XS400 flat tracker project

Hawkgt van het forum. Al drie keer iets door hem laten bekleden, echt super!
 
3 Bekleder leads op 1 vraag !
tnx Tip, Bas, Cees, daar kan ik mee uit de voeten.

Ps, als ik zoek op dit forum naar de gebruiker HawkGT, topics of eacties, krijg ik een error. Doe ik iets fout ?

Grtz
John
 
Laatst bewerkt:
Ik had hulp dit weekend:
"Eeeh, dat zijn wel extreem open pijpen Opa..."
- "Opa wacht nog steeds op zijn zending uit China jongen...."
full
 
Uiteindelijk toch een nette lichte oplossing gevonden voor het achterlicht. Het zitje hoeft achter niet meer zwaar te worden ondersteund, ik hoef daar alleen mijn licht en straks nummerplaat kwijt.
Al het eerdere gepiel met gebogen framedelen en zo weggeflikkerd. Dit is simpel, licht, en doeltreffend.... Hergebruik van stalen plank/stelling steunen. Om ze exact onder de goede hoek te krijgen was wel weer lastig, maar het zit. Achterlicht in de rubbers, en het zitje valt er gewoon overheen.
full
 
Laatst bewerkt:
Voorbereiding voor project kabelboom....
De nieuwe koplamp is veel te klein om die grote frot kabels en connectoren te huisvesten die daar origneel
zaten. Het contactslot is al naar achteren verhuisd. Dit is de bossel nieuwe bekabeling van de voorkant, die verdwijnen straks netjes in één boom onder de tank. Dan komt alles in een soort van patch panel onder de tank en het zitje, en blijft de voorkant bij het balhoofd zo clean mogelijk.
full
 
Laatst bewerkt:
Al het originele spul weer aan de aorta, en elke functie 1 voor 1 verleggen. Ieder zijn manier. Dit maakt foutzoeken een stuk makkelijker. Accu even vervangen door een 5A 13.8V voeding, genoeg voor een bypass.
Volgend weekend weer verder (of het moet zijn dat mijn uitlaat binnenkomt deze week).
Stay tuned ....
full
 
Het is even stil geweest hier, prive verplichtingen hè. En op verzoek een FZR1000 genesis gestript die volgens mij 5 jaar buiten in de regen heeft gestaan. Mijn maat had alleen het blok nodig, de rest is bijna gesloopt. Ik heb er wel weer een paar leuke dingen aan overgehouden voor mijn project. De dubbele zuiger remklauwen voor, die stonden er (in tegenstelling tot de rest) nog wel fris bij. En uiteraard die torsiestang straks voor de constructie van de achter remklauw. Dan kan die trapeze constructie op de achterbrug er af.



full
 
De afstandsringen voor de remschijven voor zitten er tussen. Ik heb er nog even een set wave schijven op gehad, maar deze brembo's passen veel beter bij deze brommert. Achter heb ik wel een mimimalistische wave schijf, die komt later nog wel in beeld als ik met de remklauw daar aan de slag ben.

Goed, deze zitten en blijven zitten. Uiteraard zwaar overkill voor zo'n 400, maar het oog wil ook wat. Nu de remklauwen.



full
 
Laatst bewerkt:
Tweemaal FZR1000 klauwen dus. Zuigertjes zijn erg netjes, die rand die je ziet is een verkleuring van het lang stilstaan. Geen deukjes, en geen schade door eerdere demontage met een waterpomptang.... pff heb al wat ellende daarvan gezien zeg.

Wel niewe keerringen erin. Remblokken zijn besteld en al weer onderweg. Hulde aan het internet en de ondernemers met een webshop !
full
 
Laatst bewerkt:
Als dat niet remt, dan weet ik het niet meer. Tadaa...

Even de remblokken afwachten, en dan ik gaan plannen voor de adapter. CNC frezer in de buurt zoeken die niks te doen heeft, en snapt wat ik bedoel met een remklauw adapter.

Hoofdstuk remmerij vóór wordt vervolgd....

full
 
En in de tussentijd komt ook dit beest aan, van onze aziatische handelspartner.....
Hij (zij ?) komt ongeveer zo te zitten. Ik heb uitlaatpijpen die ik denk nodig te hebben besteld, dus dan kan ik een 2-1 gaan knutselen, van 2 maal 38mm naar 51mm enkel.

Kwaliteit van het ding is eigenlijk wel goed, alleen de bevestingsbeugel is wat slapjes. Daar las ik nog wel wat overheen. Ik denk dat ook de dB killer nog wat hulp nodig heeft. Het is wel erg open allemaal. Het mag best geluid maken, maar ik trek liever de aandacht omdat het een mooi ding is, dan dattie op alle politiebureaus in Brabant te horen is....



full
 
Laatst bewerkt:
Even een simpel kleiner klusje gedaan dit weekend. Het linker dekseltje gepolijst, en het zwart vervangen door goud. Dat kleurt goed met mijn achterveren en mijn brembo schijven voor.

full
 
En ik ben uiteraard met de uitlaat aan de gang gegaan.

De voorpijpen zijn al naar binnen gebracht, die komen nu recht onder het blok uit. Vandaar moet dit van 38mm via een 2-1 naar een 51mm pijp, die vervolgens naar die chinese brulpijp rechts gaat. Om aan de onderkant ruimte maken heb ik de middenboksteunen al weggeslepen.

Hier begint het passen en meten.
full
 
Laatst bewerkt:
Alvast wat gaatjes in oude troep geboord en in de juiste vorm gebogen. Dit worden de bevestigingspunten voor de veren op de pijp.

full
 
Hier komen de 2 pijpen bij elkaar, alles is nog symmetrisch en schuift precies in de twee voorbochten onder het blok.
De dikkere verbindingspijp afgetekend en de binnenkant weggeslepen.

full
 
Laatst bewerkt:
Na veel passen en meten, valt het uitindelijk een stuk simpeler uit dan gedacht.
De 51mm pijp hoef ik niet te buigen, als ik hem schuin op het 2-stuk verbind, kan hij gewoon rechtdoor en schuift zo onder de juiste hoek in de uitlaat. Mazzeltje.... En de hele boel aan elkaar gebakken. Hammerite hittebestendig zwart eroverheen, en dan de wikkelingen rondom het centrale deel. Dat heeft geen nut daar, maar mijn laswerk is nou ook weer niet zo geweldig. Het is wél dicht, even afgeperst, geen lekken.

full
 
Laatst bewerkt:
En met de veren ziet het er allemaal gelikt uit.
Ben benieuwd hoe dit gaat klinken en hoveel ik nog met sproeiers moet gaan kloten om te matchen met zo'n open pijp.

Ongetwijfeld zijn er nog ander bijeffecten (tegendruk van de ene op de andere cylinder) maar dat zien we straks allemaal wel. Nog genoeg te doen voor de eerste start.

Grtz
John
full
 
Laatst bewerkt:
Project achterrem: ik heb een kleine waveschijf, die staat een stuk dichter bij de velg dan de originele pottenbakkerdraaischijf (128 maal woordwaarde).... Nieuwe remklauw, alu torsiestang van een FZR1000(dan kan dat trapezerek op de achterbrug eraf). Ik wil de originele klauwsteun gebruiken, die gaan verbouwen zodat dit alles aan de onderkant van de schijf komt.

Nieuwe remklauw, draad tappen en helicoils erin.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik bespaar jullie even al het passenen meten. Als ik de originele houder omdraai, heb ik een goede basis voor de remklauw. Die komt dan meteen een stuk verder naar binnen, om uit te lijnen met de schijf. Van karton een malletje gemaakt, en aan de slag met dremel bovenfrees, vijlen en kolomboor.

full
 
Laatst bewerkt:
Extra borging van de torsiestang. De moeren aan de achterkant van de klauwen zijn niet echt nodig, want er zit draad in de klauw, maar dit waait zeker niet los nu.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan