Honda MSX125

In september gaat de MSX weer mee op reis. Ditmaal naar Spanje/Portugal. Ik heb er speciaal mijn voorwielklem voor aangepast, in verband met het kleine voorwiel van de MSX.
Om af en toe de ketting te kunnen spannen, neem ik een paddockstand mee.

30003617xj.jpg


30003618we.jpg


30003619wm.jpg


De aanhanger wordt nog een beetje aangepast (extra transporthaken)om behalve de MSX ook nog 2 fietsen te kunnen meenemen.
 
Laatst bewerkt:
T'is rustig hier. Heeft hier al iemand een O2-sensor (lambda-sonda) in zijn uitlaat laten lassen? Ik lees op diverse fora, als je wat gaat experimenteren met uit- en inlaat, je toch echt je mengsel lucht/brandstof moet gaan aanpassen.
Ik wil toch het bochtje van mijn GPR uitlaat gaan veranderen, dan maar gelijk een aansluitpunt voor die O2-sensor laten inlassen?
 
Ik heb dat nog niet laten doen. Ik was het van plan toen ik met mijn 183cc kop en cilinder rond reed, maar toen hij stuk ging heb ik dat lekker gelaten. Dat gebeurd wel weer als ik weer ga beginnen met 'opvoeren' en sleutelen.
Een O2 bung in je uitlaat is ook veel nauwkeuriger dan waar de sensor nu zit. Maar is eigenlijk echt alleen nodig als je hem perfect wil af stellen, maar voor normaal gebruik is het eigenlijk niet nodig.

Mijn inlaat en uitlaat zijn aangepast en ik heb daarom ook een fuel controler aangesloten. En als controle heb ik een afr meter op mijn stuur zitten. Die geeft de waarde 'bij benadering' aan en dat is voor de manier hoe ik hem gebruik prima. Als ik ermee op de track zou gaan rijden of dragraces oid dan wordt het een ander verhaal want dan wil je alles kunnen aanpassen, maar ook dat heeft zijn voeten in de aarde.

Zolang je niet van plan binnenkort minimaal de inlaat, een fuel controller/nieuwe ECU en nauwkeurig meetapparatuur(en dus duur) aan te sluiten, zou ik het lekker laten zoals het nu is. Het inlassen van de bung wordt het mijn inziens pas waard als je een bigbore op zet en voor prestaties gaat. Zodra je al dat werk gaat doen kan de O2 Bung er ook nog wel even bij.
 
Hallo, sedert vorig jaar een MSX en net vier maanden out door een val met die verdomde chinese kutrubber die Honda er standaard oplegt....(schouderkop 3x gebroken en mijn arm vol pinnen...)

Ik rij al 30 jaar met motorfietsen, maar dit was echt...Honda onwaardig...gewoon een schande

Dus als je een MSX koopt, meteen andere banden eronder...
 
Jee Roelof...dat is me nogal een tocht! Is dat een beetje te doen op de MSX? Ik ben een poos geleden ook nog een paar dagen op de camping in Cadzand geweest, maar vond het een behoorlijke afstand om te rijden, zelfs met mijn camper. (zeg maar vanuit Eindhoven).
Maar het lijkt me wél een heel mooie tocht als je een beetje binnendoor kunt rijden.
Complimenten !!

Ik ben inmiddels ook al op en neer geweest naar Sneek vanuit Nijmegen. Het is goed te doen als je de goeie wegen uitzoekt. Ik heb nu een 14t tandwiel vooraan zitten en ben merkbaar topsnelheid verloren. Hierdoor is de rit vele malen leuker maar wel langzamer :(
Ik ben er nog niet over uit wat het gaat worden.
 
Hallo, sedert vorig jaar een MSX en net vier maanden out door een val met die verdomde chinese kutrubber die Honda er standaard oplegt....(schouderkop 3x gebroken en mijn arm vol pinnen...)

Ik rij al 30 jaar met motorfietsen, maar dit was echt...Honda onwaardig...gewoon een schande

Dus als je een MSX koopt, meteen andere banden eronder...

Jemig! :o heel veel sterkte met herstel! Het is inderdaad al vaak genoemd,maar zeker niet onnodig: het standaard geleverde Vee rubber is echt troep! Wisselen dus. Ondergetekende is ook gevallen en hoefde alleen nieuwe hendels te bestellen (zijn inmiddels binnen en foto's volgen asap)

@cardio ik loop motorisch stock dus geen sensoren oid.
 
Ben nog op zoek naar een hoes voor de MSX, omdat deze mee op vakantie gaat. Ik had wel iets gevonden, maar dit is een amerikaanse hoes met een stevig prijskaartje vind ik. ($ 98,00)
Zou er in Nederland/België ook zoiets te verkrijgen zijn voor een acceptabel prijsje?

30087867mi.jpg
 
Ik heb een hoes gekocht toen ik mijn motor aanschafte, iedere motorzaak heeft wel hoezen op voorraad. Voor een goed passende zou ik kijken naar een scooterhoes maat M of L (eventueel bij een scooterzaak)
 
Ja hoor, het is gebeurd... ;(

Scahde is beperkt tot een verbogen koppelingshendel, afgebroken knipperlicht, geschaafde schakelpook, stepje, zijstandaard en wat krassen op het blokje. Allemaal dingen die ik toch al wilde vervangen, maar dat had niet perse nu al gehoeven... :')

Potverdorrrrie, hier is het ook gebeurd. Ook hier is de Grom gaan liggen. Mijn vriendin is zaterdag onderuit gegaan toen ze haar rem aantikte op een teerstreep (goh, waar doet mij dat toch aan denken?)

De schade is hier net eventjes wat groter. Spiegeltje gebroken, schakelpookje verbogen, stepje zijstandaard, complete zijkap/shroud (kapot geschraapt), de extra kappen (tot de laklaag), de front cowl (tot de laklaag), koppelingshendel (klein schaafwondje), handvatuiteinde (weggeschraapt) maar wonder boven wonder is de uitlaat er zonder krasje vanaf gekomen. :D.

En een enorm deuk en schaaf in het ego van mijn vriendin. Ze is vol op haar knie terecht gekomen en heeft haar knie dus gekneusd. 5 minuten voordat ze onderuit ging heeft ze haar camera aan gezet. Ik heb dus beelden......

Maargoed, heb ik weer wat te knutselen :D
 
;( ;( Wat een enorme pech zeg, goed herstel gewenst met de knie en zo snel mogelijk weer op de motor om dat ego te ontdeuken! Wat betreft de schade, al enig idee hoe je dat gaat oplossen? Een goed moment voor wat (cosmetische) upgrades?

Een vraagje uit nieuwsgierigheid: zouden valdoppen op de assen, het frame in het midden van het fietsje en eventueel op het stuur geholpen hebben? Na de discussie van een tijdje geleden ben ik wel benieuwd en aangezien je de beelden hebt... O-)

Ik heb nog eens nagedacht over de km-teller en bedacht me dat die ook van invloed is op de totaalkm-stand. Een afwijking van +10% (10% sneller dan in werkelijkheid) zorgt er ook voor dat je meer kilometers maakt op de teller. Als je het zo bekijkt is betaalt die Speedohealer zich zo terug *D. Toch maar even sparen dus :)
 
Jee...Beterschap voor je vriendin N-rijder.

Een speedohealer.....ja daar zeg je zoiets. Goede investering, denk ik. Benieuwd wat die dingen kosten.
 
Ik heb het even opgezocht en ze kosten +-70 euro, bij verkoop moet je echter wel vermelden dat de km-stand afwijkt (dit is ook het geval bij wijzigen van tandwiel). Wanneer je dit niet doet is er strikt genomen sprake van oplichting.
 
Ja, da's waar. Ik heb zelf ook even gekeken bij Mpartz.nl. Daar waren ze € 74,95 (vanaf € 75,00 geen verzendkosten)

Ik heb inmiddels een bagagedrager en en paar CNC gefreesde koppelings- en remhendels gekocht en gemonteerd (van chinese origine). De kwaliteit daarvan valt me niet tegen voor die prijs.
Er zat aanvankelijk nogal wat speling op, maar nadat alle boutjes een keer goed aangedraaid waren, vond ik het acceptabel. Foto volgt nog.
 
Ik heb die van mij inmiddels erop zitten! Morgen ga ik de grom oppoetsen en dan komt er een fotootje met hendels hierop. Ik was nog even bang dat de koppelingsswitch niet goed werkte omdat hij telkens afsloeg met de nieuwe hendels als ik uit zijn vrij schakelde. (bleek dat ik de jiffy uit had staan :X )
 
Laatst bewerkt:
Goede avond na wat Google werk stoote ik op dit forum
Dus bij deze een kleine voorstelling
Ik luister naar de naam Paul 😂 En ben 36 jaar
Heb als hobby's motorcross en vissen .... ja 2 totaal verschillende dingen 😜
En van gisteren avond trotse eigenaar vaan een Honda msx
Na veel gezocht te hebben toch een mooie naar mijn zin tegen gekomen van 1ste eigenaar 2 jaartjes oud boekje netjes ingevuld 1ste smering op 1000 km is gebeurt op 642 km en de beurt van 4000km gedaan op 1255km 😜😜😜 dus gewoon 1 keer per jaar ipv op km stand nu deze was echt van een paniek maar hij heeft zich een grotere moto aangeschaft de msx heeft nog nooit geen regen of carwach/hoge druk gezien en is al redelijk aangepast uiterlijk natuurlijk voor de rest ( motor ) 100 procent stock , maar of dat zo blijft buiten de uitlaat is nog maar de vraag 😅

Enkel hoe ik hier foto's post blijft mij een raadsel 😓
 
Welkom Polleke!

Gefeliciteerd met de aanschaf, ik ben erg benieuwd wat voor mods er al op zitten.
Kijk een tussen de FAQ [FAQ=,]Algemene FAQ[/FAQ] voor het uploaden van foto's.

Ik ben gisteren op het eerste Dutch Motorcycle Festival geweest op vliegveld Twenthe. Vanwege het mooie weer was het erg druk bezocht en waren er een hoop mooie (grote) motoren te bekijken. Omdat ik mijn kaartje eerder had besteld mocht ik parkeren op landingsbaan van het vliegveld (het evenement was opgezet langs de landingsbaan met motorparkeerplek in het midden). Honderden supersports, maar de grom kreeg een hoop (/zo niet meer) bekijks! Tussen de duizenden motoren was er maar 1 msx.
we zijn uniek *O*

Op weg naar het festival gisteren heb ik wel wat vreemds meegemaakt. Wanneer ik met de grom op klinkers rijd die in de lengte van de weg zijn gelegd, of op asfalt waarvan de bovenlaag is verwijderd (waardoor strepen in de lengte van de rijrichting ontstaan op de weg), gaan mijn banden erg wiebelen/zoeken. Pas onder de 30km/h hield dit op, heeft iemand hier een verklaring voor? Mijn Michelin Power Pure SC's zijn in goed staat en ik denk zelf aan het gewicht (of de afwezigheid daarvan) van de grom.
 
Zijn je balhoofdlagers nog in orde Roelof?

Hier nog even een paar plaatjes van mijn aanpassingen:

30190973qi.jpg


30190974hz.jpg


30190975lf.jpg


30190976bn.jpg



En uhhhh; Welkom Paul!
 
Hij heeft bijna wat weg van de Kawa Z125 met die kleurstelling en dat hoekige, een mooi ding! Hoe klinkt die akra? Ik moet ook nog een nieuwe uitlaat...

Ik kan de balhoofdlagers niet controleren hier, want ik heb nog geen paddockstand. Een dezer dagen maar even langs de motorzaak.
 
eu hoe klinkt hij .... gewoon lekker :-) maar zonder db killer :-) nu de kleuren het was en witte ;-) nu zwart en grijs van Mercedes ( zo gekocht reeds gespoten )
heeft nog nooit in de regen gereden en de bandjes zijn ook verandert naar michelin bandjes
de vorige eigenaar was een perfectionist waarvan ik nu de vruchten van pluk :-)
der gaat nog wel wat aan verandert worden of bijkomen ..... maar vind hem zo ook al wel vet
en een plezier om mee te spelen al 120 kilometer mee gedaan :-) zonder plaat ben nog aan het wachten maar kan het toch niet laten er eens mee te rijden :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan