Kawasaki Z750R versnelling blijft hangen

wadatanl

Rookie
17 okt 2013
9
0
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Z750R uit 2010.
Motor staat altijd binnen en wordt in de winter nooit mee gereden.
Sinds kort zijn er problemen onstaan met de versnellingsbak. Ik kan gewoon wegrijden alleen blijft vervolgens de versnelling hangen in zijn 4. Ik kan dan nog wel door naar zijn 5 en terug naar 4, maar dan houdt het ook echt op.
Als ik de motor op de bok heb staan en aan het achterwiel draai dan wilt de versnelling af toe nog wel eens terugschieten naar 3-2-N-1, maar als ik dan weer ga rijden dan ontstaat het probleem weer, tevens valt ook de motor uit als ik schakel.
Kan iemand mij vertellen wat misschien het probleem is....???
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Z750R uit 2010.
Motor staat altijd binnen en wordt in de winter nooit mee gereden.
Sinds kort zijn er problemen onstaan met de versnellingsbak. Ik kan gewoon wegrijden alleen blijft vervolgens de versnelling hangen in zijn 4. Ik kan dan nog wel door naar zijn 5 en terug naar 4, maar dan houdt het ook echt op.
Als ik de motor op de bok heb staan en aan het achterwiel draai dan wilt de versnelling af toe nog wel eens terugschieten naar 3-2-N-1, maar als ik dan weer ga rijden dan ontstaat het probleem weer,
klinkt alsof je het draaipunt vd schakelpook moet smeren
tevens valt ook de motor uit als ik schakel.
kan je daar iets meer over vertellen?
 
klinkt alsof je het draaipunt vd schakelpook moet smerenkan je daar iets meer over vertellen?
Heb er gisteren nog meegereden, want ik had de koppelingshendel aangepast.
Vervolgens opgeschakeld en bij 4 deed hij niks meer, motor viel ook uit, vervolgens rijdend weer gestart en door naar zijn 5. Kreeg hem nog terug naar zijn 4 maar meer ook niet. Krijg hem ook niet met afstaande motor in de versnelling
 
Heb er gisteren nog meegereden, want ik had de koppelingshendel aangepast.
Vervolgens opgeschakeld en bij 4 deed hij niks meer, motor viel ook uit, vervolgens rijdend weer gestart en door naar zijn 5. Kreeg hem nog terug naar zijn 4 maar meer ook niet. Krijg hem ook niet met afstaande motor in de versnelling


En dan ga je je niet afvragen of het aanpassen van de koppelingshandel er iets mee te maken heeft???

De motor loopt goed, je past iets aan zonder dat in je OP te vertellen, en dan ga je vragen hier wat er mis kan zijn....

Bouw eerst een terug naar orgineel, en kom dan nog een keer verhaal doen wat er wel en niet fout gaat
 
En dan ga je je niet afvragen of het aanpassen van de koppelingshandel er iets mee te maken heeft???

De motor loopt goed, je past iets aan zonder dat in je OP te vertellen, en dan ga je vragen hier wat er mis kan zijn....

Bouw eerst een terug naar orgineel, en kom dan nog een keer verhaal doen wat er wel en niet fout gaat
Voor het aanpassen van de hendel was het probleem al, heb geprobeerd door de aanpassing te kijken of het probleem hiermee verholpen zou zijn, helaas niet.
Maar bedankt voor je positieve feedback
 
Er zullen ongetwijfeld mensen komen die dit kunnen zeggen, maar zitten de 4e en de 5e versnelling op dezelfde schakelvork?

Lijkt wel of hij niet meer van 1 bepaalde vork af wilt ofzo
 
Als Zot zegt dat je eerst het draaipunt van de schakelpook moet smeren .... begin je daar eerst mee!

(waarschijnlijk omdat ie lichtjes blijft hangen waardoor de vertanding van de schakelwals niet 100% lekker ingrijpt voor de volgende stap)

lijkt me een logische verklaring voor het fenomeen. Blijkbaar is de 4->3 de gevoeligste voor dit probleem.

wat betreft het uitvallen tussen de versnellingen zit ik te denken aan de jiffyschakelaar. die zit daar ook in de buurt en zit misschien wel los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan