Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Bedankt,

En wie van jullie rijd allemaal met een aangepast zadel buddy ?
Ik moest de motor gisteren ophalen in Hengelo, En ik woon zelf in Zaandam. Maar had me er toch een houten reet toen ik thuis kwam ;)

Nu heb ik van bijna al mijn motoren de buddyseat aan laten passen door een stoffeer bedrijf. Maar misschien zeggen jullie je moet deze nemen..
 
Bedankt,

En wie van jullie rijd allemaal met een aangepast zadel buddy ?
Ik moest de motor gisteren ophalen in Hengelo, En ik woon zelf in Zaandam. Maar had me er toch een houten reet toen ik thuis kwam ;)

Nu heb ik van bijna al mijn motoren de buddyseat aan laten passen door een stoffeer bedrijf. Maar misschien zeggen jullie je moet deze nemen..
Ik heb een comfortzadel van Touratech. Maar na een paar uur ook gewoon pijn aan m'n aars. Kwestie van meer zitvlees opbouwen denk ik.
 
En die krijgt ook matige reviews. Als je echt comfortabel wil zitten, is waarschijnlijk maatwerk nodig. Ieder zitvlak en zithouding is anders.


Ja precies dat had ik idd ook al gelezen.
En het adres waar ik ben geweest met mijn vorige motoren is veel maar dan ook veel goedkoper dan een compleet andere buddy :-)
 
Bedankt,

En wie van jullie rijd allemaal met een aangepast zadel buddy ?
Ik moest de motor gisteren ophalen in Hengelo, En ik woon zelf in Zaandam. Maar had me er toch een houten reet toen ik thuis kwam ;)

Nu heb ik van bijna al mijn motoren de buddyseat aan laten passen door een stoffeer bedrijf. Maar misschien zeggen jullie je moet deze nemen..

Ik ben naar Tijgerleathers in Den Haag geweest.
Ik zit heerlijk sinds ik mijn zadel heb laten aanpassen!
Dit jaar naar het Zwarte Woud geweest en nergens last van gehad.
Kosten vielen ook erg mee weet niet meer wat het was maar minder dan 100 euro.
 
Hier ook een tevreden tijger leathersklant.
Ander schuim er in en vorm laten aanpassen.
(Foto's op pagina 24)
 
Laatst bewerkt:
Zo, even een kickje voor het weekend. Op Tiger800.co.uk zag ik behoorlijk wat mensen actief in de weer om zelf met kabel en laptop andere ECU-mappings te laden. Zijn er hier eigenlijk ook mensen die dat zelf doen?

Yep. Regelmatig gedaan met de 800 (verkocht) en ook met mijn 1050. TuneECU i.c.m. een ODB kabel.
 
:W

Weer terug uit IJsland met de Tiger.
Die heeft het wel zwaar te verduren gehad;
- kettingbeschermer los getrild; (zat nog maar 1 boutje vast -> er afgesleuteld)
- Voorspatbord losgetrild / afgebroken
- luchtfilter bijna verstopt met stof
- terugschakelproblemen; onder de 1000 rpm slaat de tiger meteen af...


Maar boi o boi *O* *O* wat een geweldig avontuur :Y :]
 
overigens nog wel benieuwd of mensen hier de originele gereedschapskit van de tiger hebben en daar een fotootje van kunnen plaatsen :?
 
mocht mijn motor terug zijn uit ijsland en nagelopen zijn, dan misschien wel :)

@ gereedschapskit(je) inmiddels foto's gehad elders; te beperkt en je kan er geen kut mee :+
 
nou, op zijn minst een 17 mm hex om je voorwiel eruit te kunnen halen om een lekke band te vervangen..
zeker omdat dat een afwijkende maat is. Was benieuwd of het setje wat ik gekregen had, daadwerkelijk het setje was... helaas wel _O-
 
Bij mij zat dit erin, behalve die Givi sleutel linksboven dus.
full
 
Yep. Regelmatig gedaan met de 800 (verkocht) en ook met mijn 1050. TuneECU i.c.m. een ODB kabel.

Had je een recente tiger (nieuwe model 2015 of nieuwer) of een eerdere?
Ik begreep dat het gebruik van tuneEco niet bruikbaar is met de nieuwste modellen.

N.B. Het standaard geluid is niet alles. Als ik echter de ervaringen op het forum lees over het verbruik en veelal minder soepel rijden vind ik dat reden om maar met de bestaande pijp te blijven rijden.
 
Had je een recente tiger (nieuwe model 2015 of nieuwer) of een eerdere?
Ik begreep dat het gebruik van tuneEco niet bruikbaar is met de nieuwste modellen.

N.B. Het standaard geluid is niet alles. Als ik echter de ervaringen op het forum lees over het verbruik en veelal minder soepel rijden vind ik dat reden om maar met de bestaande pijp te blijven rijden.
als je alleen ander geluid wil, kun je prima een vervangingsdemper nemen, dat heeft geen/nauwelijks invloed op het verbruik. Wil je met je nieuwe demper ook meer pk's dan is een andere mapping noodzakelijk, met
gewijzigd verbruik tot gevolg. De ervaringen met nieuwe mapping zijn overigens sterk uiteenlopend.
 
Laatst bewerkt:
als je alleen ander geluid wil, kun je prima een vervangingsdemper nemen, dat heeft geen/nauwelijks invloed op het verbruik. Wil je met je nieuwe demper ook meer pk's dan is een andere mapping noodzakelijk, met
gewijzigd verbruik tot gevolg. De ervaringen met nieuwe mapping zijn overigens sterk uiteenlopend.


Dat bedoel ik. Ik snap dat er bij meer vermogen, als je dat gebruikt, meer benzine gebruikt wordt. Juist de wisselende ervaringen vind ik "eng", het lijkt een beetje een loterij.

Bij mijn blackbird had ik Bos-pijpen met een powercommander. Ersultaat: een soepelere motor en een beter geluid en minder verbruik.
Die combinatie lees ik hier nergens, terwijl ik dat juist zoek.
 
Had je een recente tiger (nieuwe model 2015 of nieuwer) of een eerdere?
Ik begreep dat het gebruik van tuneEco niet bruikbaar is met de nieuwste modellen.

N.B. Het standaard geluid is niet alles. Als ik echter de ervaringen op het forum lees over het verbruik en veelal minder soepel rijden vind ik dat reden om maar met de bestaande pijp te blijven rijden.

Minder soepel rijden? Daar heb ik niemand over gehoord, of heb ik die reacties over het hoofd gezien?
Die van mij vind ik lekkerder rijden met andere demper en de Arrow mapping. Verbruikt wel meer inderdaad, maar dat neem ik wel voor lief. Hobby mag wat kosten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan