Kymco AK550

Hierbij ook nog wat dingetjes die ik de laatste 6 weken ben tegen gekomen
Zo die uitlaat is blauw. Het viel mij ook op dat de bocht niet blauw is en het stuk naar achteren wel. Zoals ik het kan zien lijkt het hele systeem vervangen en niet alleen de einddemper, of ik heb het mis.

Bij de remklauwen vraag ik mij af welk verschil je merkt. Ik heb geen idee, kan dat zo niet zien. Bij radiale rempotjes heb ik het idee dat je meer gevoel hebt met remmen, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
 
Die Taiwanese houden nog wel eens van die Pipo de Clown kleurtjes, (het moest verboden worden)
Dat blauw is zo gemaakt, link pijp is custom.
Ben ondertussen al 4 verschillende soorten Akra dempers tegengekomen tot aan de nieuwe 2017 Tmax Akra aantoe die ze pas maken.
Geld speelt weer eens geen rol bij een aantal van die Taiwanese figuren, het brand ze in de zak bij wijzen van spreken

Die brembo's zijn behoorlijk duur, net als bij mij heb je dan nog iets grotere remzuigers, en dat geeft meer rempower.
Overigens zijn de standaard brembo's van de AK550 al heel mooi en waarschijnlijk net als mijn brembo's uitgevoerd met circa 30 'a 32mm. remzuigers.
 
Aha dat verklaard de kleur als het zo gemaakt is. Normaal krijg je bij bochten van dunwandig staal een combi van een goudkleurige gloed met eventueel blauwe vlekken, maar niet egaal blauw.

Voor brembo is dit een leuke business, verkopen ze twee keer remklauwen voor dezelfde scooter. Aan consumenten zullen ze een grotere marge kunenn rekenen, of het is de tussenhandel. In ieder geval wordt er iemand beter van.

Wat gebeurd er eigenlijk met de remklauwen en ander spul dat er ongebruikt af komt vraag ik mij af.
 
gefeliciteerd ...daar ga je geen spijt van krijgen...ik heb hem kunnen testen en rijd super..stopt als een trein...als ze nu nog aan die tellers wat kunnen doen is het top...''tip''een hugger als die beschikbaar is zou ik erop zetten
grts
Danny
 
Nope BenFJR

Hij moet wel degelijk voor 1 september op kenteken staan.
Dat is in dit geval de deal om te kunnen profiteren van de korting.


@Myo_nl
Okay, Tensen, die hebben wel eens mooie uitlaatjes in de aanbieding, kom ze wel eens tegen met advertenties.

Jou a.s. scoot is pas deze maand in Rotterdam aangekomen en is er een uit de 2e levering, mogelijk hebben ze al iets aangepast aan cockpit?
En anders vindt ik je instelling wel heel tof ha ha ;)

Mvg. Jan
 
Dat is wel een hele kromme regel hoor...

Stel ik bestel NU een nieuwe die nog in Taiwan staat, dan gaat het nooit lukken maar ik wil wel die korting!
 
Je ziet beren op de weg die er niet zijn.
Mocht er wat zijn dan wordt dat heus wel geregeld. Maar er zijn geen beren, dus no panic please;)
 
Laatst bewerkt:
Geen paniek hoor maar ik ben het wel met Ben eens.

Zelf zou ik bijvoorbeeld geen scooter laten staan vanwege de cockpit, al kan dat irritant zijn. Maar stel dat ze achteraf met een andere prijs komen dat zou voor mij echt een principekwestie zijn. Zo doe je geen zaken, je hebt een contract getekend. Ik zou hem dan niet meenemen.

Als je een motor of auto in het oude jaar koopt staat er ook een prijs op je koopcontract dat je in het oude jaar ondertekent. Als je hem dan 2 januari op kenteken wilt hebben doen ze ook niet moeilijk.
 
Precies, zo bedoel ik het ook.

Ik koop hem voor 1 september mét korting, aan de leverancier om ervoor te zorgen dat ik hem op tijd heb, hoe ie het doet doet ie het.
 
Heren,

Staar jullie niet blind op de introductieprijs / korting van de AK550. Voordat ik mijn bmw c650 sport kocht was ik ook rond aan het kijken naar de AK550, Deze kon ik zelfs nu veel goedkoper krijgen bij div. dealers dan de aanbieding introductieprijs! Scheelde echt behoorlijk wat geld (ik zal niet zeggen hoeveel precies want dat is misschien wat rot voor de dealers) Maar als je de Scoot dus na 1 Sept. besteld valt er dus nog steeds veel korting op te krijgen / onderhandelen.

Grt,
Stephan
 
Hoe dan ook, ik had de factuur zaterdag al gekregen via de mail met de promo korting. Aanbetaling 10% gelijk overgemaakt. Dus lijkt mij sterk als het kenteken na 31 aug op naam staat ik 1200 euro bij moet betalen. Echt niet :N
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal is zelfs een klein beetje aangepast sinds vandaag ;)

NEWS FLASH

LET OP! Vanaf 1 september 2017 zal de prijs van de AK550 verhoogd worden naar € 11.499,- uiteraard is dit inclusief BTW, transport, handling, kenteken kosten, leges en te naam stellen.

U kunt de AK550 nog tot 1 september bestellen voor de prijs van de AK550 is € 10.298,=, een introductie-prijs!

Tevens zal er een 35 kW ECU beschikbaar zijn waardoor de scooter zal voldoen aan de eisen voor het A2 rijbewijs! Geef dit aan bij het bestellen van uw AK550!
 
Laatst bewerkt:
@Myo_nl
Okay, Tensen, die hebben wel eens mooie uitlaatjes in de aanbieding, kom ze wel eens tegen met advertenties.

Jou a.s. scoot is pas deze maand in Rotterdam aangekomen en is er een uit de 2e levering, mogelijk hebben ze al iets aangepast aan cockpit?
En anders vindt ik je instelling wel heel tof ha ha ;)

Mvg. Jan

Toevallig hadden ze donderdag een afgeleverd een bruine en vrijdag kwam de tweede binnen voor de showroom "een grijze" Met trots lieten deze zien in de werk plaats. Kwam net uit de krat. Ik zei die is gaaf, wanneer spuiten jullie de laatste kleurlaag :+ Geintje leek net een grondlaag. De eigenaar vond het wel jammer betreft de kleur.

Het is een leuke zaak en ze doen hun best. Bromscooters is de core business. Ik kwam ze tegen naar mijn speurtocht naar een dealer. Het is een beetje om rijden naar huis dus dacht vrijdag ik rij eff langs. Dat ik gelijk een scooter ging bestellen had ik niet verwacht O-)

Het zou wel fijn zijn als de display helderheid of contrast verbeterd is. We gaan het zien ;)
 
Dat wordt de a.s. Kymco, het is een "Adventure Tourer" (cross-over model)
Motorblok is van de AK550, kan 550cc zijn maar mogelijk misschien wel 630cc.
Model is hoog afgeveerd en is uitgevoerd met een rugsteun.

Op 1 september volgt meer info van dit nieuwe cross-over model.

跨界新勢力:KYMCO Adventure Tourer新車亮相

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Concept onthulling is op 1 september te volgen via FB "Kymco Taiwan".
Op de plaatselijke tijd van 11:00 uur.
Dan is het hier 05:00 uur in de ochtend.
De onthulling valt samen met de introductie van de AK550 voor de Japanse markt.
In feite komt het life verslag danook vanuit Japan.
De vergelijking met X-ADV is voor de handliggend, het verschil zal hem o.a zitten in CVT versus DCT.
 
Hoogte verschil tussen lage en hoge stand van het verstelbare OEM windscherm.

Cnwaf2.png


CeEdXt.png








image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Dimotiv houder voor de A.B., overigens krijg je bij de AK550 altijd 2 afstandsbediengen.
image.php
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan