Yamaha xj 700 Maxim

Ben kaart

Rookie
15 aug 2017
12
1
Spijkenisse
Beste medegebruikers,

Ben voor t eerst aan bovengenoemde motor aan t sleutelen die ik heb gekregen!
Probleem was carburateurs reinigen werd erbij verteld, nu heb ik dat gedaan maar de motor wil niet aanslaan. Zonder gas en met choke wil die wel maar heel kort.
Nu vraag ik me of de slangen op de carburateurs wel goed zitten ik gebruik er namelijk maar
2 degenen die naar de carburateurs gaan!
Hoop dat iemand mij kan adviseren

Groet Ben
 
Heb ze erafgehaald de sproeiers die de vlotterkamers doorgeblazen en de sproeiers die aan de andere kant zitten ook, leidingen en slangen ook doorgeblazen en de gasnaalden gereinigd en losgemaakt want die zaten ook vast heeft jaar stilgestaan nou dat was t wel
 
Loopt t wel even als je tijdens het starten pufjes remreiniger of startpilot in de inlaat spuit?

Zo ja, carburatie probleem.

Zo nee, ontsteking of compressie.
Maar omdat ie beetje loopt op choke, denk ik dat t carburateur is.

Stationair sproeier en of luchtmengselschroef zijn nog vies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Carbs echt schoon maken ipv maar een beetje. Tis geen brommer van de jaren 60 van de vorige eeuw.
Dus alle sproeiers er uit. 1 hoofdsproeier en 1 stationair sproeier per carb en ook de mengsel schroeven er uit.
Wel eerst noteren hoe ver of dat je ze kan indraaien en na schoon maken ook zo weer instellen. Wel voorzichtig en niet te stevig vast draaien want het puntje is er zo af.
Vervolgens alle kanaaltjes goed door blazen en steeds vol spuiten met carb cleaner te verkrijgen bij de automaterialen zaak.
Het beste is ultrasoon reinigen.

Zijn trouwens intussen al een kleine 100.000 topics of zo over gestart hier op MF. Maakt niet uit of het een honda, yandrama. kwalijksaki of soeksoekie is, vieze carbs schoon maken is bij al deze dingen min of meer gelijk. MIts het types met carbs zijn natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor de inbreng allemaal, helemaal top! Hij loopt inmiddels ben de hele dag aan t hobbyen geweest maar hij start en loopt nu wel! Nog niet stationair en de uitlaten geven een knal af en toe ga maar nieuwe bougies kopen en kijken wat er dan gebeurt nogmaals bedankt iedereen!!
 
Zo lang als jij niet verteld wat je nu allemaal al wel of niet gedaan hebt wordt het een kwestie van in een glazen bol kijken.

Naar alle waarschijnlijkheid zijn je carbs nog steeds niet goed schoon gezien het slecht/niet stationair lopen en het knallen uit de uitlaat.
Of je benzinetank is van binnen zo vuil/verroest dat dit vuil steeds in je carbs komt.
 
Bougies schoongemaakt en afgesteld vonken allevier prima Voor de 2e maal de carburateurs erafgehaald en de sproeiers die in de vlotterbakken zitten schoongemaakt de kanalen doorgeblazen reiniger erin gespoten alsook de vlotters eraf gehaald en die dingetjes daaronder eruit gehaald en schoongemaakt, die bewegen weer zaten ook muurvast Toen heeft ie die afgelopen woensdag goed gestart en gelopen maar nu vandaag kwam ik niet verder dan 1500 toeren helaas! Kan t ook iets met stroom te maken hebben?
groet Ben
 
Bobines willen nog weleens als ze warm worden gaan uitzetten, [ barsten in omhulsel ] waardoor de
vonk minder wordt. Heb ik mij laten vertellen, tja en anders toch benzine probleem, moeilijk van afstand te zeggen.
 
misschien een onnodige vraag maarrrr:
welke carbs heb je nu eigenlijk op het 'nieuwe' blok gezet...??
Als je de 700 carbs op het 900 blok hebt gezet dan gaat dat 900 blok daar (zonder te re-jetten) nooit goed op lopen.
Bij het 900 blok hoor je ook de 900 carbs te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan