Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag: Diversion XJ900S 4KM

Ik ben van de linkerspiegel het dopje kwijt dat over de bevestigingsmoer heen zit. Nu heb ik al her en der geïnformeerd maar niemand verkoopt zo'n los dopje lijkt het.

- Heeft iemand zo'n ding over?
- Weet iemand waar ze wel te koop zijn?
- Of wellicht een alternatief?

Eerst stoorde ik me er niet zo aan maar naarmate de tijd vordert begin ik me er steeds meer aan te ergeren ;-)

Alvast bedankt!

Ik heb ze vorig jaar nog gehaald bij Motoport, de mijne waren gejat.
 
Motormuissie, ik zal eens bij motorport lamgsgaan...

Alleen de vestiging Hengelo is me iets te ver, ga het in Wateringen proberen (en de Hornbach zit er bijna naast)
 
Motormuissie, ik zal eens bij motorport lamgsgaan...

Alleen de vestiging Hengelo is me iets te ver, ga het in Wateringen proberen (en de Hornbach zit er bijna naast)

Zijn dat dopjes over een bout / imbuss, want ik heb vervangingsspiegels en hier zit een imbussbout in waar dus water in blijft staan. Zou voor mij ook iets zijn.
 
Wilde ik gisteren een keer met de motor naar het werk, omdat ik in de stad moest parkeren gebeurd mij dit:

full.jpg


Standaard dus doormidden gebroken. Ga het eerst proberen te lassen, lukt dat niet komt er een tweede hands standaard onder. De Diversion moet namelijk gewoon rijden, hoeft geen schoonheidsprijs te winnen })

Trouwens nogmaals, heeft iemand het volgende:

- Rubberen dopje voor pinnetje om de dagteller te resetten
- Benzinetank sensor
 
Laatst bewerkt:
Wilde ik gisteren een keer met de motor naar het werk, omdat ik in de stad moest parkeren gebeurd mij dit:

[afbeelding]

Standaard dus doormidden gebroken. Ga het eerst proberen te lassen, lukt dat niet komt er een tweede hands standaard onder. De Diversion moet namelijk gewoon rijden, hoeft geen schoonheidsprijs te winnen })

Trouwens nogmaals, heeft iemand het volgende:

- Rubberen dopje voor pinnetje om de dagteller te resetten
- Benzinetank sensor
Ik mis ook de rubberdopjes maar dan van de klok instelling, heb daarvoor een tandenstoker in mijn dash-board kast :) gaat prima!
 
Wilde ik gisteren een keer met de motor naar het werk, omdat ik in de stad moest parkeren gebeurd mij dit:

[afbeelding]

Standaard dus doormidden gebroken. Ga het eerst proberen te lassen, lukt dat niet komt er een tweede hands standaard onder. De Diversion moet namelijk gewoon rijden, hoeft geen schoonheidsprijs te winnen })

Trouwens nogmaals, heeft iemand het volgende:

- Rubberen dopje voor pinnetje om de dagteller te resetten
- Benzinetank sensor

Gewoon even laten lassen!
Het grote Yamaha Diversion topic deel 21
 
Omdat mijn PB's geen reacties hebben opgeleverd nogmaals onderstaande vraag.


Omdat mijn zoon nu ook wel eens een weekendje mee wil op tour (achterop) ben ik op zoek naar een setje zijkoffers, eventueel compleet met topkoffer, zodat we beetje bagage mee kunnen nemen.

Heeft toevallig nog iemand een gebruikte set, compleet met beugels, liggen waar hij / zij graag van af wil??

Ik rij een diversion 900 van 1994 (4KM). Ik hoor het graag!

Groet, Rob
 
Ook ik meld me hier. Ik rij sinds een paar maanden op een Diversion 600 S en dat bevalt prima. Het is mijn eerste motor. Wat wel even wennen is, is t missen van een benzine meter. Ik rij dus op de dagteller en ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver je kan rijden op een tank. Iemand een idee?
 
Ook ik meld me hier. Ik rij sinds een paar maanden op een Diversion 600 S en dat bevalt prima. Het is mijn eerste motor. Wat wel even wennen is, is t missen van een benzine meter. Ik rij dus op de dagteller en ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver je kan rijden op een tank. Iemand een idee?


Ik rij ook op een 600 en tank altijd rond de 250 km laatste keer ging dat fout was vergeten dat ie op reserve stond en vergeten de dag teller op 0 te zetten precies 20 mtr voor de benzine pomp benzine op en echt op.
Kon ook precies 17 ltr tanken met veel moeite kreeg ik hem weer aan de gang alles prut in het filter
water in de vlotterkamers toch maar eens de tank eraf en schoongemaakt zat heel veel troep en schilvers in na een aantal keren spoelen dit opgelost twee van de vier carbs lek (vlotterpen bleef hangen cq niet meer afsluiten.
Ben toch wel een dag bezig geweest met reinigen carbs inclusief vervangen pakkingen rubbers etc etc toch maar eens vaker doen tank even schoonmaken
 
Ook ik meld me hier. Ik rij sinds een paar maanden op een Diversion 600 S en dat bevalt prima. Het is mijn eerste motor. Wat wel even wennen is, is t missen van een benzine meter. Ik rij dus op de dagteller en ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver je kan rijden op een tank. Iemand een idee?


Ligt aan je verbruik, ik tank meestal tussen de 175-200 km.
 
:W

Lees al even mee.
Ben al poosje aan het rondkijken voor een nieuwe motor voor mijn niet al te grote vriendin. Wouden een Diversion proefzitten/rijden maar die man was op vakantie. Vandaag eindelijk terug.. en..

We zijn een motor rijker!
XJ600 uit 94 met 28k km
full


Gelijk een vraag.
Starten ging beetje lastig. Volgens hem door gebrek aan brandstofpomp.
Kun je die er makkelijk opzetten? Neem dan aan dat je beste vacuumpomp van mitsubishi kunt gebruiken die ik ook in mijn africa twin had zitten?
 
Laatst bewerkt:
Ligt aan je verbruik, ik tank meestal tussen de 175-200 km.

Dat deed ik inderdaad ook met de 600 :)

Met de 900 nog te weinig gereden om echt al een idee van verbruik (en dus rijbereik) te hebben. Ondanks het feit dat-ie een benzinemeter heeft wil ik ook gewoon weten wat het verbruik is voor het geval de meter een keer kapot gaat bijvoorbeeld :)
 
:W

Lees al even mee.
Ben al poosje aan het rondkijken voor een nieuwe motor voor mijn niet al te grote vriendin. Wouden een Diversion proefzitten/rijden maar die man was op vakantie. Vandaag eindelijk terug.. en..

We zijn een motor rijker!
XJ600 uit 94 met 28k km
[afbeelding]

Gelijk een vraag.
Starten ging beetje lastig. Volgens hem door gebrek aan brandstofpomp.
Kun je die er makkelijk opzetten? Neem dan aan dat je beste vacuumpomp van mitsubishi kunt gebruiken die ik ook in mijn africa twin had zitten?

Die zet je idd er zo op, je houdt een leiding over, je vacuüm, die heb ik gelijk op mijn Scottoiler gezet.

Ik heb een pomp van een R6 erop zitten dacht ik, volgens mij maakt het type niet uit.
 
Bedankt.
Helaas heb ik mijn beide reserve pompen met de Africa Twin verkocht paar maand geleden.

Kan ik gewoon zoiets kopen? Dat zijn volgens mij originele. Ze zijn er in 2 verschillende versies, met 8mm en 10mm uitgangen. Die laatste is meer voor injectie fietsen zoals ik het lees.
12V 8mm Fuel Pump For Kawasaki Ninja ZX6R 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 | eBay

Waar haal je trouwens de stroomvoorziening weg? Hang je die gewoon aan het contact?
 
Bedankt.
Helaas heb ik mijn beide reserve pompen met de Africa Twin verkocht paar maand geleden.

Kan ik gewoon zoiets kopen? Dat zijn volgens mij originele. Ze zijn er in 2 verschillende versies, met 8mm en 10mm uitgangen. Die laatste is meer voor injectie fietsen zoals ik het lees.
12V 8mm Fuel Pump For Kawasaki Ninja ZX6R 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 | eBay

Waar haal je trouwens de stroomvoorziening weg? Hang je die gewoon aan het contact?

Volgens mij hang je die gewoon aan het contact. En als de pomp genoeg tegendruk krijgt, dan stopt 'ie met pompen.
 
Dat deed ik inderdaad ook met de 600 :)

Met de 900 nog te weinig gereden om echt al een idee van verbruik (en dus rijbereik) te hebben. Ondanks het feit dat-ie een benzinemeter heeft wil ik ook gewoon weten wat het verbruik is voor het geval de meter een keer kapot gaat bijvoorbeeld :)

Ik houd 350km aan on te tanken,dan rijd ik nog niet op reserve.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan