Interesse in een JAWA

Er gaat weinig boven een jawa voor een ontspannen ritje!
Mijn Jawa 634 brommer!
Gekocht voor 325,-
Voorzien van VAPE ontsteking, start en loopt een stuk soepeler.
Groet
Sebas
full
 
Hierzo;

Jawa Mustang
€ 975,00
http://link.marktplaats.nl/m1191702...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Of iets duurder, met sispan..da's ècht leuk werk!

Jawa 638 met velorex zijspan
€ 1.975,00
http://link.marktplaats.nl/m1177056...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons
Wat een prijzen, ik kocht acht jaar geleden een z.g.a.n. 640 voor €250,00 en een hele nette 638 zijspan voor €500,- :')

Mijn eerste motor in 1992 was een hagelnieuwe 640. Wat was ik trots. :} :]
 
Komt er tegenwoordig nog weleens iets voorbij voor 300-500 euro of moet je dan heel erg geluk hebben? Zou voor mij niet erg zijn als er wat werk aan zit.
 
Komt er tegenwoordig nog weleens iets voorbij voor 300-500 euro of moet je dan heel erg geluk hebben? Zou voor mij niet erg zijn als er wat werk aan zit.
Jawel dat gebeurd nog wel..

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand 1250 aftikt voor een 641 bij een friese motorzaak. :N
 
Komt er tegenwoordig nog weleens iets voorbij voor 300-500 euro of moet je dan heel erg geluk hebben? Zou voor mij niet erg zijn als er wat werk aan zit.
Zeker komt dat voor, heb zelf mijn 634 verkocht voor een bedrag wat tussen de 300 en 500 lag.
Deze:
full

Zat wel wat werk aan, maar op zich een nette fiets.
 
Zeker komt dat voor, heb zelf mijn 634 verkocht voor een bedrag wat tussen de 300 en 500 lag.
Deze:
[afbeelding]
Zat wel wat werk aan, maar op zich een nette fiets.
Kun je er ter indicatie voor TS e.a. aangeven wat voor werk er nog aan zat?
Dit ziet er toch uit als een nette motorqua uiterlijk....
 
Kun je er ter indicatie voor TS e.a. aangeven wat voor werk er nog aan zat?
Dit ziet er toch uit als een nette motorqua uiterlijk....

Tuurlijk kan ik dat..
De electra was een rommeltje, veel missende stukjes en gekloot met plakband. Had nog 6v punten-ontsteking, maar als dat goed is geen probleem natuurlijk, maar een Vape erop is beter. Verder wat klein werk, kabeltje hier en daar. Eigenlijk was het een goede fiets, nette compressie en zo. Ik ben er verder niet aan toegekomen, heb hem aan Sebas verkocht, in het Jawa-topic. Had hem van H.Molenaar gekocht, die kocht geloof ik iedere week wel een andere motor wat niks werd...
 
Naast de viertakten heb ik sinds kort een Montesa Cota 348 tweetakt. Het grootste nadeel van de tweetakt vind ik wel het brandstofverbruik. Ik weet niet hoe het met de jawa's is maar het is toch aanzienlijk meer dan mijn andere ééncilinders die gauw richting één op dertig halen. Hij zuipt bijna meer als zijn baas maar verder een geweldig ding.
 
Dat is netjes enmet de huidige tweetaktolie is het mengen ook veel gunstiger geworden.
Ik heb nu een mengverhouding van één op honderd op aanraden van de andere triallisten.



Op zondag 27 augustus 2017 organiseert Motorclub Arnhem de Nationale Motortrial Dag op het trialterrein van Motorsportpark Gelderland Midden, vlakbij Arnhem. Bij deze ben je van harte uitgenodigd om langs te komen en mee te rijden.
Trialrijders kunnen van 10:00 tot 16:00 uur gratis kennismaken met het nieuwe trialcircuit. Er zijn non-stops uitgezet die geschikt zijn voor zowel klassieke als moderne trialmotoren. Op vertoon van je KNMV Basis Sportlicentie krijg je in de kantine van het Motorsportpark een toegangsbewijs voor de trialbaan.

Heb je zelf geen motor?
Dan kun je bij de non-stops van een MCA-lid een trialmotor lenen. Neem wel een eigen helm, beschermende kleding met lange mouwen en stevige schoenen of (motor)laarzen mee.

Kennismaken met trial
Wil je iemand kennis laten maken met trial? Dan kan diegene gedurende de dag onder begeleiding van een instructeur enkele basistechnieken van deze mooie sport leren. Zorg wel voor beschermende kleding, stevige schoenen of laarzen en het liefst een helm. We hebben slechts enkele helmen beschikbaar. Uiteraard wordt voor een motor gezorgd.

Opgeven kan in de kantine van Motorsportpark Gelderland Midden. Ter plekke worden deelnemers geïnformeerd over het moment waarop ze kunnen gaan rijden. Aan deze kennismaking zijn geen kosten verbonden, wij zorgen ervoor dat je verzekerd bent.

Trial markt
Tijdens de Nationale Motortrial Dag wordt op de parkeerterrein van het motorsportpark een markt georganiseerd. Zoek je een trialmotor, onderdelen voor je motor of kleding of wil je er juist van af? Kom dan naar de Trial markt.

Locatie
Motorsportpark Gelderland Midden is gelegen aan de Hooiweg nabij Arnhem.
Voor navigatie: breedtegraad 52.0384, lengtegraad 5.9284
Zie voor meer informatie: www.motorclubarnhem.nl
A50 afslag Schaarsbergen, het eerste zandpad naast de snelweg A50
full
 
Die classic trial machines vind ik altijd mooi om te zien. Zit daar veel oostblok spul tussen? Wat ik ervan gezien heb was oud Engels 4 takt of zoiets als de montesa, maar ik ben niet thuis in dat wereldje hoor.
 
Er zit van alles tussen, van villiers tot kreidler, ook veel Engelse twee en viertaktmotoren natuurlijk zoals bsa bantam etc maar ook ducatie en motor guzzi en wat oostblokkers. En niet te vergeten aardig wat bultaco's,montesa's en maico's.
Maar de meeste oudjes zie je niet morgen maar met de Plonkers trial op 16 en 17 september.
 
Heel fijn dit allemaal te horen, heren (of dames, mocht ik die vergeten zijn).

Als ik het begrijp kopen jullie motoren op deze site, via-via of ergens waar ik ze niet vind; op Marktplaats is *alles* 1000+ euro en als ik Sammie mag geloven is dat behoorlijk duur.

We hebben wat financiële tegenval, de motor moet misschien dus nog even wachten :(

Hij komt er sowieso. De vraag is alleen wanneer!

Als ik concreet ga zoeken maak ik een nieuw topic om jullie meningen te vragen.

@ Sammie: archeoloog? Ja, dat past. Interessant! Moest meteen hieraan denken...
 
Fijn dat je er nog bet.. finan. tegenval is kut..
als je jawa-vragen hebt kun je dat 't best in het jawa topic zetten..
Er stond tot voor kort een 638- hetzelfde als waar je mij mee hebt gezien.. voor 400nogwat te koop.,
marktplaats en speurders zijn wel de plekken.
Op veilingkijker.nl kun je al soortgelijke sites in 1 keer afzoeken..
 
Goed, we gaan met frisse moed verder.
Hier concentreren zich de mensen met smaak qua motoren.
De mensen die zich wensen te onderscheiden van die lieden, die zich voortbewegen op motoren uitgerust met overtollige bewegende interne delen.
We rijden op dat merk motorrijwiel, dat decennia lang het populairste merk was in ons land.
We lachen die lieden uit die duizenden euro's betalen voor een motorrijwiel dat ons insziens geen meerwaarde heeft in rijplezier.
Laten we ons hier verenigen.
Meng rijk!
Geef gas!

Sammie, mooie tekst. Daarom ben ik hier.
 
Zeker komt dat voor, heb zelf mijn 634 verkocht voor een bedrag wat tussen de 300 en 500 lag.
Deze:
[afbeelding]
Zat wel wat werk aan, maar op zich een nette fiets.

Die zag er wel erg netjes uit vind ik! Dat wordt dus eens rond kijken tzt.. Eerst 'even' een nieuwe mountainbike afbouwen..

Naast de viertakten heb ik sinds kort een Montesa Cota 348 tweetakt. Het grootste nadeel van de tweetakt vind ik wel het brandstofverbruik. Ik weet niet hoe het met de jawa's is maar het is toch aanzienlijk meer dan mijn andere ééncilinders die gauw richting één op dertig halen. Hij zuipt bijna meer als zijn baas maar verder een geweldig ding.

Ik ben daar niet bang voor.. Mijn andere motor (VTR1000f) zuipt ook als een gek (1:11 is meer de regel dan uitzondering) dus ben niet anders gewend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan