Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!


Heren weet iemand of dit ook op een K1200R werkt?
Het ziet eruit als een standaard methode om de remvloeistof te vervangen. In theorie dus ja, maar alleen als je standaard remmen hebt.

Als je een ABS systeem hebt, wordt het hele verhaal een stuk ingewikkelder. Dan zul je de vloeistof in dat systeem ook moeten verversen. Op mijn 2005 K12R zit een deelintegraal ABS/rembekrachtiger, met zo'n 6 aftap punten op de pomp. Dat is een klus die ik met plezier overlaat aan de monteur die weet wat hij doet. Bedenk daarbij dat het goed vervangen van je remvloeistof het behoud van je ABS pomp is.

Weet verder iemand hoe je de ronde remvloeistofbakje open krijg? als ik er aan draai zit het zo vast dat ik bang ben om het af te breken. groeten Jan
Die moet je gewoon open kunnen draaien. Wel het deksel van het potje draaien, ik zou zeker niet op de bevestiging vertrouwen om het potje tegen te houden.
 
Die moet je gewoon open kunnen draaien. Wel het deksel van het potje draaien, ik zou zeker niet op de bevestiging vertrouwen om het potje tegen te houden.

Het potje is geborgd, je moet de twee lipjes vlak onder de rand van het deksel indrukken voor je gaat draaien, zitten 180º ten opzichte van elkaar.
 
Vandaag weer een aantal klusjes aan de K gedaan. Een daarvan wil ff delen. Ik heb nieuwe handvaten gemonteerd van het merk arriette. Na een lange tijd er tegenaan gehurkt te hebben toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Dit is het resultaat.
 
Helaas zijn mijn foto's te groot. Heb ze al geresized, maar ze blijven te groot. Any thoughts?

Ik kan me voorstellen dat er meerdere zijn die versleten handvatten hebben en die willen vervangen. Echter bang zijn om de draden te beschadigen en dus de HVV opnieuw moeten aanschaffen. Dure kwestie.
Ik wilde laten zien dat ik aan de binnenzijde ben begonnen met insnijden totdat je de soldering van de draadjes naar de winding tegenkomt. Daarna tegen de winding in het oude handvat heb verwijderd. Er blijft een beetje materiaal over wat ik er voorzichtig heb afgekrabt. Uiteindelijk controle en de nieuwe handvatten er zo overheen gedrukt. Tijd benodigd; met ewat geduld 1 uurtje. En weer mooie handvatten.
Ik zal nog proberen om de foto's te uploaden. Succes!
 
Heb ik nog een vraagje aan de heren K1300 S rijders...hebben jullie toevallig ook last van resonatie bij een bepaald toerental ? Als ik in z'n 2 zo rond de 50 blijf rijden of met gas in bepaald toeren gebied terug hoor ik iedere keer een resonatie bij het blok vandaan komen.Ik heb het ook laten horen aan een monteur en die zegt dat het een ring is bij de startmotor of dynamo het was een van die twee heb het niet goed onthouden :$ Het kon geen kwaad zij hij het komt min of meer vaker voor bij dit type. Herkend iemand dit euvel ? Ik vind het een behoorlijk irritant geluidje :/
 
Overzicht eindresultaat *O*
full
 
Helaas zijn mijn foto's te groot. Heb ze al geresized, maar ze blijven te groot. Any thoughts?

Ik kan me voorstellen dat er meerdere zijn die versleten handvatten hebben en die willen vervangen. Echter bang zijn om de draden te beschadigen en dus de HVV opnieuw moeten aanschaffen. Dure kwestie.
Ik wilde laten zien dat ik aan de binnenzijde ben begonnen met insnijden totdat je de soldering van de draadjes naar de winding tegenkomt. Daarna tegen de winding in het oude handvat heb verwijderd. Er blijft een beetje materiaal over wat ik er voorzichtig heb afgekrabt. Uiteindelijk controle en de nieuwe handvatten er zo overheen gedrukt. Tijd benodigd; met ewat geduld 1 uurtje. En weer mooie handvatten.
Ik zal nog proberen om de foto's te uploaden. Succes!

imgur gebruiken voor fotos
 
Ik heb ook nog een PCV en autotune van dynojet ingebouwd. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Ik wil/moet hem nog af laten stellen. Iemand een goed adresje? Hij rijdt nu met een standaard map van dynojet al weer lekkerder dan voorheen, maar moet even fijn afgesteld worden . Ik hoor het graag. Grtz
 
MVS racing/crossblok revisie in nederhorst den berg is een tovenaar op de dyno :)
 
Heb ik nog een vraagje aan de heren K1300 S rijders...hebben jullie toevallig ook last van resonatie bij een bepaald toerental ? Als ik in z'n 2 zo rond de 50 blijf rijden of met gas in bepaald toeren gebied terug hoor ik iedere keer een resonatie bij het blok vandaan komen.Ik heb het ook laten horen aan een monteur en die zegt dat het een ring is bij de startmotor of dynamo het was een van die twee heb het niet goed onthouden :$ Het kon geen kwaad zij hij het komt min of meer vaker voor bij dit type. Herkend iemand dit euvel ? Ik vind het een behoorlijk irritant geluidje :/

Bij welk toerental ervaar je deze resonanties? Volgens mij is dit al eens behandeld hier, maar elke 4 cilinder heeft een toerenbereik waarbij min of meer trillingen en resonanties het sterkst doorkomen. Bij mijn K1200S '08 was dat omstreeks 4-5000rpm. Dit was zowel op het gas als van het gas. Iets mindere mate rond de 6000rpm. Dit is idd inherent aan het ontwerp.
 
Bij welk toerental ervaar je deze resonanties? Volgens mij is dit al eens behandeld hier, maar elke 4 cilinder heeft een toerenbereik waarbij min of meer trillingen en resonanties het sterkst doorkomen. Bij mijn K1200S '08 was dat omstreeks 4-5000rpm. Dit was zowel op het gas als van het gas. Iets mindere mate rond de 6000rpm. Dit is idd inherent aan het ontwerp.

Ja idd het was zo rond de 4-5000rpm.Bij het gasgeven hoor ik het niet omdat er dan belasting is maar continu gas in dat toeren gebied en gas los des te meer. Het klinkt een beetje alsof er een hitteschild beetje los zit. Wat overigens niet het geval is. Als ik door een woonwijk rij is dat irritant. Het is een toeren gebied waar je veel inzit :/ Vandaar m'n vraag of jullie de zelfde ervaring daar mee hebben.Als het al behandeld is zou ik daar graag ff linkje van hebben :}
 
Vraagje aan de K1300R rijders.

Ik heb de K1300R altijd een gave fiets gevonden, met name door het formaat, de techniek en de looks. Maar even proefzitten afgelopen week maakte me aan het twijfelen. Gevoelsmatig is de zithouding te weinig "vernaked" t.o.v. een sportmodel. Waar andere merken er o.a. ook een superbike stuur op zetten, lijkt het standaard stuur meer op een fixed clip-on.

Anyway, nu zag ik dat er een stuur conversiekit voor de K1300R is. Heeft iemand hier ervaring mee? Vooral gezien de recente posts over de handvat verwarming :?...

Kwam nog wat posts uit 2010 & 2011 tegen in dit forum, maar hoopte op wat recentere info.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd of de kroonplaat past op een S1000R.
Ik heb liever de 'soort van' clip-ons. ;)
 
dat denk ik zowiezo al niet .. duolever vs upsd vork ?

niet ? :?
Plaatjes van de voorvork verschillen wel, rest een goede foto van de onderzijde kroonplaat. _O-

Dit is een voorvork:

full


Tegen de (weer) okldskool versie:

full


Onderzijde kroonplaat van een K1300:

full


Helaas nog niet dezelfde hoek gevonden voor een kroonplaat van een S1000.
Geen "ogen" voor een voorvork bij de K serie. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan