MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Bedankt Jan voor de info, ik had het natuurlijk al de tijd over oliefilters haha die luchtfilter was een typfout.
Blijkbaar moet die papieren filter pas vervangen worden na 20000km ik zit nog maar aan 8500.
Ik vind het wel vreemd dat er in de handleiding enkel van wordt gesproken in het onderhoudschema en niet met een foto en wat uitleg over hoe en waar zoals met dat ander filtertje.
De olie in de link is dat geschikte olie voor mijn 400?
 
IK zou die niet nemen dit is Volsynthetische motorolie jij hebt halve synthetische motorolie nodig dat is de olie dat dealers ook gebruiken
 
Laatst bewerkt:
@madeiros
Qua olie wordt voor de MaxSYM400 volgende olie voorgeschreven : SAE 10W-40 (Semi-Synthetisch), minimum API SJ. Ik raad je ook deze aan voor jouw 400.

Voor de MaxSYM600 zijn er verschillende mogelijkheden, in andere Europse landen mag zelfs SAE 5w40 gebruikt worden, met minimum API SL. In de gebruikershandleiding in het Engels die bij mijn 600 zat was er ook 5W40 met minstens API SL voorgeschreven.
 
De nederlandse importeur zweert bij motul volsyntheet,loopt ie het mooiste op,zegt men,
bij mij zit er motul volsyntheet 15w50 in,ik vind het best.
Als dat goed is voor de garantie :t

Vandaag weer 650 kilometer erbij gezet,rondje eifel :t

Terloops even de zij standaard aan de grond gereden en loopt nu makkelijk naar de 180 km/uur teller :P Nu dik 8000 kilometer :)
 
Laatst bewerkt:
Downsider doe dat niet te veel uit laat kan niet tegen hoge temperaturen hij verbrand binnenin en ik kan het weten maar jij hebt 5 jaar garantie ikke niet en een uitlaat kost 906€.
 
Laatst bewerkt:
Downsider doe dat niet te veel uit laat kan niet tegen hoge temperaturen hij verbrand binnenin en ik kan het weten maar jij hebt 5 jaar garantie ikke niet en een uitlaat lost 906€.

Het ding is gemaakt om te rijden dus ik rij :] :]
Anwb volledige dekking check,allrisk verzekering check,nog kleine 4 jaar garantie check.

Wij rijden door :)
 
Zo , wij zijn ook terug in ons belgenlandje , zojuist 3 weken in Spanje doorgebracht samen met de twee maxsym 600 's. Ginder 5 mooie ritten in de Catalaanse massieve rondgereden, wel zeer warm met onze kledij al is het doorwaaimateriaal 😉.savond is het daar wel leuk om te rondslenteren op de scooters in 't shirt en short , dan rijdt men toch maar 30 km per uur , dan hadden we ook geen last van de hitte.
Motorscooter zijn meegenomen op trailer , geen problemen mee ondervonden .al de ritten zijn door gegaan in het massief tussen tarragona en de delta van de Ebre , de gemiddelde rit bedroeg zo een 250 km, in die hitte is dat genoeg ( temperatuur tussen 30 en 40 graden ) , volgend jaar gaan ze waarschijnlijk terug mee 😉😋
 
Downsider doe dat niet te veel uit laat kan niet tegen hoge temperaturen hij verbrand binnenin en ik kan het weten maar jij hebt 5 jaar garantie ikke niet en een uitlaat kost 906€.
Een uitlaat die niet tegen hoge temperaturen kan, dat is helemaal mooi. Het metaal zal toch niet smelten lijkt mij.
 
nee maar wel rood gloeiend aan den demper en het binnenste komt helemaal los stukken metaal komen er zo uit
 
Laatst bewerkt:
Maar....is dat als je veel op hoge toeren rijdt,of na verloop van tijd/kilometers??
 
Laatst bewerkt:
Nou dat blijf ik een heel bijzondere uitlaat vinden. Voor die 900 euro moet er toch ook een kwalitatief betere uitlaat te koop zijn.

Als je kijkt hoe met sportmotoren wordt gereden bijvoorbeeld op het circuit. Die worden plaatselijk wel blauw van de warmte maar roodgloeiend heb ik nog nooit gezien. Wel,heb ik gezien dat Carbon dempers op een twin gezien scheuren door de druk mogelijk bij backfire.

Maar goed als dit is wat je bij jouw uitlaat hebt gezien dan zal het wel.
 
Veel hoge toeren, ik vind het spijtig dat ik daar geen foto kan van tonen zo'n rood cirkeltje in de midden van de uitlaat.Al een paar collega's hebben mij daar al over aangesproken.En tot nu toe geen andere uitlaat voor den 600
 
Laatst bewerkt:
Ik zie wel eens na een ritje dat ie roodgloeiend is van binnen,maar is dat niet de katalysator.
Deze zit volgens mij in de uitlaat.
Roodgloeiend is volgens mij geen probleem,stukken die afbreken weer wel :')
 
Laatst bewerkt:
Nou dat blijf ik een heel bijzondere uitlaat vinden. Voor die 900 euro moet er toch ook een kwalitatief betere uitlaat te koop zijn.

Als je kijkt hoe met sportmotoren wordt gereden bijvoorbeeld op het circuit. Die worden plaatselijk wel blauw van de warmte maar roodgloeiend heb ik nog nooit gezien. Wel,heb ik gezien dat Carbon dempers op een twin gezien scheuren door de druk mogelijk bij backfire.

Maar goed als dit is wat je bij jouw uitlaat hebt gezien dan zal het wel.

Zet het licht maar eens uit ;)
 
Laatst bewerkt:
als ik mijn uitlaat er af neem is dat een rammelaar als ik er mee schud en getorste stukken ijzer van
0.5 breed en 4a5cm lang komen er uit en zeer broos je kunt ze zo breken
 
ik heb deze geplaatst
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan