Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

:
Hoe kun je die notificatie aan zetten? Ik kijk ook alleen maar als ik zelf wat wil zoeken, maar wil ook graag mensen helpen als hierom gevraagd wordt.
Wanneer je dit forum bezoekt via de computer / desktop, kun je rechtsboven aan de pagina van dit topic klikken op "notificatie toevoegen".
In dat geval krijg je een mailtje zodra er een nieuwe posting is in het betreffende topic, in dit geval het Scarver topic.
Ideaal, tenzij er bv heel veel gepost word .... dan word het vervelend haha!
 
Ga ik doen, want het is wel leuk en leerzaam om contact te hebben met "soortgenoten". En van mij mag het wel wat drukker worden op deze topic.

Dan gelijk toch maar een vraag over het onderhoud van de aandrijfriem. Ik las in mijn Duitse onderhoudsboek, dat de riem na schoonmaken met water geregeld behandeld moet worden met een spuitbus siliconenspray van Castrol. Navraag bij mijn BMW dealer leerde, dat zij dit niet adviseren wegens de weekmakers in deze spray. Wat is de ervaring hiermee van andere Scarver rijders? Doen of niet doen?
 
Ga ik doen, want het is wel leuk en leerzaam om contact te hebben met "soortgenoten". En van mij mag het wel wat drukker worden op deze topic.

Dan gelijk toch maar een vraag over het onderhoud van de aandrijfriem. Ik las in mijn Duitse onderhoudsboek, dat de riem na schoonmaken met water geregeld behandeld moet worden met een spuitbus siliconenspray van Castrol. Navraag bij mijn BMW dealer leerde, dat zij dit niet adviseren wegens de weekmakers in deze spray. Wat is de ervaring hiermee van andere Scarver rijders? Doen of niet doen?
Ik weet niet wat goed is of niet, ik doe eigenlijk niets aan extra onderhoud aan de aandrijfriem. Toen ik ernaar vroeg bij de dealer werd er inderdaad aangegeven dat dat niet nodig is.
 
OK, lijkt mij duidelijk. Onderhoudsvrij is alleen afspoelen met water en geen siliconenspray gebruiken.

De levensduur van de aandrijfriem zal niet alleen afhangen van het aantal gereden km's maar ook van de rijstijl neem ik aan. Ik ben benieuwd of de levensduur van de aandrijfriem ook afhangt van de ouderdom van de riem. Het is tenslotte kunststofmateriaal dat veroudert in de tijd.
Op mijn Scarver zit nog de originele aandrijfriemriem van 2003 en die ziet er na 14.000 km nog prima uit.
 
Misschien is het interessant om eens een kijkje te nemen op dit forum.
Het is wel in het engels, maar zo nu en dan zeer informatief.
En ... speciaal voor de Scarver!
 
Ik heb mijn riem laatst vervangen. Deze was gebroken tijdens het rijden. Dit was nog de eerste riem die 42k en 13jr is meegegaan.
Koste overigens 300 euro bij de BMW dealer. (alleen de riem)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, even voorstellen, ik ben Bob en heeft een scarver van 2002 gekocht met ietsje schade, ben hem nu aan het opknappen, o.a. linker zijscherm scheur van +- 30 cm. maar dat gaat goed komen.
Maar nu het volgende, er zitten 2 aftapslangetjes op nu is de langste eraf geschoten maar kan nergens vinden waar die op moet ook niet te vinden in het boek.
Wie heeft daar een antwoord op.
Groet Bob.
 
Hallo allemaal, even voorstellen, ik ben Bob en heeft een scarver van 2002 gekocht met ietsje schade, ben hem nu aan het opknappen, o.a. linker zijscherm scheur van +- 30 cm. maar dat gaat goed komen.
Maar nu het volgende, er zitten 2 aftapslangetjes op nu is de langste eraf geschoten maar kan nergens vinden waar die op moet ook niet te vinden in het boek.
Wie heeft daar een antwoord op.
Groet Bob.
Mijn motor staat nu even ingebouwd onder het afdak, kan niet snel even kijken of ik het voor je kan vinden.
Mocht ik erbij kunnen en antwoord hebben, kom ik erop terug ;)
 
Welkom Bob, en gefeliciteerd met jouw nieuwe motor.

Kan je niet helpen (heb geen Cs meer), maar mocht je erachter komen, laat het hier dan gerust even weten.

Rijd anders even langs de dealer, die zal je gerust (kostenloos) opweg helpen lijkt mij.
 
Hallo allemaal, even voorstellen, ik ben Bob en heeft een scarver van 2002 gekocht met ietsje schade, ben hem nu aan het opknappen, o.a. linker zijscherm scheur van +- 30 cm. maar dat gaat goed komen.
Maar nu het volgende, er zitten 2 aftapslangetjes op nu is de langste eraf geschoten maar kan nergens vinden waar die op moet ook niet te vinden in het boek.
Wie heeft daar een antwoord op.
Groet Bob.


Uit mijn hoofd, aan de luchtfilter.
 
Welkom Bob, join the club!

Hallo Scarver eigenaren,

Ik heb een Givi topkoffer (46 liter) gekocht voor mijn Scarver. Nu wil ik deze gaan monteren, maar zag dat het bagagerekje maximaal met 5 kg mag worden belast. Moet ik voor de montage andere beugels voor het bagagerekje kopen of gaat dit prima op de originele beugels en rekje?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Groet,

Jan
 
Zelf heb ik het originele rekje eraf gehaald en het rekje waar de koffer opzit
met een paar stevige stippen op het bestaande aluminium frame vast gemaakt.
Dat gaat prima, het voelt ook stevig aan maar voor de zekerheid zou ik toch voor
een beugel kiezen, misschien zelf maken, het zou raar zijn als de boel afbreekt.
 
Het afvoer slangetje aan het luchtfilter kan ik zo niet vinden dan moet
ik zeker de bovenbak er af halen en eerst het framewerk demonteren.
Maar als de motor klaar is langs de dealer.
In ieder geval bedankt voor de reactie.
 
Ik heb op geen van mijn motoren ooit problemen gehad met gewicht in topkoffers.
Altijd maar zeer beperkt in theorie, maar in praktijk is het dubbele probleemloos haalbaar.

Op de Scarver had ik echter het probleem dat de motor met koffer niet door het steegje bij mij kon manouvreren.

Daar heb ik toen een constructie op bedacht en laten maken.
De koffer zat boven de buddy, maar vast achtetover om te klappen (en te borgen) zodat de buddy weer vrij was.
full
 
Mooie oplossing met de koffer,ikzelf heb de koffer ook een beetje
naar voren gezet +- 10 cm. kan ik nog net de buddy er af halen.
 
Nou mensen ik heb de motor kaal gemaakt en overal gekeken
naar een uitsteeksel waar een slangetje op kan, de maat is 7mm.
buiten diam. en 50 cm. lang.
Bij demontage van het luchtfilter zag het er erg vuil uit en veel olie
in het filterhuis, is dit normaal?
 
Er is een hele grote kans dat ik binnenkort terugkeer in dit topic :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan