2x0O9aa5oye0vKVft8xZHGvmyTa__k6CI453euLY6nfCtWF7Xi7Kk4BjgT-dkWO-wdmAMY4N6GmPHb1ZsXJDwKvD7QDCPg0cqC2HwdjvauR67YoYVOUMeb0GlCU1ui7-Qm8tpLY754j6cJXLHCMVWIZzeDqlMuJXc_MpsHF6nG73mccEZm_EL47vh6dIeu3Vh4DV8QW4nLLDMgYQI2mTNFVwUvkrgkj4kaHNtTGDm2IC7k11VQPXOqOjT2wtiITJ41FFqHK-szQuFXswWPRmXv1YN-nufl-0JCNe_zo3TC0=w1372-h915-no
 
Ik denk dat dat het probleem is ja, ik zie dat er nog een inbus onder in het carter zit word deze ook gebruikt voor het aftappen?. Ik heb nu het filter kapje en grof filter deksel er afgehaald.

Vrgr. Dennis

daar zit een fijn filter(mesh filter) achter en is eigenlijke aftap plug :P

filter moet ook schoongemaakt worden :)

Werkplaats handboek hfst 5 papina 6
 
Laatst bewerkt:
Even iets anders ,ik kamp nu al een tijd met koelvloeistof lekkage .
Dit openbaart zich alleen bij hoge toeren als ik ermee rijd :?
Stationair niks ,lage toeren niet waarneembaar,hoge toeren stilstaand : niks.
Ik heb reeds het rubber bochtje vernieuwd,rechterzijde ,direct aan het blok /waterpomp,ik had een sterke aanwijzing dat het daar lekte.
Maar niet dus :') iemand een idee??
Er spettert dus koelvloeistof op het bochtje en "waait" uit over het koppeling deksel en onderaan het carter.

Ik krijg het niet gevonden en begin er aardig van te balen :( :(

full
 
Laatst bewerkt:
Heb het nu ook op de Multistrada zitten en is inderdaad fijn. Scheelt zo een graad of 5, daar waar ik normaal onder de 15 graden niet meer kon motorrijden kan ik nu tot een graad of 10. Niet te heet zetten, dan heb je de brandblaren op je handen staan. :)

Zekers, vooral als het écht koud wordt... ik heb een tijdje een XTZ 750 Yamaha gehad als dienstfiets met handvatverwarming, en vooral onder nul is dat zeer aangenaam...
 
Terug
Bovenaan Onderaan