Honda X-ADV

Hey Jempie welke kleur had de geschakelde plus draad op je 12V stopcontact, was het de rode of de rode met zwartstreepje?

Ik vermoed dat er net als bij de Africa Twin ook nog een optionele stekker in de neus zit met o.a. geschakelde plus

Ik lees dat je toch de TBS set had besteld, wat heb je nou precies betaald aan invoerrechten en inklaringskosten?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hey Jempie welke kleur had de geschakelde plus draad op je 12V stopcontact, was het de rode of de rode met zwartstreepje?

Ik vermoed dat er net als bij de Africa Twin ook nog een optionele stekker in de neus zit met o.a. geschakelde plus

Ik lees dat je toch de TBS set had besteld, wat heb je nou precies betaald aan invoerrechten en inklaringskosten?
Mvg. Jan

Ongeveer 29,5euro moeten bij betalen.

Ivm 12v.
Dacht zwart met rood streepje.
Massa is zwart/groen.
 
Ok bedankt Jempie.

had je overigens zonder of met de PD3 Rammount telefoonhouder genomen?
Ik zelf zie zo'n ding namelijk niet zitten, want ik heb al een Rammount X-grip, voor telefoon Ik zou zelf alleen maar enkel en alleen de TBS beugel willen hebben om de Garmin Zumo 590 op te monteren.
En oh ja nog wat: Zit er toevallig ook een voltmeter in de X-ADV cockpit?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er op gereden op de open dag van Molenaar motoren. Ziet er inderdaad erg stoer uit. Helaas past er geen integraal helm onder het zadel. Motorblokje vind ik matig presteren ondanks zijn 750cc. Een T-Max 530 gaat hem er zeker uit rijden.
 
Zeker, als je n tmax hebt die 0-100 binnen de 4,7 sec doet

Hier een X-ADV die 4,7 op de 100 zit

Of eentje die 184 km pu rijdt, zoals deze X-ADV


Misschien heb je alleen in de trage D mode gereden?
Er zitten 3 sportstanden op he? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er op gereden op de open dag van Molenaar motoren. Ziet er inderdaad erg stoer uit. Helaas past er geen integraal helm onder het zadel. Motorblokje vind ik matig presteren ondanks zijn 750cc. Een T-Max 530 gaat hem er zeker uit rijden.

appels en peren vergelijking geloof ik
T-MAX 530 is een pure sport scooter, de X-ADV niet

zet de T-MAX dan tegenover een BMW650 sport dan heb je een vergelijking en ik weet ook wie daar de snelste van is, zelf geprobeerd :W
 
Ik weet het de C650 is sneller. Maar dan kies ik toch liever voor de betrouwbaarheid van een japanse fiets :Y
Qua looks vind ik de X-ADV echt een topper. Zeker de tubeless gespaakte wieljes :t
 
appels en peren vergelijking geloof ik
T-MAX 530 is een pure sport scooter, de X-ADV niet

zet de T-MAX dan tegenover een BMW650 sport dan heb je een vergelijking en ik weet ook wie daar de snelste van is, zelf geprobeerd :W

De X ADV is sneller dan n t-max 530.
De BMW C650 is sneller dan n t-max 530, maar ikzelf vind n t-max dynamischer rijden.
 
De X ADV is sneller dan n t-max 530.
De BMW C650 is sneller dan n t-max 530, maar ikzelf vind n t-max dynamischer rijden.

dat wist ik ook al dat de X-ADV sneller was dan de T-MAX ;)

en dat voor een scooter die gebouwd is om zuinig te rijden
 
haha wat een discussie.
standaart scooters.
is de xadv het snelste samen met de intergra in de scgakelmodus dan sneller dan de s stand.
dan de gp800 of aprilia srv850 et 5,7 sec.
dan de bmw maar nipt van de tmax omdat de bmw een trage start kent en dit later goed maakt.
dan eerst nog de burgman 650 en dan de tmax530 die heeft een snelle start en daarboven zorgen de grote cillinder inhouden ervoor dat die anderen hem weer voorbij komen.
nu kunnen we welles nietes doen etc.
daar ik op elke scooter gereden hebt behalve de xadv en er ook alle testen zowat uit mijn hoofd weet.

succes
 
haha wat een discussie.
standaart scooters.
is de xadv het snelste samen met de intergra in de scgakelmodus dan sneller dan de s stand.
dan de gp800 of aprilia srv850 et 5,7 sec.
dan de bmw maar nipt van de tmax omdat de bmw een trage start kent en dit later goed maakt.
dan eerst nog de burgman 650 en dan de tmax530 die heeft een snelle start en daarboven zorgen de grote cillinder inhouden ervoor dat die anderen hem weer voorbij komen.
nu kunnen we welles nietes doen etc.
daar ik op elke scooter gereden hebt behalve de xadv en er ook alle testen zowat uit mijn hoofd weet.

succes

Ja je hebt helemaal gelijk

:+ :+ :+ :+
 
Maar zit iemand nou echt altijd op zn scoot en denkend " als ik maar sneller weg ben dan..."

Het is maar net wie er op zit en hoe de gashendel bedient wordt, de een heeft nou eenmaal een grotere piemel dan de ander😂👍🏻soms liegen ze .......
 
De X ADV zit heel laag in de toeren, daardoor krijg je niet het gevoel dat deze heel snel is. Maat de testen liegen niet, hij is wel snel. De beleving op een scooter met CVT is dynamischer.
 
Laatst bewerkt:
Klopt scooterrijders,

Ik rij Honda NC 750X DTC laagtoerig en 270 gr krukas,en snel en nog zuinig ook *O*
 
klopt mario is met de gp800 ook zo die is ook snel maar went toch ook.
daarna zet je er een jcosta op.
ook dat went.
dan een 21 en 50 tandwiel en daar blijf je echt van lachen in combi met die jcosta\maar vooralsnog kun je met de dct niet veel doen qua tuning wel kun je neem ik aan de rpm even opschuiven voor hogere top omdat die daar bewust begrenst is en uiteraart de tandwiel
maar verder kun je er qua tuning dus niks mee.
 
Tja Sossa, snelheid went heel snel ;)

Van de week een uurtje gespeeld op een Honda VFR800F (2014), geloof mij de snelste scooters zijn slakken vergeleken met deze VTec fiets :Y

Leuke bijkomstigheid van dit bezoekje aan Goedhart was dat ik Gerard (T-maxdijkie) ook tegen kwam in levende lijve met z'n Tmax, aardige vent trouwens :)

 
ja superleuk om elkaar zo tegen te komen ja.
die vfr rijden lekker he dat weet ik en super snel.
ook al hield ik hem vorig jaar makelijk bij maar dat zegt meer over de investering die ik in de scooter had gedaan dan over de vfr haha.
maar op zijn top loopt hij me makkelijk uit

ik had eerst ford mondeo 2008 163 pk 2.3 motor 0-100 9 sec top 200 teller 193 gps.
die ging stuk dus saab 2003 gekocht 9-5 2.0 motor 150pk top 20 teller 210 gps 0-100 net iets sneller dan de mondeo.
daarna de saab opgekietelt naar 220 pk 240 teller 233gps.
turbo van de grotere saab overlaten zetten en downpijp en nu 270 pk 0-100 minder dan 7 sec top 265 teller en 255 gps
heerlijk geniete dat optrekken daar geniet ik nog steeds van.
de top was in het begin coool alleen doet de auto het zo makkelijk bijna op zijn slofje dat het eigenlijk ook geen kunst meer is haha daar ben ik nu dus al zo aan gewend.
je merkt het ook niet geen extra geluid van de motor of uitlaat of zo .

dus went alles inderdaad.
ik moet zeggen dat het niet gelde voor mij voor mijn gp1000 toen ik de 50 achter en 21 voortandwiel er nog in had.
dat bleef toch gewoon een feest om te rijden haha.
 
Laatst bewerkt:
Mijn X Adv is ondertussen op een klein onderhoudt geweest.
6129 km, olie vervangen en volledig nazicht van de componenten (remmen, Ketting, alle boutjes, lichten enz...) kostprijs 88 euro.

Verder niks over te melden, rijd goed, schakelt goed, remt als de beste en sturen is als of je met een brommerke rond knalt.

Het lichtje in uw helmvak onder het zadel valt onder de Garantie, indien het los komt natuurlijk, kijk ook naar het volgende uit, de centrale as van het verstelmechanisme vertoont corrosie (roest vorming), deze zit in uw blikveld, dus je kan het zien... zal er later nog een foto van posten..

Tot zover de update.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan