Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn schatje is ook weer thuis! Gelijj de 44dkm beurt gehad, dynamodeksel met lager vervangen. De koppelingshendel weer (moet je er maar geen motor opleggen) en nog wat klein spul...

Ding rijdt weer als een tiet, achtervering 1 tandje minder stug laten zettenven net alweer een ruime 100km gemaakt. Heerlijk. :Y
Lekker weer rijden Johan :] . Kuipen zie je toch niet als je erop zit ;).
 
Net het filmpje van sessie 5 zitten kijken in het Honda SP1 en 2 topic, en ik rem als een oud omaatje (niet die uit de oude Volkswagen reclame ). Rem veels te vroeg. Morgen het Brembo pompje en de SBS sr blokken bestellen, kun je nog steeds te vroeg remmen natuurlijk. Maar is ook gewoon mooi om te hebben. Hebben jullie ook dat Brembo reservoir erbij besteld of kun je het originele potje gewoon gebruiken? De SBS sr blokken zijn trouwens best goedkoop bij Frontrow, bestel gelijk 2 setjes denk ik.
 
Net het filmpje van sessie 5 zitten kijken in het Honda SP1 en 2 topic, en ik rem als een oud omaatje (niet die uit de oude Volkswagen reclame ). Rem veels te vroeg.
_O-

Dat had ik dus op dag 2 na het rijden op dag 1 met groep 2, zat veel te vroeg aan de rem :( In sessie 4 of 5 ging het weer wat beter toen ik rond de 2:11 -2;12 reed.

De GT daar had ik wat op geoefend en bij Strubben zat ik nu wat mee te klooien.Het zij zo :P


Morgen het Brembo pompje en de SBS sr blokken bestellen, kun je nog steeds te vroeg remmen natuurlijk. Maar is ook gewoon mooi om te hebben. Hebben jullie ook dat Brembo reservoir erbij besteld of kun je het originele potje gewoon gebruiken? De SBS sr blokken zijn trouwens best goedkoop bij Frontrow, bestel gelijk 2 setjes denk ik.

SBS die moet je hier kopen (scheelt weer 14 euro met ....) jij hebt toch ook brembo klauwen op je motor zitten ??

http://www.ebay.de/itm/SUZUKI-GSXR1...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649


Bij de Ruskenhoek rem ik tegenwoordig op 100mtr :P En niet eens voluit dus het kan nog later wel geprobeerd maar dan val ik wat dood in de volgende bocht linksom.Wat aan mij ligt natuurlijk.

Je kan elk potje gebruiken :Y Neem je van brembo het potje plus remleiding dan heb je ook geen gekloot met de remleiding.Die van brembo zijn dunner vandaar. :t
 
Laatst bewerkt:
Moet wel maandag of morgen mijn brembo klauwen los en uit elkaar halen de remmen trilde wat op het laatst net voor de Haarbocht.

Eventjes opnieuw invetten de boel.
 
Net het filmpje van sessie 5 zitten kijken in het Honda SP1 en 2 topic, en ik rem als een oud omaatje (niet die uit de oude Volkswagen reclame ). Rem veels te vroeg. Morgen het Brembo pompje en de SBS sr blokken bestellen, kun je nog steeds te vroeg remmen natuurlijk. Maar is ook gewoon mooi om te hebben. Hebben jullie ook dat Brembo reservoir erbij besteld of kun je het originele potje gewoon gebruiken? De SBS sr blokken zijn trouwens best goedkoop bij Frontrow, bestel gelijk 2 setjes denk ik.

Ik heb alles besteld met brembo potje dus, zoals willem al zei aansluiting zijn dunner van brembo. Tenminste bij mijn oude 99er srad wel.
Ik had dit setje besteld bij valtermoto net geen 300 .
Klein rondje gereden net om te tanken, ik hoef niet te knijpen om hard te remmen. Bijt meer nu, en 2 vingers gaat prima. Geeft me wel meer vertrouwen. Morgen naar het werk, maar eens beter ervaren het het werkt. :]
De stuuruitslag begrenzen moet nog een keer, maar bedankt voor alle ideeen. :}
 
Moet wel maandag of morgen mijn brembo klauwen los en uit elkaar halen de remmen trilde wat op het laatst net voor de Haarbocht.

Eventjes opnieuw invetten de boel.
Die op EBay zijn ook goed te betalen ja. Heb voor nu gewoon alles bij Frontrow besteld. Zo te zien hoefde ik helemaal geen verzendkosten te betalen. Het blijft steeds weer wennen met remmen als je van groepsrijden wisselt naar vrijrijden inderdaad |( . Ik probeer in de eerste 2 sessies groepsrijden altijd de rijder eruit te pikken waar ik het meeste vertrouwen in heb. En dan de rest van de sessies achter diegene te rijden.
 
Ik heb alles besteld met brembo potje dus, zoals willem al zei aansluiting zijn dunner van brembo. Tenminste bij mijn oude 99er srad wel.
Ik had dit setje besteld bij valtermoto net geen 300 .
Klein rondje gereden net om te tanken, ik hoef niet te knijpen om hard te remmen. Bijt meer nu, en 2 vingers gaat prima. Geeft me wel meer vertrouwen. Morgen naar het werk, maar eens beter ervaren het het werkt. :]
De stuuruitslag begrenzen moet nog een keer, maar bedankt voor alle ideeen. :}

5min werk. Gewoon gelijk ff doen, zo'n setje koop je voor 15 euro ofzo? Misschien heb ik zelfs nog wel een set voor je.
 
Die op EBay zijn ook goed te betalen ja. Heb voor nu gewoon alles bij Frontrow besteld. Zo te zien hoefde ik helemaal geen verzendkosten te betalen.

De racekuip en quick-shifter die koop ik wel bij Frontrow.Omdat Frontrow deze afleverd met hitte folie en montage schroeven.De quickshifter is bij hem net zo prijzig als rechtstreeks UK plus met problemen dan wil je liever je leverancier vlakbij hebben zitten en niet in de UK })

Het blijft steeds weer wennen met remmen als je van groepsrijden wisselt naar vrijrijden inderdaad |( . Ik probeer in de eerste 2 sessies groepsrijden altijd de rijder eruit te pikken waar ik het meeste vertrouwen in heb. En dan de rest van de sessies achter diegene te rijden.

Had vorige eventjes het geluk dat iemand sneller was als ik en het mij lukte om 1,5 rondjes redelijk aan te kunnen haken.Dan leer je het meeste van iemand die sneller is als jezelf bent.

Ik heb 3 sessies geboekt ( sessie 1-3-4) op 18/9 ZAC race-dag .Dat is wel genoeg hou A) toch geen 5 sessies vol en B) kan nu mooi ook de race volgen :t

https://www.rszmotorsport.nl/inschrijven-vrij-rijden/
 
5min werk. Gewoon gelijk ff doen, zo'n setje koop je voor 15 euro ofzo? Misschien heb ik zelfs nog wel een set voor je.

Dit zijn de rubbers die tegen je frame aan komen neem ik aan. Het probleem is dan wel verholpen. Ik kwam vandaag op me werk er achter ,dat ik hem ook niet op stuurslot krijg. Haha domme sukkel dat ik dat nog niet bedacht had :')
Dus ik denk dat ik de teller iets moet verplaatsen, of voor de clip ons moet gaan. Aangezien ik bij gashendel vaak het stuurgewicht vast heb. :o
 
Yeah! BBQ ervoor dat gaat gezellig worden!


Heb nu al honger Roy :+


Had toch op de K4 mijn oude 190/55 dunlop racebanden gemonteerd op de 5.5J velgen .Er nu 3 dagen mee rondgereden.Moet wel toegeven dat de 180 band echter wel sneller/beter instuurt.Deze banden zijn nu bijna op voelde hem al continue wat glijden en monteer er voortaan 180/60 op. :9

De circuit SRAD is ook weer klaar voor gebruik :] het carter zit er weer onder met nieuwe pakking plus olie en filter.

Maandag de remklauwen van de K4 demonteren en de cupseals opnieuw invetten :t
 
De racekuip en quick-shifter die koop ik wel bij Frontrow.Omdat Frontrow deze afleverd met hitte folie en montage schroeven.De quickshifter is bij hem net zo prijzig als rechtstreeks UK plus met problemen dan wil je liever je leverancier vlakbij hebben zitten en niet in de UK })Had vorige eventjes het geluk dat iemand sneller was als ik en het mij lukte om 1,5 rondjes redelijk aan te kunnen haken.Dan leer je het meeste van iemand die sneller is als jezelf bent.

Ik heb 3 sessies geboekt ( sessie 1-3-4) op 18/9 ZAC race-dag .Dat is wel genoeg hou A) toch geen 5 sessies vol en B) kan nu mooi ook de race volgen :t

https://www.rszmotorsport.nl/inschrijven-vrij-rijden/
Ik heb 21 sept nog een dag CPZ met MCT staan. Had bij MCT groep 3 geboekt, dat is bij hun 3 sessies met voorijder en 2 vrijrijden. Maar ik sprak op Assen een voorijder van MCT en hij vertelde dat ze die dag samen met MSL gaan rijden. MSL groep 3 gaat veel te hard voor mij :N . Dus Maandag de mailen met Michael hoe het nou precies zit, misschien laat ik me terug zetten naar 2. Quickshifter laat ik maar zitten een ik, eind volgend seizoen wil ik de circuitmotor kopen. Dus moet ook niet teveel geld in deze fiets steken })
 
Ik heb 21 sept nog een dag CPZ met MCT staan.
Als het 3 okt mooi weer is dan ga ik nogmaals rijden met Racecracks met de SRAD in dat geval })

Had bij MCT groep 3 geboekt, dat is bij hun 3 sessies met voorijder en 2 vrijrijden. Maar ik sprak op Assen een voorijder van MCT en hij vertelde dat ze die dag samen met MSL gaan rijden. MSL groep 3 gaat veel te hard voor mij :N . Dus Maandag de mailen met Michael hoe het nou precies zit, misschien laat ik me terug zetten naar 2.
Als het snel gaat is niet prettig rijden. :N
Quickshifter laat ik maar zitten een ik, eind volgend seizoen wil ik de circuitmotor kopen. Dus moet ook niet teveel geld in deze fiets steken })


De translogic Suzuki Intellishift Quickshifter die ik koop past op elke Suzuki na 2000.Je kan hem dus meenemen en je kan er 1dn 5up or 1up 5dn road or race pattern mee schakelen.Hij kost slechts 470 euro :+ maar dan heb je ook een multifunctionele.

Na de Bult , haarbocht , mandeveen en hoge heide is zo"n ding perfect.Als ik rechts in de bocht lig kan ik niet schakelen.Daarom rij ik nu ook vaak ( Bult-Mandeveen) wat teveel in de hoger rpm wat daar niet fijn is.
 
Laatst bewerkt:
Als het 3 okt mooi weer is dan ga ik nogmaals rijden met Racecracks met de SRAD in dat geval })Als het snel gaat is niet prettig rijden. :NDe translogic Suzuki Intellishift Quickshifter die ik koop past op elke Suzuki na 2000.Je kan hem dus meenemen en je kan er 1dn 5up or 1up 5dn road or race pattern mee schakelen.Hij kost slechts 470 euro :+ maar dan heb je ook een multifunctionele.

Na de Bult , haarbocht , mandeveen en hoge heide is zo"n ding perfect.Als ik rechts in de bocht lig kan ik niet schakelen.Daarom rij ik nu ook vaak ( Bult-Mandeveen) wat teveel in de hoger rpm wat daar niet fijn is.
Ik heb besloten voor Mandeveen sowieso niet te schakelen voorlopig O-) . 2x in zn vrij beland waarvan 1 x grindbak. Dacht dat ik in 3 de bult uitkwam maar bleek al in 2 te zitten. Weet ook niet of de circuitmotor een Suzuki wordt, je bent toch wel afhankelijk wat er te koop is aan het eind van een seizoen. Een 675 drie bitter van Triumph sluit ik niet uit, 2013 model op straat gereden :} . Stuurt echt licht.
 
Ik heb besloten voor Mandeveen sowieso niet te schakelen voorlopig O-) . 2x in zn vrij beland waarvan 1 x grindbak. Dacht dat ik in 3 de bult uitkwam maar bleek al in 2 te zitten.
Dat is klote ik weer er ook alles vanaf :P Maar schakelen zal ik hoe dan ook _O-
Weet ook niet of de circuitmotor een Suzuki wordt, je bent toch wel afhankelijk wat er te koop is aan het eind van een seizoen. Een 675 drie bitter van Triumph sluit ik niet uit, 2013 model op straat gereden :} . Stuurt echt licht.

Engelse meuk joh :+
 
Als het 3 okt mooi weer is dan ga ik nogmaals rijden met Racecracks met de SRAD in dat geval })Als het snel gaat is niet prettig rijden. :NDe translogic Suzuki Intellishift Quickshifter die ik koop past op elke Suzuki na 2000.Je kan hem dus meenemen en je kan er 1dn 5up or 1up 5dn road or race pattern mee schakelen.Hij kost slechts 470 euro :+ maar dan heb je ook een multifunctionele.

Na de Bult , haarbocht , mandeveen en hoge heide is zo"n ding perfect.Als ik rechts in de bocht lig kan ik niet schakelen.Daarom rij ik nu ook vaak ( Bult-Mandeveen) wat teveel in de hoger rpm wat daar niet fijn is.

Ik schakel links hoor. Dus in een rechterbocht prima te schakelen ;) , alleen veel meer rust door dat je nooit midden in een bocht terug schakelt en (bijvoorbeeld) Mandeveen-Duikersloot wel op schakelt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten voor Mandeveen sowieso niet te schakelen voorlopig O-) . 2x in zn vrij beland waarvan 1 x grindbak. Dacht dat ik in 3 de bult uitkwam maar bleek al in 2 te zitten. Weet ook niet of de circuitmotor een Suzuki wordt, je bent toch wel afhankelijk wat er te koop is aan het eind van een seizoen. Een 675 drie bitter van Triumph sluit ik niet uit, 2013 model op straat gereden :} . Stuurt echt licht.

Rijd je dan met een normaal of een omgekeerd schakel patroon?
Met omgekeerd schakel patroon kun je juist in Mandeveen Duikersloot makkelijk opschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Rijd je dan met een normaal of een omgekeerd schakel patroon?
Met omgekeerd schakel patroon kun je juist in Mandeveen Duikersloot makkelijk opschakelen.
Normaal schakelpatroon. Ik hoef tussen mandeveen en duikersloot ook niet op te schakelen, duikersloot rij ik gewoon in zn 2. Meteen na de bocht naar 3 :]. Vergeet niet dat ik minimaal 10 seconden langzamer rij als de meesten hier :$ . Ik zit als ik op de GT afkom ook in 4 terwijl jullie in 5 of zelfs 6 zitten denk ik?
 
Normaal schakelpatroon. Ik hoef tussen mandeveen en duikersloot ook niet op te schakelen, duikersloot rij ik gewoon in zn 2. Meteen na de bocht naar 3 :]. Vergeet niet dat ik minimaal 10 seconden langzamer rij als de meesten hier :$ . Ik zit als ik op de GT afkom ook in 4 terwijl jullie in 5 of zelfs 6 zitten denk ik?

Stukje vertanding helpt ons hier ook mee.

Maar:
Mandeveen in 2, halverwege naar 3, ri Meeuwenmeer naar 4, kort ervoor naar 5, net na Meeuwenmeer naar 6, voor Ramshoek insturen weer 1 terug.
 
Ik schakel links hoor. Dus in een rechterbocht prima te schakelen ;) , alleen veel meer rust door dat je nooit midden in een bocht terug schakelt en (bijvoorbeeld) Mandeveen-Duikersloot wel op schakelt.

Dat is zo veel meer rust in je motor te krijgen en zeker ik met dat zware lichaam :P Als ik eenmaal rechtsom hang dan kan ik de koppeling niet meer in knijpen .Met een QS kan je dan wel schakelen.
 
Stukje vertanding helpt ons hier ook mee.

Maar:
Mandeveen in 2, halverwege naar 3, ri Meeuwenmeer naar 4, kort ervoor naar 5, net na Meeuwenmeer naar 6, voor Ramshoek insturen weer 1 terug.
Mijn voorijder woensdag schakelde wel op na Mandeveen naar 3, en die reed ook op een 600. Ik zal het volgend seizoen eens proberen :Y . Ik hoor wel altijd van voorijders dat je een 600 goed op toeren moet houden, en die sound uit de Airbox klinkt lekker met 14000 toeren :9 .
 
Dat is zo veel meer rust in je motor te krijgen en zeker ik met dat zware lichaam :P Als ik eenmaal rechtsom hang dan kan ik de koppeling niet meer in knijpen .Met een QS kan je dan wel schakelen.

Sowieso zonder koppeling opschakelen. Even gas dicht en tik. :t
En met een omgekeerd schakelpatroon heb je ook meer rust in je motor, omdat je een eenvoudigere beweging maakt. *D
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorijder woensdag schakelde wel op na Mandeveen naar 3, en die reed ook op een 600. Ik zal het volgend seizoen eens proberen :Y . Ik hoor wel altijd van voorijders dat je een 600 goed op toeren moet houden, en die sound uit de Airbox klinkt lekker met 14000 toeren :9 .

Klopt maar dat heeft met het tempo te maken.

Ik schakel ook regelmatig als ik les geef.
Gewoon om de motor niet constant te pieken en wat rust erin te houden.
 
Sowieso zonder koppeling opschakelen. Even gas dicht en tik. :t
En met een omgekeerd schakelpatroon heb je ook meer rust in je motor, omdat je een eenvoudigere beweging maakt. *D

Zonder koppeling opschakelen dat durf ik niet Jurris :o }) Dat GP shift bevalt mij wel :t .Heb wel erg eraan moeten wennen maar nu gaat het wel aardig.

Zojuist was zwaardere voorvork veren K-tech gekocht 10.5. Ik zit te gevaarlijk onderin had ook al wat moeten compenseren met pre load SAG en de compressie wat niet goed is natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan