Yamaha TRX850 topic deel 10

Maandag de beide TRX-en op de baan in Mettet!
ZAC race, mooi kort TRX baantje, dat wordt genieten.
 
Ja, ging best wel aardig goed, technisch baantje, dus van bocht naar bocht.
Geen rust tussendoor..
Mariska helaas in de race met een highsider er af,
dus die heeft een flinke smak gemaakt.
Gelukkig is de schade aan mens en machine beperkt gebleven.
Mariska stijf en pijnlijk, motor wat geschaafd..

Dus de terugreis over de Belgische hobbelwegen was niet echt fijn voor haar....

Maar het gaat ondertussen alweer wat beter!

op naar de volgende race 18 sept. in Assen!
 
Laatst bewerkt:
Ja, ging best wel aardig goed, technisch baantje, dus van bocht naar bocht.
Geen rust tussendoor..
Mariska helaas in de race met een highsider er af, ze ging iets te enthousiast op het gas, of even iets te weinig grip...
dus die heeft een flinke smak gemaakt.
Gelukkig is de schade aan mens en machine beperkt gebleven.
Mariska stijf en pijnlijk, motor wat geschaafd..

Dus de terugreis over de Belgische hobbelwegen was niet echt fijn voor haar....

Maar het gaat ondertussen alweer wat beter!

op naar de volgende race 18 sept. in Assen!
Oops, gelukkig alleen pijnlijk komt door de tijd wel weer goed en de motor is maar metaal en plastic. Beterschap en succes
 
check it out:

De TDM/TRX/Tracerclub heeft een nieuw en modern forum!
Rechtstreeks foto's posten enz!
 
check it out:

De TDM/TRX/Tracerclub heeft een nieuw en modern forum!
Rechtstreeks foto's posten enz!
Ziet er goed uit!
Ik had al eens een berichtje gestuurd dat ik graag in 't TRX subforum wil kunnen posten (niets van gehoord), nu kan ik ook niet meer in 'Specials' reageren. '(
Alleen nog maar in Algemeen, maar dat is me te... algemeen.
 
Een ouderwetse picture of the day dan maar? :)

DSC_0161.jpg
 
Hoi TRX-ers,

Update
voorkantje klaar, remschijven en klauwen pas laten maken
full

En getest op circuit
Nieuw circuit en lang geleden, ook eerste keer met Trx
full


full



Grtjes J.
 
Nice! Wat is er veranderd aan de voorkant dan?
Net de startpost gecheckt en je had al een WP UPSD en Marvic voor én achter toch? 8-)
 
Hi mannen,

Sinds een tijdje heb ik een rood/zwarte waas rondom het voorste tandwiel zitten. Dus ook op de standaard, kettingkapje en dat uitstekende ronde ding (volgens mij versnellingsbakhuis). Kan het zijn dat er olielekkage bij de as van het voortandwiel is? Of is dat roest wat van mijn ketting komt?

Gr
 
Zolang het geen rode waas voor je ogen is, is er weinig reden tot zorg. :+
Maar wat bedoel je met rood/zwart... vettige, natte drab? Dan zal het olie zijn.
Of is het goedje droog? Hebbie fotootje?
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er nog een schadetank voor mij liggen? De staat van de lak is onbelangrijk. Hij moet niet helemaal in elkaar zitten, maar een deukje is geen probleem. Ook hoeft de tank niet vloeistof dicht te zijn.

Ik wil deze tank gaan gebruiken om er een bagagevak van te maken. Om kleine dingen zoals telefoon, portemonnee en TomTom in op te kunnen bergen. Benzine hoeft er niet in, dat gaat in de tank die ik op het zijspan heb zitten. En omdat ik zelf even niet verder kan met m'n zijspan bouwelarij, is dit een mooi projectje om op te pakken.
 
Zolang het geen rode waas voor je ogen is, is er weinig reden tot zorg. :+
Maar wat bedoel je met rood/zwart... vettige, natte drab? Dan zal het olie zijn.
Of is het goedje droog? Hebbie fotootje?

Hoi Tarwe,

Nee het is geen drab, maar wel vet. Het ziet eruit als een soort nevel van olie. Kan het gewoon met m'n vinger eraf halen. Maar ik heb sterk de indruk dat het gewoon ook roestwater bevat, wat samen met wat kettingvet is gaan verstuiven ofzo.

Ik laat voor de laatste keer mijn ketting en tandwielen door de zaak vervangen, zodat ze ook die eventuele lekkage kunnen verhelpen. Komende keer wil ik hem zelf breken en klinken, dat lijkt me echt supersimpel. Wel dure tool voor nodig als ik het zo zie.. Jullie ervaring?
 
Hoi Vieze,
Kijk ook even de oliekeerring na, van de uitgaande as...als ze toch het tandwiel vervangen, er staan interessante dingen op het forum daaromtrend....
Grtjes
 
Afgelopen zondag op Midland geweest. Voor het eerst als (aspirant-)'werknemer' i.p.v. cursist. Pittig maar heel erg leuk!

20170903CF_2162.jpg


20170903CF_2129.jpg


20170903CF_2421.jpg


Ik laat voor de laatste keer mijn ketting en tandwielen door de zaak vervangen, zodat ze ook die eventuele lekkage kunnen verhelpen. Komende keer wil ik hem zelf breken en klinken, dat lijkt me echt supersimpel. Wel dure tool voor nodig als ik het zo zie.. Jullie ervaring?
Die kettingklink/breek-setjes heb je in soorten en maten. En dus in verschillende prijsklassen. Ik had een goedkope en ja die gaat gewoon makkelijk stuk. Later heb ik een eenvoudig tooltje gevonden om te klinken maar ik heb het nog niet vaak genoeg gebruikt om een goed oordeel te kunnen vormen.
 
En leuke fotoos aan over gehouden. Luek baantje Midland, kan me er altijd kostelijk vermaken.
sEn 'pittig'in de zin van.....?
 
En leuke fotoos aan over gehouden. Luek baantje Midland, kan me er altijd kostelijk vermaken.
sEn 'pittig'in de zin van.....?
Correcte lijnen rijden, goede zithouding, bijna overdreven kijktechniek om het goede voorbeeld te geven en ondertussen in de spiegels kijken hoe degenen achter je het doen zodat je daarna nuttige feedback kunt geven. :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan