SXV Topic 7!

Zijn er al mensen druk aant rijden met de appies? is verdacht stil hier het afgelopen jaar :P

hier zijn we druk met de mapping bezig, niet slecht voor een eerste blinde gok :-)

jzJDzEO.png
 
Hey iedereen,

Nieuw hier en heb sinds een paar weken een SXV gekocht. De motor was van een monteur en is altijd door hem zelf onderhouden+ gereviseerd. Nu heeft de motor 2 jaar in de woonkamer gestaan van die man en heeft hij er niet meer mee gereden. Nu zou ik de motor graag klaar zetten voor de lente/zomer en had dus een paar vraagjes.

1. Welke olie gebruiken jullie? Ik heb de originele werkplaatshandboeken enzo erbij gekregen en hierin staat dat ik agip 10w60 moet gebruiken, en agip 75w90 voor de versnellingsbak. Zijn er olieën waar jullie betere/slechtere ervaringen mee hebben?
2. Ik was van plan om de bak olie, motorolie, kloeivloeistof, remvloeistof en olie filter te vervangen. Zijn er nog dingen die ik ben vergeten? Zo heb ik hier al in de search veel gelezen over een fcv, wat is dit juist en waar bestel ik dit?
3. Weten jullie een goed adresje om de sxv oliefilter ( k&n 563 ) te bestellen? En waar halen jullie meestal de andere dingen zoals olie en reserve onderdelen?
4. Zijn er nog dingen die ik zeker zou moeten doen volgens jullie?

BTW voor jullie zeggen dat ik de search moet gebruiken, wil ik wel zeggen dat ik dat heb gedaan maar jullie in de loop der jaren wel wat verschillende meningen hebben gehad in dit topic (en die daarvoor) :P

Sorry voor de vragenlijst maar ik ben graag goed voorbereid en nu zeker bij een motor waar het allemaal wat gevoeliger is en heel snel, heel duur kan worden zonder goed onderhoud :]

grtz Joeri
 
Bt-powerparts voor olie en onderdelen. Niet duur en zelf ruim ervaring met de aprilias!
 
zo, het volgende blokje aan de beurt. Deze heeft een tijdje met koelvloeistof in de olie gereden. Gelukkig had die al de dlc buckets dus de nokkenassen zijn nog goed :)

D2RbFHi.jpg

U7T4VBp.jpg

Vo5BxHA.jpg
 
Wie o wie heeft interesse in mijn overgebleven spullen van de sxv;
Klepdekselpakkingen, 2 stuks
Oliefilters, 2 stuks
Remblokken voor, 1 set
XVTUNER kabel, 1x
Waterpomp o-ring, 1x

Richtprijs 275 euro
 
Laatst bewerkt:
Ook ik zal m'n eigen weer is melden.
Sinds een jaar trotse bezitter van een sxv, zelfs al bij Haye geweest voor de mapping op orde te krijgen.
Na een aantal tegenslagen staat hij nu toch weer klaar voor een mooi nieuw seizoen!
Hopelijk dit jaar zonder al te veel tegenslagen...
Hope you like it ;)

lzg9gzrng8mht.jpg

 
Laatst bewerkt:
Is er iemand in het noorden van het land die een xv tuner kabel heeft? en die zou willen uitlenen? wil er best voor betalen. Heb zelf onlangs een kabel gekocht op het forum maar die hield er na 5 minuten mee op en ik kan nu dus niet verder.
 
reeds een pm gestuurd ;-) het noorden is tegenwoordig geen probleem ;-)
 
Hallo,
Ik heb m,n SXV 550 verkocht nu heeft hij 2 - 3 jaar stilgestaan en nog maar 1900KM dus oude benzine.
Maar de gene die hem overgenomen heeft klaagde dat hij in 4 - 5 bij optrekken inhoud en op 1 cilinder loopt en hakkelt en dat bam. Ook kwam er wat koelvloeistof uit zij hij. Nu rijd hij als een bezetene tot in de begrenzer dus ?
Zou dat bij vol vermogen inhouden aan de benzine liggen of slechte bougie hij heeft wel de tank leeg gemaakt en 2 tanken leeg gereden met wat injectie cleaner dus ???
Heeft er iemand een idee ?
 
benzinepomp wordt wel eens slecht na lang stil staan. Uiteraard lastig te zeggen zo op afstand. Ik zou sowieso de olie, koelvloeistof, benzine en bougies vervangen. Even kijken of brandstofslang niet geknikt zit en dan verder kijken
 
Heeft er iemand een lijstje met aantrekkoppels voor een SXV? Op het web kom ik hier en daar wel wat waardes tegen maar een complete lijst heb ik niet kunnen vinden.

De voorvork moet dit weekend ingebouwd worden en heb geen idee hoe vast ik de boel moet monteren.
 
He RXV liefhebbers. Ik wil er ook graag eentje aanschaffen. Nog tips?

Ik rij nu Aprilia RSV Mille uit 2003. Geweldige bak, maar tijd voor totaal iets anders... :-) Ik sta trouwens open voor een ruil. Dus mocht iemand interesse hebben, laat het me dan weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan