BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Jan, ik ben zo vrij geweest ook Patrick via de What's App op de hoogte te stellen, hij gaat graag mee! Met zijn R1200CL, kan jij hem ook op het lijstje zetten?
 
Enfin, mijn buddy co heeft, geloof het of niet, na bijna 2 jaar wikken en wegen en proefrijden, een beslissing genomen en echt zaken gedaan.

Dit is het geworden:
MTS-Ingmar.jpeg


Een 2014 Ducati 1200 Multistrada Granturismo. Met 36.000 km op de klok. Wel Keyless ride en allerlei fancy ESA modi met daarbij ook allerlei Ride By Wire modi. Maar geen cruise control. En geen Shift Assist. Wel weer een setje koffers.

De R1200RS was uiteindelijk nummer 1 op zijn lijst. En de RS die in Barendrecht te koop stond (en die hij ook heeft proefgereden) paste binnen het budget. En toch had hij geen zaken gedaan. Ik denk omdat zijn ratio hem vertelde dat de R1200RS met zijn wensen de beste verstandige keus was. Maar zijn hart vertelde hem heel iets anders. Dus werd het een inruil van zijn Monster voor deze MTS.


De Barendrecht R1200RS was trouwens verkocht, dat speelde ook een belangrijke rol. En voor die prijs (15.2k) is er niet zo snel meer een RS met alle opties te vinden denken wij.

Volgende week dinsdag haalt ie hem op. Ik heb simulator dienst, na afloop rijden we via een omweg richting Lage Vuursche, misschien mag ik ook wel een stukkie. Zal mij benieuwen. Op voorhand een inschatting: voor mij zal zowel rationeel als gevoelsmatig de RS motor nummer 1 zijn en blijven...
 
Laatst bewerkt:
Jan, ik ben zo vrij geweest ook Patrick via de What's App op de hoogte te stellen, hij gaat graag mee! Met zijn R1200CL, kan jij hem ook op het lijstje zetten?
En genoteerd.

Een voorzetje voor de Betuwe-route op zondag 24 september.

Verzamelen om 10:30 uur bij de Bruine Kip in Beusichem voor het nuttigen van koffie met iets er bij.
Gasterij en partycentrum De Bruine kip
Vertrek ca 11 uur voor het eerste gedeelte van ca 80 km naar de lunchlocatie, de Hoenderik in Tricht.
Lunch | Fruitbedrijf de Hoenderik Tricht
Bij de Hoenderik bestaat de lunch uit producten uit de streek, wel zo leuk voor een Betuwe-route.
Na de lunch koersen we ca 65 km door de streek en eindigen we waar we begonnen zijn.
Daar kan eventueel nog wat genuttigd worden.

De route moet ik nog voorrijden maar is in principe klaar.
tzt ga ik hier belangstellende(n) bijhouden.
Het is tenslotte handig, voor de start en de lunch, om te weten hoeveel personen er mee gaan.

Groet,
Jan.

Alvast genoteerd.

Jan en Marian (janc'borg)
Thijs en Noortje (thijs67)
Peter (ppvandep)
Jeroen (Jeroen1969)
Leon (leonD)
Francis en Paul
Rob (bolrob)
Patrick
 
Laatst bewerkt:
Dat schreef ik hem ook: objectief beschouwd was de RS van MR motoren de betere deal: jaar jonger, minder kilometers gelopen, jaar meer garantie, cruise control, shift assist pro, minder hoog op de poten (mijn collega heeft in verticale zin een uitdaging zeg maar) en geen gedoe meer met een ketting. OK, de RS had geen kofferset. Denk dat een SHAD setje wel te onderhandelen viel.

Hij gaf me gelijk.

Maar hij is besmet door dat Ducati virus. Daarom heeft ie 2 weken terug niet zijn Monster ter inruil aangeboden op de RS. Wat objectief gezien dus verstandig zou zijn geweest...

Als je na veel wikken en wegen en 2 jaar delibreren een RS tot eerste keus benoemt, dan is de aanschaf van een MTS inderdaad niet echt een logisch vervolg.

Gelukkig laat ie zich in de cockpit niet door emotie leiden.

Ik moet hier natuurlijk direct aan toevoegen dat mijn aanschaf van de RS een jaartje geleden ook niet geheel vrij van emotie was... Objectief en rationeel beschouwd stond er al een fijne RT en leuke ST in de garage. Waarbij het enige nadeel van de ST was dat ik die niet zomaar te pas en te onpas kon grijpen wanneer ik daar maar zin in had. Omdat die niet van mij is.

Maar goed, uiteindelijk heb ik dan weer wel reteveel plezier van die "impuls aankoop". Helemaal als morgen mijn shift assist probleem gefixt blijkt...
 
...als je 'emotioneel' kiest voor een duc.... :?


...is een multistrada dan een logische keuze? Ik denk dat een duc er voor mij vooral snel en flitsend uit moet zien, }) zoiets dus :
full


en .... sorry voor de liefhebbers.... maar ik vind de meeste allroad fietsen gewoon erg lomp en lelijk..... emotioneel gezien dan hè. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik probeerde zoonlief ook een Yamaha MT07 tracer aan te praten ipv MT07 "naked" op basis van rationele gronden, maar daar is de emotie ook groter.

Ook een F700 of F800 ging er niet in...Ik vind n.l. de F800GS van Petra "een schatje", maar geen gehoor bij junior...

Motorrijden is dan ook sterk emotie, want rationeel wil je ook niet "in de regen" zitten en in de hitte als er gesloten koekblikken zijn met airco enz....

Het enige rationele is wellicht door de file kunnen rijden, maar dat is geen beslissingspunt in het Noorden...

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Het enige rationele is wellicht door de file kunnen rijden, maar dat is geen beslissingspunt in het Noorden...
Roelof.
:N
Parkeren is bij jullie zeker ook geen issue....? ;)
En kosten zijn (voor mij) ook een belangrijke factor, een auto kost het drie à viervoudige per kilometer...en met 450 à 500 km/week tikt dat wel aan...

... en ik mis de auto eigenlijk bijna nooit, ook niet als het regent...


Ik realiseer me echter ook dat de meeste motorrijders de fiets 'gewoon' als hobby hebben en niet als belangrijkste dagelijkse vervoermiddel..., en dan speelt de emotie natuurlijk de hoofdrol.... :}
 
Laatst bewerkt:
Zonder dat Ducati verliefdheids gen in je lijf is het ook lastig tot niet te begrijpen. Ik heb er een paar mogen proberen, zonder dat gen denk ik dan: "tja, rijdt aardig tot redelijk. Maar geen versnellingsindicatie, geen cardan, weinig "schwung" zoals de RS heeft, zelfs de RT vindt ik soepeler en lichtvoetiger dan de Scrambler, Monster of de MTS 1200". Maar ik heb dat gen ook niet.
Liefde maakt blind denk ik.
 
dylanpilot slaat de spijker op zijn kop:
Mooie fiets Ron.
Zeldzaam exemplaar want ik zie ze zelden tot nooit rondrijden zo.
Vr gr

Dat komt o.a. doordat ...Ron... niet vaak de tijd weet te vinden om de S van onder het laken te trekken... Misschien leuk als ie met een forum ritje eens met de S mee rijdt? Kunnen de liefhebbers er ff lekker naar kwijlen.
 
Laatst bewerkt:
Zonder dat Ducati verliefdheids gen in je lijf is het ook lastig tot niet te begrijpen. Ik heb er een paar mogen proberen, zonder dat gen denk ik dan: "tja, rijdt aardig tot redelijk. Maar geen versnellingsindicatie, geen cardan, weinig "schwung" zoals de RS heeft, zelfs de RT vindt ik soepeler en lichtvoetiger dan de Scrambler, Monster of de MTS 1200". Maar ik heb dat gen ook niet.
Liefde maakt blind denk ik.

De tijd zal het leren als de liefde is vervangen door rationeel...

Hoewel smaken en gebruik blijven verschillen; anders zou iedereen op ongeveer dezelfde fiets rijden.

Roelof.
 
Spijker op zn kop Ron,

Ik heb enkele jaren geleden die blauwe 1100s voor "erbij"gekocht.
Twijfelde al tussen de 1200s en deze 1100s..

Toch voor de 1100 gegaan omdat ik er met mijn 2m beter op zat, minder diep en steunend op de polsen, mogelijkheid voor koffers die ik ook via internet heb kunnen kopen.
Toen ik de mijne ( van nov 2005) kocht had die slechts 20k gedraaid..Als nieuw..
En met wat kleine aanpassingen, zoals staal omvlochten remleidingen, hoger ruitje, hugger, bagsterzadel en wielen in blauw gespoten, ziet deze er zo fraai uit dat ik hem steeds leuker vind....

En al rijd ik er weining op ( plm 3-4k per jaar)...tis een blijvertje :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan