500 euro challenge, Yamaha XS750 '77

iets netjes maken is altijd heel veel werk...

de remmen zou ik persoonlijk wat minder tegenop zien, als ik eens zo ver was met mijn XS850.. pff. Dan ben ik weer heel wat avondjes verder.
Maar goed bezig!
 
Mooi!
Had je al teflon-met-staal/rvs-omvlochten remleidingen of nog de originele rubberen?
Dan is dit een mooi moment om alsnog goede remleidingen te kopen...

Toevallig ook met de remmen bezig; kwam er bij de laatste OBT achter dat mn achterremzuiger vast zit...dus vervangen voor een nieuwe van RVS
 
Laatst bewerkt:
iets netjes maken is altijd heel veel werk...

de remmen zou ik persoonlijk wat minder tegenop zien, als ik eens zo ver was met mijn XS850.. pff. Dan ben ik weer heel wat avondjes verder.
Maar goed bezig!
En de aanhouder wint! ;)

Mooi!
Had je al teflon-met-staal/rvs-omvlochten remleidingen of nog de originele rubberen?
Dan is dit een mooi moment om alsnog goede remleidingen te kopen...

Toevallig ook met de remmen bezig; kwam er bij de laatste OBT achter dat mn achterremzuiger vast zit...dus vervangen voor een nieuwe van RVS
Ik heb de motor gekocht met de originele remleidingen, dus die heb ik voor de challenge al vervangen. Viel buiten het sleutelbudget. :) Haha, intussen valt alles buiten het sleutelbudget.
 
En weer wat dingetjes gedaan: rempomp achter zit op zijn plek, alleen de remlichtschakelaar nog plaatsen. Er is daar inderdaad niet veel ruimte, maar het ging. Hopelijk gaat de leiding mooi langs het spatbord, maar ik denk van wel. Ik heb nieuwe banjobouten besteld, maar de levering is wat vertraagd, omdat m'n huisnummer ontbrak in het adres... Morgen ga ik de klauw plaatsen.

Zaterdag bezig geweest met beugeltjes voor de voorste knipperlichten. De originele bouten waarmee de voorvork geklemd zit heb ik vervangen voor wat langere. Eerst met een kartonnetje gekeken of het uitkwam en het frame niet raakte bij sturen. Daarna nagemaakt in aluminium. Nu nog netjes gladmaken, zwart spuiten en de boutjes van de knippers inkorten en dan alles met borgmoeren monteren.

full


En dan is er weer een klusje van de lijst. Morgen ook de achterknippers plaatsen, hier moet ik ook nog bouten voor inkorten.
En na het monteren van de voorlamp (lees: ophanging verzinnen en maken), een plekje voor de startknop maken en de rempomp en -lichtschakelaar op het stuur te monteren kan ik volgens mij met de kabelboom verder! Dat wordt ook nog wel een uitdaging...
 
Gisteren een dagje vrij: remklauw en remlichtschakelaar geplaatst. De oude banjobout even teruggezet, zodat er geen beestjes inkruipen.

full
full


Ook de knipperlichtboutjes ingekort en de beugeltjes achter alvast geplaatst. De lampjes zelf konden nog wel een spuitbeurtje gebruiken, net als allerlei zelf gefabriceerde onderdeeltjes. Dus na een schuur- en schoonmaakbeurt, alles aan de waslijn gehangen. Helaas lak gepakt die pas na 24 uur! overspuitbaar is. Dan maar vanmiddag spuitbeurt 2 en ik zal nog nadenken over een spuitbeurt 3...

full


En zoals beloofd nog wat foto's van hoe ik het spatbord heb vastgezet. Met lange bouten, via plastic busjes door het dwarse deel van het frame. Hier zaten al twee gaten in die ik mooi kon gebruiken.

full
full
 
Vakantie is weer achter de rug, lekker rondje getoerd door de Balkan. Aanrader! Afgezien van de oliesporen die daar standaard op de ideale lijn liggen (in sommige landen, gelukkig niet alle).
Dus er is weer wat geklust!

Achterknippers hangen eraan:

full

full

Helaas had ik een verlengstukje nodig omdat ik niet genoeg ruimte had achter het aangelaste oogje. Leerpuntjes voor een eventueel volgende project. :Y

En een koplampbeugeltje gemaakt:

full

full

full

Die moet nog wel worden afgewerkt, maar hij hangt. *D
 
En weer een paar uurtjes geknutseld. Het is nog niet helemaal klaar, maar begint er op te lijken. Van de plaat afvalstaal op m'n werk had ik nog wat over en heb ik een beugel gemaakt waar ik de voorkant van het (ook nog te maken... ;) ) zadel in kan haken. Er komt nog een extra dwarsbalkje ergens halverwege voor de stevigheid.

full

Ik heb de beugeltjes van het originele luchtfilter gebruikt. Op deze manier zit het geheel met 2 bouten aan het frame vast en de beugel zelf met 1 bout aan het frame en 1 aan het luchtfilterbeugeltje.

full

Je ziet er straks niks van, zit netjes achter de zijkapjes verstopt.

full
 
En daar is eindelijk weer een update. Helaas niet echt over de XS. Daar heb ik niets aan gedaan het afgelopen jaar, met enige pijn in mijn hart. Waar ben ik dan wel druk mee geweest?
In maart heb ik een Yamaha XT660R gekocht, waarmee we (mijn vriend op een XT660Z) op 1 mei vanuit Nederland richting Zuid-Oost Azië zullen vertrekken. En daar gaan we een jaar over doen is de bedoeling. De R was nogal kaal, dus ik heb 'm aangekleed en er een "adventure bike" van gemaakt.
Van de XS wil ik nog steeds geen afscheid nemen, dus die kan gelukkig in een schuur bij vrienden logeren. Geen idee wat de toekomst verder brengen zal, maar hopelijk komt er ooit weer tijd en plaats om de XS af te maken en daar weer wat mooie ritten mee te rijden. Ik heb de hoop nog niet opgegeven. :W
 
Hoi! Daar ben ik weer. Veilig thuis. :) Die XS van mij staat zeker niet te koop en nog veilig opgeborgen in een droge stal. Ik heb nu helaas even geen ruimte om ermee verder te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan