Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het valt me op dat de motortemp van mijn Versys op de snelweg niet boven de 70gr uitkomt. Ik ben nog niet zo heel bekend met mijn motort, maar is dit een bekend verschijnsel van de Versys? Thermostaat defect? Of...


In de winter komt die van mij met rijden niet boven de 65 uit.
Met dit weer tussen de 70 a 90 graden en bij een stoplicht max 103 en loopt die weer terug.
Zo doet die het al van nieuw af aan.
 
Klopt, maar dit is wel erg slecht, vooral bij motoren die weinig regen zien, laat staan zout. Mijn nieuwe Ducati stond na 2 jaar ook al te roesten, maar nog niet zo erg als dit. Ik had het bij een Jap toch iets beter verwacht.

Eens, ook op de contactsleutel is bespaard door slap blik te gebruiken. B|

Draaide gisteren na het tanken bijna de beveiligde sleutel verrot bij het afsluiten van het klepje bij de vulopening, hij stond iets gedraaid en krom en paste niet meer in het contactslot. Gelukkig had het tankstation een garage waar ze even een hamer en tang hebben gepakt om de boel weer voorzichtig recht te krijgen.
 
Draaide gisteren na het tanken bijna de beveiligde sleutel verrot bij het afsluiten van het klepje bij de vulopening, hij stond iets gedraaid en krom en paste niet meer in het contactslot. Gelukkig had het tankstation een garage waar ze even een hamer en tang hebben gepakt om de boel weer voorzichtig recht te krijgen.

Hoezo sleutel draaien bij afsluiten? Als bij mij tankdop open staat zit sleutel erin. Druk ik tankdop dicht en valt de sluiting in het slot dan schiet de sleutel terug in rechte stand en kan ik de sleutel er rechtstandig uit trekken. Ik heb niets te draaien dan alleen bij openen.
 
Hoezo sleutel draaien bij afsluiten? Als bij mij tankdop open staat zit sleutel erin. Druk ik tankdop dicht en valt de sluiting in het slot dan schiet de sleutel terug in rechte stand en kan ik de sleutel er rechtstandig uit trekken. Ik heb niets te draaien dan alleen bij openen.

Bedankt voor de tip, zal ik voortaan ook maar doen en niet meer drukken en draaien met sleutel. Trouwens met openmaken moet je ook niet te veel kracht zetten op de sleutel, je draait hem echt krom zo zacht is het metaal van de sleutel.
 
Bedankt voor de tip, zal ik voortaan ook maar doen en niet meer drukken en draaien met sleutel. Trouwens met openmaken moet je ook niet te veel kracht zetten op de sleutel, je draait hem echt krom zo zacht is het metaal van de sleutel.

Bij mijn Yamaha druk ik altijd iets voorop de tankdop om m naar beneden te drukken. Vervolgens de sleutel iets draaien en hij springt open. Met de sleutel draaien en drukken zal misschien ook kunnen, maar ik denk dat ik dan op den duur ook de sleutel mol.
 
Bij mijn Yamaha druk ik altijd iets voorop de tankdop om m naar beneden te drukken. Vervolgens de sleutel iets draaien en hij springt open. Met de sleutel draaien en drukken zal misschien ook kunnen, maar ik denk dat ik dan op den duur ook de sleutel mol.

Ja zo doe ik het ook maar soms sta je er wat onhandig voor en dan is de sleutel krom.
Als ze harder staal hadden gebruikt wat niet buigt als blik hadden we dit gesprek niet gehad. ;)
 
Ik doe dat ook altijd zoals jij beschrijft, met gevoel.
hier een linkje hoe het moet :+ .

_O- Mooi man, ik rij sinds 1978 motor, dat ik dit lesje nog nodig heb. ;)
Voorheen nooit last gehad nu met de moderne Versys en de slappe sleutel wel. :X
 
152ds1i.jpg


Uitgelaten, dit is vandaag in Katwijk aan Zee, verder ook in Noordwijk, Zandvoort en Bloemendaal geweest.
 
Weet niet of je op dit antwoord zit te wachten..... nee ik heb er geen ervaring mee.
Maar heb eens gehoord dat Bagster custom made zadels maakt. Deze zijn uitgevoerd in gel of een bepaald soort foam.
En nu blijkt dat als die gel zadels in volle zon staan en je er op gaat zitten dit niet alleen erg heet is maar de vervorming ook veel meer toe neemt. ( ten nadele)
Als gezegd, heb het van horen zeggen....wie ervaring heeft kan dit bevestigen of ontkrachten.
 
Heb mijn zadel aan de achterste helft van de bestuurder anderhalve centimeter laten verlagen. Daar ben ik erg content mee want ik schuif/glij niet meer naar voren. Op mijn vraag om er dan maar tegelijk een Gel pakket in te leggen kreeg ik van de stoffeerder als reactie: wanneer moet ik hem er dan weer uithalen?
De ervaringen van zijn klanten, met deze ombouw, waren niet erg positief zo te horen.
 
ik heb een gelzadel wel op de kleine broer. heb die voor mijn vriendin gekocht omdat ze op het origineel veel pijn kreeg. maar nu ik het heb gekocht heeft ze nog niet meegereden( vrouwen hé) maar ik zelf vind het wel iets beter als het origineel maar vind de prijs eigenlijk te veel voor wat het extra comfort betreft. maar we hebben een half dagje met de 1000 gereden en toen had ze op het origineel ook geen last van pijn. toen zij ze zelfs direct dat het veel beter was dan het zadel op de 650. en vond het zelf ook beter omdat het wat breder was dan op de 650. maar goed ben van gisteren terug van zweden. en heb op 15u 1220km gereden enkel gestopt om vlug te tanken. dus heb ruim 14u in het zadel gezeten zonder pijn. dus vind het wel goed maar eigenlijk veel te duur voor wat extra comfort. hopelijk heb je hier iets aan. grtjs
 
Hoi,

Heb op mijn versys een bagsterzadel, zie foto op pag. 53 bovenaan. Naast dat het een veel mooier zadel is zit het ook (meestal) heel goed. Soms toch nog wel eens last van een "blikreet" maar dat is voornamelijk op saaie wegen zoals de autobahn en de n/wegen in zeeland zoals ik afgelopen weekend merkte.
Het voorste gedeelte is 1 cm verlaagd en nu kan ik wat beter bij de grond.

groetjes.

BTW, maandag z´n eerste beurt gehad. Montagebeugel voor de tom nu op de ruitsteun laten maken, zoals het vroeger was dus niet meer op de kroonplaat. Ligt nu beter in het zicht.
 
Hoihoi,

Ik voelde laatst dat er wat speling zit op het lagerbusje van mijn versnellingshendel/pook. Ik zag dat je bij wat onderdelenfirma's de hendel compleet kunt krijgen. Maar het is een simpel "brons" lagerbusje wat versleten is. Om daar nu gelijk een hendel van € 100 tegenaan te gooien...
Iemand suggesties waar dit busje los te verkrijgen is?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan