Het Honda CBR 600RR topic deel 76

bedankt voor de link, ik ga er even induiken. Zojuist accu gewisseld omdat bij draaiende motor de voltage van 14 soms naar onder de 8 volt springt, heel kort even paar keer per minuut.

nieuwe accu gemonteerd, en toen ik wilde starten gelijk knipperende HISS + oil, ook hoor ik dat een relais knipperen op hetzelfde tempo als de knipperende lampjes. Ook starte hij toen niet, na 30 seconden stopte het en kon ik gewoon starten..

Ik zou ook de spanningsregelaar even doormeten en als het nodig is ook de dynamo nakijken.

De accu hoort niet naar 8v te zakken dat is te laag en dan gaat die niet aan. Wanneer je het relais hoort als je probeert te starten (riktiktiktiktitkitkitiktik) dan heeft die te weinig prik.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook de spanningsregelaar even doormeten en als het nodig is ook de dynamo nakijken.

De accu hoort niet naar 8v te zakken dat is te laag en dan gaat die niet aan. Wanneer je het relais hoort als je probeert te starten (riktiktiktiktitkitkitiktik) dan heeft die te weinig prik.


Start relais blijft hangen ?
 
Geen idee wat die doet. Ik heb wel gemerkt dat wanneer de accu het niet trekt de pc37 in ieder geval gaat tikken. Anders dan bovenstaande kan ik het niet beschrijven. :o
 
Het was niet het tikkende geluid van te weinig prik. Het was ook niet makkelijk te reproduceren maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Aan de linkerkant zitten relais, hier was paar maanden geleden ook mijn LED knipper relais kapot gegaan door water. Nu hadden de originele relais die er zitten ook groene oxidatie. Deze heb ik opgefrist en vanavond gaat hij weer in elkaar.

Weet 90% zeker dat dit het probleem is. Alleen nog even kijken of de voltage bij draaiende motor nog zakt.

Erg bedankt voor het meedenken.
 
Heeft er iemand misschien nog interesse in:

Orgineel zadel.

Bijrijders zadeltje.

Koplampen.

Alles voor pc40.
 
Lekker aan het knallen!

Waar op de tank heb jij de camera precies gemonteerd?

Goed beeld zo met de cockpit er goed op.
 
Lekker aan het knallen!

Waar op de tank heb jij de camera precies gemonteerd?

Goed beeld zo met de cockpit er goed op.
ik heb een tank mount

Motorfiets camera gps mobiele telefoon radar tank mount voor ducati suzuki yamaha triumph in Motorfiets camera gps mobiele telefoon radar tank mount voor ducati suzuki yamaha triumph van Sier covers& lijstwerk op AliExpress.com | Alibaba Groep

maar dit is niet ideaal met naar voren hangen op de rechte stukken

plek vind ik wel leuk en goed
 
Heb nog een originele seatcover van een pc37 en 1 van een pc40 tekoop. Pc37 is rood en pc40 is zwart.

0 6 1 1 7 0 6 7 1 2


Ook een valtermoto remschakelset voor een pc37 zodat je omgekeerd schakelen kan.
 
Heb achter een hyperpro shock. Voor lineaire veren. Het is een circuit racer maar met kenteken. In tegenstelling tot wat iedereen zegt heb ik er geen problemen mee op straat. Rijd super.
 
Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is een kappenset van een cbr 600rr 09/12 model te plaatsen op een 07/08 model. Bestaan er bijvoorbeeld beugeltjes voor oid?

Kappenset is namelijk verschillend aan de zijkanten waarbij het 09/12 model het blok meer bedekt is en bij mijn kennis daardoor de montagepunten deels op een andere plek zitten. Aangezien frame en blok etc van de pc40 gelijk 07 /12 zijn ben ik beniewd hoe dit zit. Iemand er ervaring mee of toevallig in bezit van een 09/12 model die mij van informatie kan voorzien?


Alle reacties worden zeer gewaardeerd😊
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar zelfs de 2015 kappen heb ik op een 2007 of 2009 model gezien dus het zal vast wel passen.

Wat je precies nodig hebt weet ik niet.
 
Oké, 🤔. Zal eens wat meer research doen dan via dealers oid. Naar mijn idee moeten er beugels zijn om de kuipen anders te monteren. Als je een 07 of 09 model googlet bij afbeeldingen zie je aan de zijkant duidelijk dat de zij kuip verder doorloopt over het blok heen.
 
Ik heb nog wat spul over nu mijn PC37 is gestolen en ik aan het kijken ben naar het aanschaffen van een circuit fiets:

  • Zwarte zijkuipen zowel links als rechts, onbeschadigd
  • Zwart/donkere kuipruit
  • Rechter spiegel (echter zonder het bevestigingsstukje op de topkuip)
  • Uitlaat origineel

teab
 
Ik heb nog wat spul over nu mijn PC37 is gestolen en ik aan het kijken ben naar het aanschaffen van een circuit fiets:

  • Zwarte zijkuipen zowel links als rechts, onbeschadigd
  • Zwart/donkere kuipruit
  • Rechter spiegel (echter zonder het bevestigingsstukje op de topkuip)
  • Uitlaat origineel

teab

Da's niet leuk om te horen, balen kerel! Mijn eerste was ook gestolen, van de politie nooit meer wat gehoord. 3 maanden later zie n maat van me m rijden _O-
 
Hallo allemaal :W.
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een 2005 CBR 600RR *O* dus meld mij hier even in de hoop dat ik nog wat van jullie kan opsteken.

Om 04:30 vanmorgen klaarwakker en aanstalte gemaakt voor een rit van 2x220km om de motor te bekijken en hopelijk kopen. Ik had helaas niet het beste weer uitgekozen vandaag maar een zusje was vandaag vrij dus kon die mooi charteren om mijn auto eventueel terug te rijden. :+

Leuk ontvangst, mensen kwamen ter goede trouw over en uren mee zitten kletsen. Uiteindelijk ook maar een rondje om de motor gelopen en het rondgemaakt.

Hier wat foto's van mijn nieuwste speeltje. Ik hoop op de nodige mooie dagen in nov/dec zodat ik nog het e.e.a. kan rijden. :]

22687662_1366420493481037_3053355075460638141_n.jpg

22688116_1366420440147709_422389683540461375_n.jpg


Het is een 2005 (facelift model) PC37 en als extra is deze voorzien van stalen remleidingen, vermoedelijk andere remblokken en een Akrapovic uitlaat.

Eventuele mods:
- Taartschep/kentekenplaathouder inkorten (ik ben benieuwd hoe anderen dit gedaan hebben en hoe dit er uit ziet).
- Subtielere knippers monteren (voor geïntegreerd in de kuip en achter subtieler dan OEM).
- DB killer oid voor de Akrapovic want deze resoneert nogal bij 120/130km/h wat ik dus een paar uur heb mogen aanhoren vanmiddag :X

Nog wat vragen:
- Heeft er iemand een goede PDF handleiding?
- Ten Kate rekent ongeveer € 75,- voor het maken en inlezen van een reservesleutel. Kan dit goedkoper zonder kwaliteitsverlies?
- Hoeveel toeren hoort de motor koud/warm stationair te draaien?
 
HOWTO: Honda H.I.S.S.: zelf nieuwe sleutel inprogrammeren.


Ik ben al ff weg uit dit topic (geen RR-racer meer..) maar misschien heb je hier wat aan mbt je sleutel ?
Op eigen risico maar schijnt gewoon goed te werken ?
HOWTO: Honda H.I.S.S.: zelf nieuwe sleutel inprogrammeren.
Heb ook nog wel een workshopmanual van de 600RR hier op mijn PC maar dat moet dan ff via Wetransfer of zo..
Thnx voor de tip :t .
Ik had dit draadje al gevonden maar las iets over eigen risico, schadepost van € 1.000,- en het ging over elektronica waar ik de ballen verstand van heb dus hier haakte ik af haha. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan