MF "Kop van Noord-Holland" Deel 67! Gaan we nog rijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij 18/9 een dag met Racecracks op CPZ, deze organisatie rijd voor het eerst dit jaar op CPZ, maar al wel jaren op Assen. De organisator Ferry heeft 5jaar lang het ronde record gehad op CPZ. Er ligt nieuw asfalt wat goede grip heeft dus ik hoop mijn pr eens te verbeteren die sinds 2010 staat.

Het is echt heel mooi asfalt :Y
 
Zou kunnen. Het is de linker 'kuip bocht' na tarzan.

Gisteravond overigens een motorrijder zwaar gewond geraakt op zandvoort :/

Toch niet iemand van hier?
Ik niet, maar was er wel en heb hem ook zien liggen, zag er naar uit.
Begreep dat hij wel weer bij kennis was toen ze hem met de ambu naar het ziekenhuis brachten.
Maar duimen voor de man.
 
Ik niet, maar was er wel en heb hem ook zien liggen, zag er naar uit.
Begreep dat hij wel weer bij kennis was toen ze hem met de ambu naar het ziekenhuis brachten.
Maar duimen voor de man.

Blijft ellende als iemand hard op zn muil gaat.

Waar was het nou gebeurd? Na Audi S of net na Scheivlak? Kon het op de foto's net niet goed zien.
 
Jep. Zit alleen een klein kuiltje aan de binnenkant van Hugenhultz als je te ver naar binnen zit :X
Oké, het asfalt was daar toch altijd al wat rommelig voor het zicht en gevoel waar je overigens weinig last van had met insturen en uitkomen. Ik hoorde wel dat de overgang van de uitloop van de chicane waar deze weer aansluit op het rechte stuk (auto's mogen rechtdoor en motoren door de chicane)niet zo mooi aansluit. In de oude situatie was dit ook een link punt want daar ging je net in een lichte hellingshoek over een bobbel met mogelijk gevolg een highsider als je net ff teveel aan het gas hing. Eerst maar goed de baan opnieuw verkennen voor het serieus gasgeven :] .
 
Ik niet, maar was er wel en heb hem ook zien liggen, zag er naar uit.
Begreep dat hij wel weer bij kennis was toen ze hem met de ambu naar het ziekenhuis brachten.
Maar duimen voor de man.
Hmm.. dit zijn geen fijne berichten :N , hopelijk valt het mee voor de beste man.
 
Blijft ellende als iemand hard op zn muil gaat.

Waar was het nou gebeurd? Na Audi S of net na Scheivlak? Kon het op de foto's net niet goed zien.
Was bij uitkomen audi S, begreep dat hij met uitkomen een speedwobble gehad heeft en bij de val hij de vangrail geraakt heeft

Krijg net bericht vanuit een andere bron (van een baco) dat hij : een zware hersenschudding, een gehavend gezicht en scheurtje in een nekwervel. Daar krijgt hij een stellage (halo) voor om zijn hoofd en ook waarschijnlijk nog een ruggenwervel gebroken maar daar onderzoeken ze nog verder naar.
 
Was bij uitkomen audi S, begreep dat hij met uitkomen een speedwobble gehad heeft en bij de val hij de vangrail geraakt heeft

Krijg net bericht vanuit een andere bron (van een baco) dat hij : een zware hersenschudding, een gehavend gezicht en scheurtje in een nekwervel. Daar krijgt hij een stellage (halo) voor om zijn hoofd en ook waarschijnlijk nog een ruggenwervel gebroken maar daar onderzoeken ze nog verder naar.

Ouch. Hopelijk geen permanent letsel dan. :/
 
Was bij uitkomen audi S, begreep dat hij met uitkomen een speedwobble gehad heeft en bij de val hij de vangrail geraakt heeft

Krijg net bericht vanuit een andere bron (van een baco) dat hij : een zware hersenschudding, een gehavend gezicht en scheurtje in een nekwervel. Daar krijgt hij een stellage (halo) voor om zijn hoofd en ook waarschijnlijk nog een ruggenwervel gebroken maar daar onderzoeken ze nog verder naar.

gezicht ook? met afgebroken vizier door de grindbak gegaan dan?
 
Was bij uitkomen audi S, begreep dat hij met uitkomen een speedwobble gehad heeft en bij de val hij de vangrail geraakt heeft

Krijg net bericht vanuit een andere bron (van een baco) dat hij : een zware hersenschudding, een gehavend gezicht en scheurtje in een nekwervel. Daar krijgt hij een stellage (halo) voor om zijn hoofd en ook waarschijnlijk nog een ruggenwervel gebroken maar daar onderzoeken ze nog verder naar.
Goeiedag zeg dat is niet best! Een behoorlijke val geweest, beterschap voor de man.
 
Technici, ik heb een issue met m'n Duc. Ik heb sinds een maand een nieuwe accu nadat de oude na 4 jaar is kapot gegaan. De nieuwe had ik dat vloeibare spul is gedaan en volledig opgeladen. Daarna mee gereden en startte en reed perfect. 3 weken niet gereden nu en wilde hem aan de lader hangen. Optimate geeft vervolgens helemaal niks aan en laat geen lampje branden, alleen het lampje dat ie is aangesloten op stopcontact. Bij contact omdraaien doet ie ook helemaal niets. Dashboard blijft uit en helemaal stil.

Vraag dus; kan een motor een accu helemaal dood maken of is de accu intern kortgesloten of zo? Accu is net een maand oud.
 
Technici, ik heb een issue met m'n Duc. Ik heb sinds een maand een nieuwe accu nadat de oude na 4 jaar is kapot gegaan. De nieuwe had ik dat vloeibare spul is gedaan en volledig opgeladen. Daarna mee gereden en startte en reed perfect. 3 weken niet gereden nu en wilde hem aan de lader hangen. Optimate geeft vervolgens helemaal niks aan en laat geen lampje branden, alleen het lampje dat ie is aangesloten op stopcontact. Bij contact omdraaien doet ie ook helemaal niets. Dashboard blijft uit en helemaal stil.

Vraag dus; kan een motor een accu helemaal dood maken of is de accu intern kortgesloten of zo? Accu is net een maand oud.

ik heb het idee dat er ergens een electrische gremlin rond spookt die ook die zekering gebraden heeft toen.

vanavond ff jouw accu aan mijn optimate hangen om kapotte optimate iig uit te sluiten. desalniettemin is 3 weken stilstand erg kort om een accu leeg te laten lopen.

tenzij je optimate al stuk was toen je de accu voor eht eerst oplaadde, en die heeft de capaciteit van de accu genekt. of heb je hem voor geladen mee gekregen?
 
Wss wat baka zegt en heb je veel lekstroom ook bij stilstand, is na te checken met een accu die werkt + multimeter

Accu die volledig plat is gegaan verliest normaliter veel capaciteit tot alle
 
Laatst bewerkt:
ik heb het idee dat er ergens een electrische gremlin rond spookt die ook die zekering gebraden heeft toen.

vanavond ff jouw accu aan mijn optimate hangen om kapotte optimate iig uit te sluiten. desalniettemin is 3 weken stilstand erg kort om een accu leeg te laten lopen.

tenzij je optimate al stuk was toen je de accu voor eht eerst oplaadde, en die heeft de capaciteit van de accu genekt. of heb je hem voor geladen mee gekregen?

Heb hem zelf gevuld en met de optimate opgeladen.
 
Wss wat baka zegt en heb je veel lekstroom ook bij stilstand, is na te checken met een accu die werkt + multimeter

Accu die volledig plat is gegaan verliest normaliter veel capaciteit tot alle

Kun je dat even uitleggen? Hoe check ik dat dan met die accu.
 
hier ging het vandaag ook niet helemaal goed -O-
baar brokjes van de zuiger
21034411_1632479473463184_7830104101221058493_n.jpg


en paar halen in het nicaseal

21077794_1632479496796515_8613312097010038270_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kun je dat even uitleggen? Hoe check ik dat dan met die accu.
Je maakt je accuklem los, plus of min maakt niet uit en zet de meter tussen de klem en de accupool. (*edit; Je zet dus eigenlijk je multimeter in serie tussen je klem en de pool)
lekstroommeten.jpg

Zet hem op de ampere stand (begin met 10a bijvoorbeeld en zet hem daarna gevoeliger).
Blijf je nul meten dan heb je geen lekstroom, meet je wel iets heb je wel lek stroom.

Heb je lekstroom kun je 1 voor 1 zekeringen eruit trekken om te kijken in welk circuit het zit
En dan wanneer je het circuit hebt, de componenten uitsluiten.

Start de motor NIET als je dit uitvoert, dat trekt teveel ampere
 
Laatst bewerkt:
heb begin van het jaar lekke koppaking gehad op die cilinder vrees dat dit toch verlate schade ervan is,afstelling is goed koelvloeistoftemparatuur ook niet te gek geweest max 85 graden,honen kan niet dus wordt een nieuwe bus
 
heb begin van het jaar lekke koppaking gehad op die cilinder vrees dat dit toch verlate schade ervan is,afstelling is goed koelvloeistoftemparatuur ook niet te gek geweest max 85 graden,honen kan niet dus wordt een nieuwe bus
Mooi zuur.. heb wel eens een gebroken zuiger gehad met de scooter met een 70cc alu cilinder.
Zuiger was heel mooi gebroken rondom te pistonpen dus niet afgebrokkeld en kwam er per toeval achter.
Reed altijd gelijk volgas weg met dat ding, wat je met alu niet moet doen.. gietijzer is daar een stuk beter voor :+

Kun je nog aan ori cilinder komen? Of wordt het een imi
Met een nieuwe cilinder + zuiger ben je er niet gelijk, afstelling zul je ook even na moeten checken..
En je hebt er natuurlijk 2 :+
 
Laatst bewerkt:
Je maakt je accuklem los, plus of min maakt niet uit en zet de meter tussen de klem en de accupool. (*edit; Je zet dus eigenlijk je multimeter in serie tussen je klem en de pool)
[afbeelding]
Zet hem op de ampere stand (begin met 10a bijvoorbeeld en zet hem daarna gevoeliger).
Blijf je nul meten dan heb je geen lekstroom, meet je wel iets heb je wel lek stroom.

Heb je lekstroom kun je 1 voor 1 zekeringen eruit trekken om te kijken in welk circuit het zit
En dan wanneer je het circuit hebt, de componenten uitsluiten.

Start de motor NIET als je dit uitvoert, dat trekt teveel ampere
Thanks! Wel duidelijk. Ik moet dus even een multimeter en sowieso nieuwe accu aanschaffen. Net bij baka gechecked maar zijn optimate geeft ook niks. Dus niks mis met optimate.

Alleen met die zekeringen. Er zitten er geloof ik 5 in het bakje bij de accu. Dus stel ik trek er een zekering uit vd brandstofpomp en hij vliegt naar 0amp dan weet ik dat het in het circuit vd brandstofpomp zit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan