Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Hey Bas,

De BMW die een collega weg wilt doen is geen R1100S, maar een K1200R.
Vergissing van mijn kant. Op de totaal mislukte koplamp na verder en leuk ding hoor * en hij ziet er prima uit, maar ik zou er geen Z1000 voor weg doen. :N

* voor een motor uit de huidige tijdgeest dan ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Bas,

De BMW die een collega weg wilt doen is geen R1100S, maar een K1200R.
Vergissing van mijn kant. Op de totaal mislukte koplamp na verder en leuk ding hoor * en hij ziet er prima uit, maar ik zou er geen Z1000 voor weg doen. :N

* voor een motor uit de huidige tijdgeest dan ;)
Ey Roger! Nee, daar ruil ik m niet voor in hoor! Alleen voor een BMW R1100S, Randy Mamola, of een blauwe. Uit 2003 of later... Heb wel een paar mooie gezien in Duitsland! Maar de mijne nog niet verkocht, wel een paar biedingen gekregen, maar helaas net te weinig. €4000,- door een Belg...
 
Ey Roger! Nee, daar ruil ik m niet voor in hoor! Alleen voor een BMW R1100S, Randy Mamola, of een blauwe. Uit 2003 of later... Heb wel een paar mooie gezien in Duitsland! Maar de mijne nog niet verkocht, wel een paar biedingen gekregen, maar helaas net te weinig. €4000,- door een Belg...

Ik zou m r ook niet voor wegdoen, maar eeeeehm, ik zou zeker ff een testritje op de K1200R gaan doen. Fucking snel die dingen en ligt erg goed op de weg. T ziet er niet uit, maar rijdt leuk :Y
 
Iemand ervaring met de Marving 4/1 racing uitlaat op de Zed? Hoe klinken ze? (als dat al te omschrijven is)
Weet iemand ook het verschil tussen deze Marving voor de Z1000A1 en de Z1000J?
De sproeiersetting zou denk ik wel een maatje groter moeten waarschijnlijk...
 
Iemand ervaring met de Marving 4/1 racing uitlaat op de Zed? Hoe klinken ze? (als dat al te omschrijven is)
Weet iemand ook het verschil tussen deze Marving voor de Z1000A1 en de Z1000J?
De sproeiersetting zou denk ik wel een maatje groter moeten waarschijnlijk...

Ik heb geen ervaring met Marving uitlaten, wel de aanpassingen. Ga niet klooien, maar bezoek een testbank.
 
Zondag 3 september is er een sprint/dragrace voor motoren uit de jaren 70 in Eeklo, België. Dit wordt georganiseerd door Seventies Cycle Run. Zie www.70cyclerun.be.
Ik ben ook van plan mee te doen net zoals vorig jaar.

Ik heb het lek van luchtkamer voor mijn airshifter laten lassen en nieuwe Shinko banden gemonteerd. Dus weer klaar voor de dragrace. Mijn doel is een tijd onder de 7 seconden (op de 1/8 mijl).
 
Laatst bewerkt:
Mijn doel is een tijd onder de 7 seconden (op de 1/8 mijl).
Heel veel succes!!
Laat je even weten of het gelukt is (inclusief een foto)? :Y

:] :t :t :t :t

Bas, ga je je Z nu houden?
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig nog wel Roger. Maar dan ga ik deze winter toch nog wat sleutelen. Het is eigenlijk wel gewoon een hele fijne motor...
Misschien over twee of drie jaar weer in de verkoop, of bij een goed bod... Hij staat nog te koop bij Autoscout24 en 2ehands.be

@Bullfrog:
Testbank is wel de beste optie, maar mist de charme en de investering van het zelf klooien! ;)
 
Iemand ervaring met de Marving 4/1 racing uitlaat op de Zed? Hoe klinken ze? (als dat al te omschrijven is)
Weet iemand ook het verschil tussen deze Marving voor de Z1000A1 en de Z1000J?
De sproeiersetting zou denk ik wel een maatje groter moeten waarschijnlijk...

Ik had een Marshall op mijn Z900. Geluid was vrij diep en aan de harde kant. Later een originele 4 in 4 erop gezet, deze was stiller. Heb de spoeiers voor die originele pijpen niet hoeven aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Aanpassen van de sproeiers hoeft meestal niet bij het aanpassen van de uitlaat zolang de luchtfilterkant hetzelfde wordt gelaten. Op mijn SV meerdere piepkes gehad (origineel, open, open met dB-killer etc) en maakt allemaal niets uit in rijden.
Een K&N filter aan de voorkant had wel heel veel invloed. Tot inhouden bij vol opendraaien aan toe.

Gisteren en vandaag met de Z naar het werk geweest.
Wat blijft het toch een geweldig ding en heerlijk geluid. Zelfs met originele pijpen.
En wat een nostalgisch rijgedrag.
In principe ga ik mijn Z niet meer weg doen.
 
Laatst bewerkt:
@Bullfrog:
Ik denk dat ik toch maar een run doe op de testbank. Naast de vollast doen ze ook een versnelling steun met het meten van de lucht-benzine verhouding. Dan weet ik in ieder geval waar ik wat moet afstellen.
Dit met een mooie uitdraai kost dan €50,-
Vind ik nog wel mee vallen eigenlijk...
 
@Bullfrog:
Ik denk dat ik toch maar een run doe op de testbank. Naast de vollast doen ze ook een versnelling steun met het meten van de lucht-benzine verhouding. Dan weet ik in ieder geval waar ik wat moet afstellen.
Dit met een mooie uitdraai kost dan €50,-
Vind ik nog wel mee vallen eigenlijk...

Dan weet je waar je iets moet afstellen, maar niet precies hoeveel.
 
Heel veel succes!!
Laat je even weten of het gelukt is (inclusief een foto)? :Y

Uiteraard laat ik weten hoe het gegaan is. Vorig jaar heb ik gewonnen en een nieuw baanrecord gezet. Er was toen maar 1 tegenstander die met mij te vergelijken was, ook met een Z1000. 8-)
 
Te koop prachtige Kawazaki Z1000. Volledig in originele toestand. _O- _O- _O- _O- _O-
Frame gepoedercoated. Nieuw gespoten in zwart. Perfect onderhouden. Reeds 30 jaar in mijn bezit. Motorblok 30000km gelopen. Dit is een echte liefhebbers machine. Alles nieuw!!! Graag alleen serieuze liefhebbers.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=4
full
 
TR 6 op de achtergrond ?
Ja, kan.
Ik zit niet zo in de Triumphs.
Is die origineler zo op het eerste gezicht?

Ook nog een AJAX koolzuursneeuwblusser op de achtergrond en zo te zien is die tot de borgpen toe origineel. *O*

Maar . . . hoe langer ik naar de in geheel originele staat verkerende Z1000 kijk hoe meer me eraan opvalt.
Naast een zwart blok en flink wat Z1000-A1-achtige delen zoals de vorkpoten en remreservoir die direct in het oog springen, klopt er ook helemaal niets van de duo voetsteunen.

Het bouwjaar volgens kentekenregister is wel 1978.
Zou het een A1 zijn die pas in 78 op kenteken is gezet?
In principe zou het bouwjaar dan nog steeds '77 moeten zijn, met datum eerste toelating in '78.

Voorpoten, voorrem (klauwen en reservoir), blokkleur, spatborden, duo voetsteunen, uitlaten, handvatten, spiegels, de kleurstelling en striping, achterschokdempers, de buddyovertrek (van Z900-A4 of Z1000-A1) en de benzinekraan. Tweede claxon en de reflectortjes amputeren is bijzaak.

Anyway ..... leuke basis voor iets anders of er zo op gaan rijden natuurlijk, maar de kreet 'volledig origineel' landt bij mij niet meteen. :N
 
Laatst bewerkt:
Hmmmmm, mooie zed, maar wel heel zwart. Zelfs het voor en achter spatbord. Volledig origineel? Nee, echt niet. Beetje misleidende advertentie... Maar wel origineler dan de mijne. Ben benieuwd waar deze voor weg gaat.
 
Wat een voordeel voor deze verkoper is dat ie gratis alle info krijgt om 'm wel "orgineel" te maken.
Ja, daar doen we absoluut niet moeilijk over in het Z1000 topic. ;)
Helaas zullen de kosten om 'm weer origineel te krijgen wat hoger uitpakken .... -O-
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de Marving 4/1 racing uitlaat op de Zed? Hoe klinken ze? (als dat al te omschrijven is)
Weet iemand ook het verschil tussen deze Marving voor de Z1000A1 en de Z1000J?
De sproeiersetting zou denk ik wel een maatje groter moeten waarschijnlijk...

Ik heb een Marving 4-1 onder mijn Z1000A1 met een J-blok hangen.
De reden dat ik hiervoor koos was omdat ik een CBR900RR voorvork heb gemonteerd. Die was korter waardoor ik grondspeling miste. Omdat de Marving een collector heeft met 4 buizen naast elkaar ipv 2 om 2 op elkaar kreeg ik 4cm grondspeling terug.
Voor de rest prima bochtenset. Let wel... ik heb geen Marving demper.



full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Marving 4-1 onder mijn Z1000A1 met een J-blok hangen.
De reden dat ik hiervoor koos was omdat ik een CBR900RR voorvork heb gemonteerd. Die was korter waardoor ik grondspeling miste. Omdat de Marving een collector heeft met 4 buizen naast elkaar ipv 2 om 2 op elkaar kreeg ik 4cm grondspeling terug.
Voor de rest prima bochtenset. Let wel... ik heb geen Marving demper.



[afbeelding]
Oké, bedankt! Ziet er wel bruut uit zo als caféracer...
 
Oké, bedankt! Ziet er wel bruut uit zo als caféracer...

Tnx :)

Ik heb alleen niet zo veel met benamingen als caferacer e.d.
Ik wilde gewoon mijn Z opknappen. Voorzien van een "moderner" contact met de weg dus dikkere voor- en achterpartij, betere remmerij, race-stuurtje, mooie demper en een éénzitter....
Ik kan wel zeggen dat ie heerlijk rijdt en stuurt. Zelfs op lange ritten naar en door de Pyreneeën })

Mocht je 2e hands zoeken (die van mij was dat ook)... KLIK

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Tnx :)

Ik heb alleen niet zo veel met benamingen als caferacer e.d.
Ik wilde gewoon mijn Z opknappen. Voorzien van een "moderner" contact met de weg dus dikkere voor- en achterpartij, betere remmerij, race-stuurtje, mooie demper en een éénzitter....
Ik kan wel zeggen dat ie heerlijk rijdt en stuurt. Zelfs op lange ritten naar en door de Pyreneeën })

Mocht je 2e hands zoeken (die van mij was dat ook)... KLIK

Suc6
Haha, kan zijn dat je niet zo veel met namen hebt, maar dit is wel een klassiek geval van een Caféracer.
Die Marving 2e hands is niet meer te redden. En dan vragen ze er nog grof geld voor ook! De Marving Racing heb je al voor €329,- nieuw, deze 'master' uitvoering voor een paar tientjes meer. Bij Noud's motorbazaar.
Maar iig bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan