fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Als het vandaag mooi weer is kan ik hem even testen met db killer, lijkt erop dat de killer ook al wat is aangepast.
Zitten wat gaatjes in geboord lijkt het zo.
 
Heeft iemand ervaring met rechtstreeks aansluiten van een 12v sigarettenaansteker op de accu van de motor? Ik wil graag mijn telefoon (die ik gebruik om te navigeren) opladen tijdens het rijden. Ik snap dat als je motor niet draait en je er geen telefoon aanhangt de lader toch altijd wat stroom zal verbruiken. Is het echter zo dat dit dusdanig is dat je je accu leeg trekt bijvoorbeeld binnen twee weken (zonder te rijden)?
 
Heeft iemand ervaring met rechtstreeks aansluiten van een 12v sigarettenaansteker op de accu van de motor? Ik wil graag mijn telefoon (die ik gebruik om te navigeren) opladen tijdens het rijden. Ik snap dat als je motor niet draait en je er geen telefoon aanhangt de lader toch altijd wat stroom zal verbruiken. Is het echter zo dat dit dusdanig is dat je je accu leeg trekt bijvoorbeeld binnen twee weken (zonder te rijden)?

Als het goed is, verbruikt een sigaretten aansteker adapter geen stroom als er niks in zit.. zie het als een stopcontact bij je thuis 😉 Volgensmij moet er wel een zekering tussen. En als je het alsnog niet vertrouwd kun je er ook nog een schakelaar tussen zetten.
 
Sluit hem aan op de geschakelde plus en dan weet je zeker dat hij geen spanning heeft als het contact is uitgeschakeld.
En idd erg belangrijk, een zekering ertussen monteren.
 
Berry en Sjors, bedankt voor de reacties. Zekering zit er gelukkig standaard al tussen. Ik zou hem graag aansluiten met schakelaar of geschakeld. Maar ben op het gebied van elektronica echt een complete noob. Ik zal eens op internet wat meer info zoeken over hoe dat moet.
Tips, foto's, how to's enz zijn welkom:)
 
Met een multimeter op je contact de draden doormeten, en als je 12v krijgt op een draad wanneer je het contact inschakeld is dat de geschakelde plus en kan je hem rustig er op aansluiten.
Succes!
 
Iemand bekend hiermee?
Ik heb sinds vandaag een andere uitlaat onder mn Fz1.
Ben super blij met het geluid maar vind dat ik vermogen heb verloren boven in de toeren terwijl ik andersom had verwacht.
Ik rij wel zonder db killer maar dit mag toch niet zo veel uitmaken?
Eerder met originele uitlaat kon ik makkelijk wheelies maken in zn 1 en nu niet.
Er staat bijna elk jaar wel een test met vervangingsdempers in de motoplus

Elke keer blijft dan dat alleen een vervangingsdemper, zonde aanpassing van software = vermogensverlies


Dus remappen dat ding
 
Er staat bijna elk jaar wel een test met vervangingsdempers in de motoplus

Elke keer blijft dan dat alleen een vervangingsdemper, zonde aanpassing van software = vermogensverlies


Dus remappen dat ding

Had ik al een vermoeden van dus dat word sparen voor een powercommander en ff laten afstellen.
Thanks
 
Er staat bijna elk jaar wel een test met vervangingsdempers in de motoplus

Elke keer blijft dan dat alleen een vervangingsdemper, zonde aanpassing van software = vermogensverlies


Dus remappen dat ding

Klopt behalve de akra en bos gaven een lichte winst, de rest vermogen verlies bij de FZ1.
 
Klopt behalve de akra en bos gaven een lichte winst, de rest vermogen verlies bij de FZ1.

Ik reed laatst op het circuit met IXIL met db-killer en had echt het idee dat ik minder vermogen had dan zonder db-killer. Kan dat kloppen? Of is dat gevoelsmatig....
 
Iemand interesse?
full
 
Ik reed laatst op het circuit met IXIL met db-killer en had echt het idee dat ik minder vermogen had dan zonder db-killer. Kan dat kloppen? Of is dat gevoelsmatig....

Kan goed kloppen hoor. Ik heb een Mivv GP. Zonder db killer had ik op de testbank 12 pk meer. Dat is een vrij groot verschil. Normaal is het schijnbaar minder, maar klopt dus wel!

Wat is de vraagprijs voor die uitlaat? Wel een mooi ding!
 
Laatst bewerkt:
Kan goed kloppen hoor. Ik heb een Mivv GP. Zonder db killer had ik op de testbank 12 pk meer. Dat is een vrij groot verschil. Normaal is het schijnbaar minder, maar klopt dus wel!

Wat is de vraagprijs voor die uitlaat? Wel een mooi ding!

Ok, dankjewel voor je reactie.

Ik wil er 225 euro voor hebben.
 
Kan goed kloppen hoor. Ik heb een Mivv GP. Zonder db killer had ik op de testbank 12 pk meer. Dat is een vrij groot verschil. Normaal is het schijnbaar minder, maar klopt dus wel!

Wat is de vraagprijs voor die uitlaat? Wel een mooi ding!


Heb je nog interesse?
 
Heb je nog interesse?

Nee sorry man. Ik heb even zitten kijken, maar voor het mooie zou ik dan weer naar Nippon Bikes moeten. Dat wordt me te duur. Dus toch maar even kijken hoe ik mijn Mivv GP iets minder luidruchtig kan maken:s.

Heb je hem op Marktplaats staan? Ook onderdelen verkopen goed op Marktplaats.
 
Nee sorry man. Ik heb even zitten kijken, maar voor het mooie zou ik dan weer naar Nippon Bikes moeten. Dat wordt me te duur. Dus toch maar even kijken hoe ik mijn Mivv GP iets minder luidruchtig kan maken:s.

Heb je hem op Marktplaats staan? Ook onderdelen verkopen goed op Marktplaats.

Ok

Ja, heb hem ook op marktplaats staan, maar dat loopt nog niet zo'n storm :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan