Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een paar... jawel TWEE indians gespot bij de NL-D grens bij Aken..
En een Simpson S51 = dus motor...
In Aken...
Helaas geen camera...
Dus jullie moeten mij maar geloven... O-)
 
full
 
Een paar... jawel TWEE indians gespot bij de NL-D grens bij Aken..
En een Simpson S51 = dus motor...
In Aken...
Helaas geen camera...
Dus jullie moeten mij maar geloven... O-)

Doe ik niet Patrick, want er is maar 1 motor van Simson; de 425T/S uit 1950-60..

Leuke blafpiep onder die engelse Sportster trouwens..
 
Hmmm... O-)
stond echt S51 op...
even gegoegelt..

[afbeelding]

Ik ken ze nog, ik werkte vroeger hobbymatig bij Ton van Heugten, later brouwer KTM.
Wij hadden ik denk wel 10 a 15 van die dingen staan niet te verkopen,toen werd het idee geboren..... }) .bij aankoop van een nieuwe motor deze er gratis bij, en weg waren ze _O-
Opgeruimd stond netjes, waren ook allemaal rode.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar ben ik in het Simson museum in Suhl geweest en daar stonden toch echt wel ook Simson motoren tussen Triple XS.
o.a een 125cc viertakt maar dat is nooit wat geworden.

Fahrzeugmuseum Suhl Motorsport

Weet ik wel Hans, maar zoals de S51 zijn dat allemaal opgeboorde brommertjes van 50-70 cc.
De enige èchte motorfiets die Simson (toen nog AWO onder russische regie) mocht maken is de 425; 4-takt 250cc.
Er is een 350cc versie van, maar die is zeldzaam en $$$.
Na 1961 trokken de russen de stekker eruit, de viertakt bleek te duur voor Pjotr, en werd MZ aangewezen als de nieuwe motorfabrikant voor het Oosten.
 
Laatst bewerkt:
In Hongarije word je doodgegooid met simsonnetjes. Mijn schoonvader heeft er nog een uit begin jaren zestig. Na een kleine restauratie zou het gekke ding het nog gewoon doen. Blokje is los....
 
In Hongarije word je doodgegooid met simsonnetjes. Mijn schoonvader heeft er nog een uit begin jaren zestig. Na een kleine restauratie zou het gekke ding het nog gewoon doen. Blokje is los....
Reserveer hem maar. Oostblokfietsjes zijn booming achter het voormalig ijzeren gordijn. Simson is het equivalent van Zundapp/Kreidler hier en de prijzen gaan dezelfde kant op.
 
Reserveer hem maar. Oostblokfietsjes zijn booming achter het voormalig ijzeren gordijn. Simson is het equivalent van Zundapp/Kreidler hier en de prijzen gaan dezelfde kant op.
Yup, mijn jawa krijgt onderweg daar ook veel aandacht..(terwijl ik 'm destijds had gekocht als goedkoop niet-=aandachttrekkend fietsje.. _O- )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan