Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook een aantal opties geprobeerd en vond het uiteindelijk het meest relaxed om de bult in 2 te nemen en bij het aanremmen van mandeveen naar 3 op te schakelen zodat ik de motor mooi stabiel kon houden door mandeveen en duikersloot, zonder te schakelen.

Ps. Ik schakel omgekeerd, heb een 45 tandwiel achter en een 180/60 band.
 
Ik heb ook een aantal opties geprobeerd en vond het uiteindelijk het meest relaxed om de bult in 2 te nemen en bij het aanremmen van mandeveen naar 3 op te schakelen zodat ik de motor mooi stabiel kon houden door mandeveen en duikersloot, zonder te schakelen.

Ps. Ik schakel omgekeerd, heb een 45 tandwiel achter en een 180/60 band.

Jij reed ook een K4 ??

De bult pak ik in de 3 daarvoor schakel ik terug van 4 naar 3.Die 180/60 band ga ik ook uitproberen.Mijn K4 is wendbaarder met de 180/50 band als met een 190/55 ...helaas.
 
Laatst bewerkt:
Willem jij weet dit wel:
Hoe zacht is de dunlop MEDIUM compound?
Kan een mooie setje dunlop GP race Meduim overnemen maar ken die compounds niet in vergelijking met metzeler of bv pirelli.
 
Willem jij weet dit wel:
Hoe zacht is de dunlop MEDIUM compound?
Kan een mooie setje dunlop GP race Meduim overnemen maar ken die compounds niet in vergelijking met metzeler of bv pirelli.

Roel, ik rij aan voorzijde met soft en medium en achterop de endurance.Als je mij nu eerlijk vraagt of ik verschil merk. :N

Je moet eventjes kijken op de Dunlop site en zoeken op je band type .Want er zit een heel groot verschil tussen de GP 211 en de GP 212.

Er is ook een verschil tussen slick en de profiel band en zeker bij de endurance.Maar met de Medium zit je meestal altijd wel goed kijk maar eens. :t

Dunlop D211 GP RACER 120/70/17
- Soft bij asfalttemperaturen onder de 20°C (afhankelijk van het circuit!!!).
- Medium bij asfalttemperaturen tussen de 20°C en 30°C (afhankelijk van het circuit!!!).
- Endurance bij asfalttemperaturen boven de 30°C (afhankelijk van het circuit!!!).

SLICK GP 211
Medium bij asfalttemperaturen tussen de 25°C en 35°C (afhankelijk van het circuit!!!).
-Endurance bij asfalttemperaturen tussen de 10°C en 25°C (afhankelijk van het circuit!!!).

Dunlop D212 GP RACER 120/70/17
NIEUW!!! De D212 GP RACER. De opvolger van de famueze D211 GP Racer
Verkrijgbaar in 2 compounds:
- SOFT bij asfalttemperaturen tot 20°C (afhankelijk van het circuit).
- MEDIUM bij asfalttemperaturen tussen 20°C en 35°C (afhankelijk van het circuit).
 
vraagje, een Dynojet Quickshifter plug je deze zo in de powercommander USB 3 ? Of heb je weer een extra module ervoor nodig ?
 
Roel, ik rij aan voorzijde met soft en medium en achterop de endurance.Als je mij nu eerlijk vraagt of ik verschil merk. :N

Je moet eventjes kijken op de Dunlop site en zoeken op je band type .Want er zit een heel groot verschil tussen de GP 211 en de GP 212.

Er is ook een verschil tussen slick en de profiel band en zeker bij de endurance.Maar met de Medium zit je meestal altijd wel goed kijk maar eens. :t

Dunlop D211 GP RACER 120/70/17
- Soft bij asfalttemperaturen onder de 20°C (afhankelijk van het circuit!!!).
- Medium bij asfalttemperaturen tussen de 20°C en 30°C (afhankelijk van het circuit!!!).
- Endurance bij asfalttemperaturen boven de 30°C (afhankelijk van het circuit!!!).

SLICK GP 211
Medium bij asfalttemperaturen tussen de 25°C en 35°C (afhankelijk van het circuit!!!).
-Endurance bij asfalttemperaturen tussen de 10°C en 25°C (afhankelijk van het circuit!!!).

Dunlop D212 GP RACER 120/70/17
NIEUW!!! De D212 GP RACER. De opvolger van de famueze D211 GP Racer
Verkrijgbaar in 2 compounds:
- SOFT bij asfalttemperaturen tot 20°C (afhankelijk van het circuit).
- MEDIUM bij asfalttemperaturen tussen 20°C en 35°C (afhankelijk van het circuit).

Duidelijk, dit is nog een setje d211 gp racer, dus het oude type begrijp ik.

Heb liever een iets te zachte compound dan een te harde dus ga het gewoon eens proberen denk ik. Haal nog een dagje zolder op de K3 achterband en daarna dunlops proberen.
Die K3 is op loopvlak nagenoeg nieuw en links ook zeer netjes dus wie hier een net achterbandje zoekt tzt...
 
Duidelijk, dit is nog een setje d211 gp racer, dus het oude type begrijp ik.

Heb liever een iets te zachte compound dan een te harde dus ga het gewoon eens proberen denk ik. Haal nog een dagje zolder op de K3 achterband en daarna dunlops proberen.
Die K3 is op loopvlak nagenoeg nieuw en links ook zeer netjes dus wie hier een net achterbandje zoekt tzt...


De oude GP 211 zijn beter ( van horen zeggen) helaas worden ze schaars Roel ;) Jij gaat rijden met de 180/55 hoog zeker ?
 
Zonder koppeling opschakelen dat durf ik niet Jurris :o }) Dat GP shift bevalt mij wel :t .Heb wel erg eraan moeten wennen maar nu gaat het wel aardig.

Zojuist was zwaardere voorvork veren K-tech gekocht 10.5. Ik zit te gevaarlijk onderin had ook al wat moeten compenseren met pre load SAG en de compressie wat niet goed is natuurlijk.

Waarom niet?
Je zet iets druk op je stepje, gas dicht en het ding zit er al in.

Terugschakelen is een ander verhaal.

Ik heb 70k gereden met die zx6r en ja toen schakelde die niet echt soepel meer.
Maar dat kwam omdat alles gewoon echt versleten was met mijn rijstijl. O-)
 
Duidelijk, dit is nog een setje d211 gp racer, dus het oude type begrijp ik.

Heb liever een iets te zachte compound dan een te harde dus ga het gewoon eens proberen denk ik. Haal nog een dagje zolder op de K3 achterband en daarna dunlops proberen.
Die K3 is op loopvlak nagenoeg nieuw en links ook zeer netjes dus wie hier een net achterbandje zoekt tzt...

No offence, maar gezien de rondetijden voldoet de hardere nog prima.
Tenzij het 30+ graden is buiten, dan kun je ze kapot rijden en kunnen ze gaan glijden.

Een zachte/te zachte rijd je ook alleen maar kapot, en dat rijd ook niet fijn.

Maargoed, als jij j prettiger voelt bij een zachtere band moet je daar uiteraard mee gaan rijden.

Rijden/racen zit natuurlijk ook heel erg tussen de oren.
En je boekt meer progressie als jij je comfortabel voelt.

Heb je toen nog baad gehad bij het rijden met Nick samen?
 
Laatst bewerkt:
Ben weer heel in Bombats aangeland na drie dagen sturen in de Eifel en stukje Vogezen,heel veel bochten,bomen,schnitzels und frauleinen gezien.
Jammer dat het voor mij zo ver weg is maar geen regen dus dat dan wel weer....
 
Welke kant van de Eifel ben je geweest? Maar altijd een dikke prima daar idd :)

Heimbach (Ruhrsee) kom ik niet graag meer, kei veel controles, snelheidsbeperkingen, wegen afgesloten, zure locals, etc. Rond Adenau (Ring) al teveel geweest, Vulkaan Eifel is niet exht lekker rijden dus ik ga ook vanwege de bochten het liefst naar Cochem, Piesburg en zo die kant op. Wil nog graag eens naar het zwarte woud maar dat is toch ook al behoorlijk verder.

Gister iig al 1 belangrijk ding binnen gekregen voor mijn brommert :+ Led knippers, maar dan wat grotere en een versie die ook naar achteren schijnt (ik heb achter alleen knippers in het achterlicht). Dit zal wel een stuk beter zichtbaar zijn. :)
2017-08-28-22.28.13-Medium-800x600.jpg

2017-08-28-22.28.02-Medium-800x600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even nog een vraag voor de mensen hier. Heeft iemand nog een nette/onbeschadigde passagiersvoetsteun liggen voor een K4/K5?
 
No offence, maar gezien de rondetijden voldoet de hardere nog prima.
Tenzij het 30+ graden is buiten, dan kun je ze kapot rijden en kunnen ze gaan glijden.

Een zachte/te zachte rijd je ook alleen maar kapot, en dat rijd ook niet fijn.

Maargoed, als jij j prettiger voelt bij een zachtere band moet je daar uiteraard mee gaan rijden.

Rijden/racen zit natuurlijk ook heel erg tussen de oren.
En je boekt meer progressie als jij je comfortabel voelt.

Heb je toen nog baad gehad bij het rijden met Nick samen?

Mhhh ik zit mn hersenen te kraken maar weet niet welke nick je bedoelt. Naethuis heeft me iig nooit voorgereden als je die bedoelt.
Qua rondetijden gaan we gewoon onder de 1.50 duiken op Zolder en weer naar de 1.13 op mettet, dus leek me voldoende tempo om lekker zacht te rijden.
 
Beste forumleden!

Sinds 4 maanden ben ik de de trotse eigenaar van een Suzuki GSX600R, daarom lijkt het mij verstandig om bij dit forum aantesluiten :] . Ik ben 21 jaar en heb 2 motoren versleten. De Honda CBR 125R en de CBR500r. Ik woon in het hoge noorden (Grou,Friesland).Fitness en motorrijden zijn mijn 2 grote hobbies!Verder heb ik weinig circuit ervaring, een keer op het circuit gereden en meteen mijn motor getotaled :/
full


Mijn mods:

Arrow uilaatdemper
NGK iridium bougies
K&N luchtfilter
McSpeed korte koppel&rem hendel

De leuke tribal stikkers zijn inmiddels (deels) verwijderd :(

Groet,
Peter
 
Johan H,
Onze reisleider had een mooie route gemaakt van roosteren naar Kirn,hunsruck.
Van uit die plek naar Frankrijk,lekker gegeten daar en doe weer via duizenden bochten terug,de laatste dag via de Moesel weer terug,mooi weer,flink aan de bak omdat die anderen allemaal op een 1000 reden.
Heb me wel vermaakt dat dan wel weer.
Trouwens geen Polizei gezien onderweg.
Voor mij een behoorlijk stuk rijden.
Zag wel dat mijn remblokken nu niet veel meer voering hebben,moet nu zelf maar aan de lijn na al dat lekkere eten daar..
 
Kijk eens aan een mede gixxer vlak bij!,kom vaak in Grou want daar werk ik bij een bouwbedrijf als Roeghauwer.
Groeten uit Bombats[boornbergum]
Beste forumleden!

Sinds 4 maanden ben ik de de trotse eigenaar van een Suzuki GSX600R, daarom lijkt het mij verstandig om bij dit forum aantesluiten :] . Ik ben 21 jaar en heb 2 motoren versleten. De Honda CBR 125R en de CBR500r. Ik woon in het hoge noorden (Grou,Friesland).Fitness en motorrijden zijn mijn 2 grote hobbies!Verder heb ik weinig circuit ervaring, een keer op het circuit gereden en meteen mijn motor getotaled :/ [afbeelding]

Mijn mods:

Arrow uilaatdemper
NGK iridium bougies
K&N luchtfilter
McSpeed korte koppel&rem hendel

De leuke tribal stikkers zijn inmiddels (deels) verwijderd :(

Groet,
Peter
 
Mhhh ik zit mn hersenen te kraken maar weet niet welke nick je bedoelt. Naethuis heeft me iig nooit voorgereden als je die bedoelt.
Qua rondetijden gaan we gewoon onder de 1.50 duiken op Zolder en weer naar de 1.13 op mettet, dus leek me voldoende tempo om lekker zacht te rijden.

Excuus dan heb ik helemaal de verkeerde voor me. :o |(
Met die ronde tijden kom je al wel in aanmerking voor een zachtere band. :t
 
Laatst bewerkt:
Bombatsracing Ik rijd wel vaak in de buurt van beesterzwaag is inderdaad vlakbij! Weet jij misschien nog een goed spuitbedrijf voor kuipdelen van de motor hier in de buurt? Heb namelijk mijn kuip stickers verwijderd, maar aan een kant blijft een lijm residu achter die ik er niet kan af krijgen. Ook lukt het mij niet om 2 tankstickers te verwijderen :( . Mijn plan was nu om die stickers weg te laten schuren en dan de tank/kuipdeel opnieuw te laten spuiten. Tenzij iemand hier nog een briljant idee heeft :} . Dingen die ik al heb geprobeerd wd-40, benzine, warmte (feun) om de stickers te verwijderen. Allemaal zonder succes...
full

full
 
Bombatsracing Ik rijd wel vaak in de buurt van beesterzwaag is inderdaad vlakbij! Weet jij misschien nog een goed spuitbedrijf voor kuipdelen van de motor hier in de buurt? Heb namelijk mijn kuip stickers verwijderd, maar aan een kant blijft een lijm residu achter die ik er niet kan af krijgen. Ook lukt het mij niet om 2 tankstickers te verwijderen :( . Mijn plan was nu om die stickers weg te laten schuren en dan de tank/kuipdeel opnieuw te laten spuiten. Tenzij iemand hier nog een briljant idee heeft :} . Dingen die ik al heb geprobeerd wd-40, benzine, warmte (feun) om de stickers te verwijderen. Allemaal zonder succes...
[afbeelding]
[afbeelding]

Remmenreiniger, wax/was, Dasty.
 
Bombatsracing Ik rijd wel vaak in de buurt van beesterzwaag is inderdaad vlakbij! Weet jij misschien nog een goed spuitbedrijf voor kuipdelen van de motor hier in de buurt? Heb namelijk mijn kuip stickers verwijderd, maar aan een kant blijft een lijm residu achter die ik er niet kan af krijgen. Ook lukt het mij niet om 2 tankstickers te verwijderen :( . Mijn plan was nu om die stickers weg te laten schuren en dan de tank/kuipdeel opnieuw te laten spuiten. Tenzij iemand hier nog een briljant idee heeft :} . Dingen die ik al heb geprobeerd wd-40, benzine, warmte (feun) om de stickers te verwijderen. Allemaal zonder succes...
[afbeelding]
[afbeelding]

Allereerst welkom hier :W

Sticker oplosser dat werkt perfecto :t Te verkrijgen bij elke bouwmarkt.
 
Danku! Ik zal eerst maar even wat sticker oplosser en remmenreiniger halen, hopen dat het werkt begin aardig geiriteerd te raken door die stickers...
 
Danku! Ik zal eerst maar even wat sticker oplosser en remmenreiniger halen, hopen dat het werkt begin aardig geiriteerd te raken door die stickers...

:t

Sticker / lijm oplosser is *O*

Met remmenreiniger wel uitkijken voor de lak.Je hebt de agressieve en de lak vriendelijke soort.Die van Motip is de vriendelijke ;)

https://www.deboerdrachten.nl/39331...MIsYnbxZaB1gIVTp4bCh2aLALWEAQYAiABEgIDvPD_BwE

Daarna koop je 3M polijst wax en ga je alles waxen en daarna zet je er een 3M waxpoets op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan