Db killer installeren

Hallo, ik probeer al geruime tijd dp-killers te installeren op mijn Triumph 6T Thunderbird 650 twin uit 1953. Met geen mogelijkheid krijg ik hem goed lopend. Carburateur wat armer afgesteld, wordt alleen maar slechter. Rijker is nog erger natuurlijk. Knallen, stotteren, etc. en met elke keer als resultaat dat beide bougies niet meer goed functioneren. Alles weer origineel teruggebracht en nieuwe bougies en hij loopt weer als een zonnetje.
Er zitten helemaal geen knalpotten op. De dp killers gaan rechtstreeks in de pijpen. Is dat het misschien? Wie heeft hiermee ervaring?
Dank
 
Hij hangt er dus zo bij?
maxresdefault.jpg


Welke DB-killers probeer je te monteren? Ik kan me inbeelden dat ze teveel afsluiten en dan krijg je problemen. Gat in de killers iets groter maken kan dan helpen.
 
De gaten zijn al groter gemaakt. Helpt niets. Bougies onmiddelijk kapot/vuil.
Wat zijn keverdempertjes?
Probeer een foto hier aan te hangen, maar dat lukt niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een ander type motor.
DSCN1264.jpg


Na het bouwen heb ik de motor laten afstellen op de dynobank. Met dB-killer slechts 78pk en zonder 112pk, dus geen dB-killer. Ik kreeg te horen dat bij mijn een dB-killer is een weerstand en de uitlaatbochten te kort waren. Een standaard uitlaat werkt ook als een expansie/buffer systeem.

Het is misschien ook het zelfde probleem bij jouw, maar het kan ook een andere oorzaak hebben.
 
uitlaat geluid dempen kan maar op 1 manier : de uitlaatgassen laten uitzetten waardoor hun snelheid afneemt.
om dit te bereiken heb je maar 1 ding nodig : volume. zonder volume kan er niets gedempt worden. alleen een kleiner gaatje haalt dus niets uit, je belemmert enkel de flow waardoor de motor slecht gaat lopen.
waarom het wel werkt bij een demper ? omdat je de gassen dan dwingt om meer uit te zetten ipv dat er een deel rechtstreeks naar buiten gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen een reactie gelezen....

Wil je er dB killers in zodat ie goed loopt, of omdat je bang bent dat je met de politie in de problemen komt?


Voor zo'n oude motor, waarschijnlijk kom je met alles weg.

Belletje naar het RDW
 
Die conclusie moet ik ook trekken wat betreft het volume. Zit niets anders op dan originele bochten met dempers te installeren.
Zonder db killers loopt ie geweldig, maar ik woon in Frankrijk en het maakt nogal veel herrie hier in de bergen met de resonantie. Politie heb ik geen probleem mee. Die vindt hier alles goed als je ze al ooit te zien krijgt. Vijf agenten voor een district net zo groot als de provincie Utrecht.
Maar dank voor jullie aandacht.
 
Ik heb ooit eens een auto stiller moeten maken omdat de politie mijn kentekenbewijs had ingenomen, en zeiden dat mijn uitlaat niet goed was, niet aan de eisen voldeed volgens hun. Uitlaat hield op bij het differentieel.

Omdat ik wilde weten of mijn uitlaat wel of niet door de keuring kwam moest ik creatief zijn, ik wilde het uiterlijk van de uitlaat behouden, alleen stiller dus..

Ik heb toen een pijp gepakt, in stukken van ongeveer 10cm gezaagd, halve maantjes gemaakt, en die om en om in de pijpen gelast, dat maakte de auto een stukkie stiller, zonder dat je een demper zag, ik had wel ietsje minder vermogen, maar je kunt met de maat van de plaatjes spelen om het gewenste resultaat te krijgen.
_____________________
| | |
|_____|____|____|____

Een beetje dit idee.
 
Laatst bewerkt:
Hee, mijn tekeningetje wordt anders geplaatst dan wat ik neer zette, als ik wijzig bericht doe dan staat ie goed, zodra ik op plaatsen klik ziet ie er zo uit..

De bovenste verticale streepjes moeten in het midden staan van de onderste verticale streepjes
 
Demping/tegendruk aanpassen betekent bijna altijd sproeierbezetting of meer vacuüm creëren dmv. ander (meer geknepen) luchtfilter.
 
Klopt. Maar ik denk er toch over om originele bochten en dempers te gaan gebruiken. Op deze pijpen is geen plaats ivm kickstarter voor dempers.
Maar bedankt voor je reactie. De verhouding inlaat uitlaat was ik even vergeten..
Maar waarom direct bij het proberen van db killers beide bougies kapot gaan begrijp ik niet. Heeft iemand daar een idee over?
 
Als er olie of benzine op de bougies komt bv. door teveel tegendruk, oververhitting etc. slaan de bougies van tegenwoordig door (kortsluiting door natte of gebarsten isolator) en kun je ze weggooien.
Bougies van 20-30 jaar geleden konden hier veel beter tegen maar worden niet meer gemaakt.
Motoren hebben tegenwoordig injektie dus die verzuipen bijna niet meer.
 
Misschien een idee om beide bochten ergens te splitsen zodat je per bocht twee eindstukken hebt, Totaal dus 4, misschien aan iedere kant 2. Hierdoor wordt de uitlaatgassnelheid gehalveerd en zal die minder geluid maken en is het wellicht ook nog beter mogelijk met db killers te werken.
 
Ik denk ook dat originele uitlaattraject de kortste klap is, enne.. maak /spuit in de 'kapotte'bougies eens in met ovenreiniger.. dan doen ze 't wel weer..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan