Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Stickerset zit er op...
20170825_124847.jpg

Toch wel een lastig klusje. Stickers zijn erg dik en er zitten toch wel veel rondingen in de zijpanelen. Het is helaas niet feilloos gelukt zonder dubbeltjes, maar ja...

De stickers op het voorspatbord en achterbrug heb ik (nog) niet geplakt. Dit ziet er beter uit vindt ik. De Marzocchi stickers vindt ik ook nog twijfelachtig. Nu alleen nog wachten op het kenteken en dan gas erop...
 
Mooi setje!

Heeft iemand hier toevallig nog een achternaaf liggen die op een '09 510 SMR past?
 
Laatst bewerkt:
wat voor velgrand wil je erop spaken?

Gewoon standaard velg + spaken, zoek ook iemand die het inspaken kan doen. Helaas zijn de bouten van mijn achtertandwiel losgekomen, en daarbij is de naaf gebroken bij 1 van de bevestigingspunten voor het tandwiel. Die dient dus vervangen te worden :|
 
Gewoon standaard velg + spaken, zoek ook iemand die het inspaken kan doen. Helaas zijn de bouten van mijn achtertandwiel losgekomen, en daarbij is de naaf gebroken bij 1 van de bevestigingspunten voor het tandwiel. Die dient dus vervangen te worden :|

Ik heb dat ook ooit bij mijn honda xr 600 gehad. Heb toen de tandwielnok er weer op laten lassen (wel met extra versteviging. Dat heeft het nog jaren goed gedaan! maar een XR heeft natuurlijk niet de power van een husq 510. Als reserve/ regen wiel zou het lassen best een optie kunnen zijn.

Zoek wel een goede aluminium lasser! eentje die goed het materiaal kan herkennen/ weet wat voor type alu het is en hoe hij het beste het kan maken/ lassen zodat de krachten goed verdeeld worden.
 
Ik heb dat ook ooit bij mijn honda xr 600 gehad. Heb toen de tandwielnok er weer op laten lassen (wel met extra versteviging. Dat heeft het nog jaren goed gedaan! maar een XR heeft natuurlijk niet de power van een husq 510. Als reserve/ regen wiel zou het lassen best een optie kunnen zijn.

Zoek wel een goede aluminium lasser! eentje die goed het materiaal kan herkennen/ weet wat voor type alu het is en hoe hij het beste het kan maken/ lassen zodat de krachten goed verdeeld worden.

ik zou dan wel een test laten doen qua materiaalsoort, ik neem aan dat het een bepaalde aluminium legering is.
weet niet wat de reactie van het materiaal is als je het met een ander soort aluminium toevoeging gaat lassen.
 
Startwin in Loenen kan dat lassen :) die lassen veel alu zoals carters/wielen/cilinderkoppen.
Heb er ook mijn blok laten lassen.
 
Prachtige dag gehad op Assen, veel geleerd op een dag
Door tips over insturen/bandenspanning , kreeg zowaar een knie aan de grond en dat was niet tijdens de bandenwarmers eraf halen :P
Ga nu me voortandwiel vervangen, zit nu een 15 op en ga naar 14, is voor het betere oppakken. Merk nu dat die te veel van onderuit moet komen en kracht te kort komt op juniortrack. Is toch een stuurbaantje met geen echt lange stukken.
 
Stickerset zit er op...
[afbeelding]
Toch wel een lastig klusje. Stickers zijn erg dik en er zitten toch wel veel rondingen in de zijpanelen. Het is helaas niet feilloos gelukt zonder dubbeltjes, maar ja...

De stickers op het voorspatbord en achterbrug heb ik (nog) niet geplakt. Dit ziet er beter uit vindt ik. De Marzocchi stickers vindt ik ook nog twijfelachtig. Nu alleen nog wachten op het kenteken en dan gas erop...
Mooi! Ik dacht ook dat de stickers dunner gingen zijn. Heb ze laten plakken door iemand die de ramen komt tinten op het werk.
 
Het lijkt het er op als de zesde versnelling van mijn 450 het weer heeft laten afweten, hoop herrie tijdens het rijden in de zes.
Jaartje of twee geleden overkwam mij dit ook al dus of het nou aan mij ligt of aan de Husq.... :+ Balen is het in ieder geval wel.
 
Ik heb deze nog op de plank staan. Iemand een idee of het geschikt is voor m'n Husky? Het is op basis van Ethyleenglycol en het is blauw. Wat er nu in zit is ook blauw...
protect-ready.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zondag nog ff dagje Assen :] eens kijken of beter gaat met 14T voortandwiel :)

En? :+

Werd je overigens niet bijna getorpedeerd door een van mijn maten die aan het einde van het rechte stuk binnendoor wilde, of was dat iemand anders met een geel/witte Husq? Ik wilde bij jullie beiden weer binnendoor steken, maar ik zag jou (of die andere, dus) gewoon insturen en heb maar even "iets" harder in de ho-ijzers geknepen... Deathgrip, zeg maar. _O-
 
Laatst bewerkt:
Was je maatje, die ramde hem bij mij aan de binnenzijde erin, dus kreeg gelijk cursus off road gratis _O- maar hij wachte netjes op me hoe het af was gelopen en na de training kwam die netjes even bij me langs :t kan gebeuren toch.prima opgelost :t
En? :+

Werd je overigens niet bijna getorpedeerd door een van mijn maten die aan het einde van het rechte stuk binnendoor wilde, of was dat iemand anders met een geel/witte Husq? Ik wilde bij jullie beiden weer binnendoor steken, maar ik zag jou (of die andere, dus) gewoon insturen en heb maar even "iets" harder in de ho-ijzers geknepen... Deathgrip, zeg maar. _O-
 
Met 14T voortandwiel gaat het beter bocht uit. Ga nu achter een 46T plaatsen , heb nu een 44T en das gewoon te weinig.
Heb nu voor het eerst met een slick voorband gereden en dat is ook een hele vooruitgang zeg :} stuurt veel beter :} me grootste struikelblok blijft het insturen maar dat zal beter gaan denk ik als ik gewoon meer rij.
Ik rem gewoon te vroeg en me lijnen zijn niet constand.
Al met al is het gewoon lel gaaf om te doen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan