Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 CT zou ik laten liggen ivm het smeren dat ze gaan doen als ze te warm worden.
Maar slechte banden zijn er inprincipe niet meer.
Met elke normale straatband kan je gewoon het circuit mee op.
Wanneer je echt snelle ronden gaat rijden zou je naar banden moeten gaan zoeken die er meer geschikt voor zijn.

70 hoogte is een vrij gave voor. Band is dan wat ronder van vorm. (Volgens mopedreifen)

Zijn fijne banden hor, ook omdat ze toch wel vrij hard zijn in het midden en lang meegaan.
Ze kunnen inderdaad gaan smeren maar daar moet je bestwel voor doorrijden. De SV is vrij licht en het vermogen is ook niet zo groot. Ik denk dat het wel mee valt.
Op de R6 had ik er wel last van op het circuit, maar wat ook niet helemaal helpt met die 2CT's is dat het karkas vrij stug is, dus zeker als je als rijder niet zo zwaar bent moet je de bandendruk behoorlijk laten zakken en dan worden ze weer sneller warm.. nouja afijn.

Op straat was ik er iig zeer content mee :)

70 voor stuurt wat scherper, omdat deze idd iets spitser loopt.
Dan wel wat compenseren aan de voorzijde met zakken van de fiets en controleren of het lukt met de ruimte van je spatbord.
 
Heb ook een 70 band in de SV en dat gaat prima..
Poten zouden iets meer doorgestoken mogen worden al heb ik dat zelf niet gedaan..
 
Rij zelf met de Michelin Power RS tegenwoordig (op de daytona dan he :+ , ja lees nog mee), zijn na een ronde op temperatuur.

De Pirelli Diablo Rosso doen er langer over om op temperatuur te komen dus zonder bandenwarmers worden die afgeraden voor circuitgebruik.
 
Rij zelf met de Michelin Power RS tegenwoordig (op de daytona dan he :+ , ja lees nog mee), zijn na een ronde op temperatuur.

De Pirelli Diablo Rosso doen er langer over om op temperatuur te komen dus zonder bandenwarmers worden die afgeraden voor circuitgebruik.

Power RS zien er ook wel goed uit, al zal de afwatering wat minder zijn (mmm lees zeer goede afwatering op de michelin site), heb wel bandewarmers dus kan ze gebruiken.
Reed hiervoor Bridgestone R10's ook fijne banden maar die hebben ze niet voor de SV '(
Pirelli ben ik geen fan van, slechte ervaring mee en erg duur.

Tijden tja geen idee wat ik met de SV zal rijden dat zien we na 21 september, met de blade en kawa reed ik ongeveer een 2.05 op zandvoort en 1.57 op Assen weet n iet of dat snel of langzaam is.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn behoorlijk snelle tijden :9
SV is lichter dus kan je hogere bochten snelheden halen.
Dan zou ik geen 2CT doen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn behoorlijk snelle tijden :9
SV is lichter dus kan je hogere bochten snelheden halen.
Dan zou ik geen 2CT doen.

2CT's zijn daar toch juist voor gemaakt zou je verwachten, op de michelin site maken ze er juist reclame mee dat het de eerste band is die iets van 50.4 ° hoek kon.
We zullen de eerste dag toch voorzichtig aan doen en rustig aankijken.

Anders de michelin RS eens proberen.
 
2CT's zijn daar toch juist voor gemaakt zou je verwachten, op de michelin site maken ze er juist reclame mee dat het de eerste band is die iets van 50.4 ° hoek kon.
We zullen de eerste dag toch voorzichtig aan doen en rustig aankijken.

Anders de michelin RS eens proberen.
2CT is zelfde band als de MPP maar dan met een hardere midden compount.
Deze banden zijn een beetje gedateerd.
Niet dat ze slecht zijn....maar voor circuit zou ik ze niet gebruiken.

Je kunt dan beter voor de RS gaan
 
In de hele PiPo-reeks is de RS juist het meest gericht opvoor circuitgebruik en het minst op de openbare weg.
Dus als circuitgebruik het doel is . . .
 
Soow, afgelopen weekend flink lopen te sturen in Luxemburg! Met 500 km oude bandjes en een nieuwe ketting, en alles weer bijgewerkt. SV rijdt nog steeds als een zonnetje! Het was in verhouding tot de andere fietsen wel werken met onze V-Twin, lamme handen joh na al die ritten :]

Btw, het was redelijk vochtig weer met veel natte wegen (vooral in de ochtend). In verhouding met de rest wel veel grip met de mijn pilot road 4 gt's en daarmee gewoon lekker kunnen sturen op het natte wegdek (in tegenstelling tot mijn maten).

Riep iemand SV rit? Ik zeg doen! :]
 
Het was weer leuk in de Eifel *D

3474381-d2b29300283a1c43624ef8612a3cb11d
 
Het was weer leuk in de Eifel *D

[afbeelding]

Vet!
Stond vorig weekend ook langs de ring te kijken maar toen ik die auto's daar overheen zag gaan toch maar besloten om er niet overheen te gaan...

Mijn SV staat trouwens te koop, mocht er iemand nog een broertje/zusje/neefje/nichtje/kennis hebben met A2 rijbewijs beveel hem maar aan :+
 
Ha oud "S"-collega's!

Hierbij mijn "N" in de verkoop...

En waarom dacht je dat het een goed idee was in een topic dat niet over de "N" gaat niet alleen je verkoop link te spammen ( dat snap ik nog ) maar ook nog eens 15 foto's er bij aan te hangen? :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan