KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
ik ben ook helaas de duozit verloren....iemand nog 1 te koop?

Ray
0653328077

Ik heb nu een paar keer gelezen dat die duozitjes " verdwijnen" en dus heb ik hem heel simpel geborgd.
Als hij nu los zou schieten, zorgt de boring ervoor dat hij bij mij blijft :)
Oplossing van 2,- voor een licht, klein spanbandjes met plastic sluiting.
 
Nou, inmiddels is de Duke voorzien van nieuwe olie en filters.
Ook heb ik een katvervanger besteld. Uiteraard ben ik, ondanks vele gelezen threats, erg nieuwsgierig naar het geluid :)
Nu overweeg ik ook om er een setje nieuwe rubber onder te gooien.
Ik zit te denken aan Michelin's Pilot Power en Pilot Road.
Wat zou het beste passen onder deze, toch relatief lichte, motor?
Andere suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Een set Pilot Power 3 voor en Pilot Road 4 past prima, ik rijd er ook mee rond. Qua rijeigenschappen is het helemaal prima. Ze geven altijd voldoende vertrouwen en grip in zowel temperaturen van boven de 30 graden als regen met 15 graden.

Ik heb voor deze achterband gekozen omdat ik een weekend Sauerland en een week Eifel / Zwarte Woud wilde doen met redelijk wat snelweg. Dan slijt een band wat harder en daar is een Pilot Road beter geschikt voor dan een Pilot Power.

Overigens zijn zowel het Sauerland als de Eifel en het Zwarte Woud echt geweldige gebieden om te raggen met een Duke. Echt genoten daar!
 
Dank voor je bericht. Fijn om te lezen dat ze voldoende grip geven. Is dit ook als je flink uit een bocht weg accelereert?

De Eiffel is idd prachtig om te rijden. Ben er vaak geweest. Zowel met racers als met supermoto's. Geweldig daar!

Waarom zijn Michelins Pilot Power banden zoveel goedkoper eigenlijk?
Een achterband kost bij bandenleader maar 79,79!!!
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, vol gas uit accelereren was geen probleem.

Die band is zo goedkoop omdat het de eerste generatie is van de Pilot Power. Ze zijn inmiddels aanbeland bij de derde generatie. Die kost wel ongeveer €110.
 
Geen idee wat het verschil is, ik heb de nieuwste gewoon gekocht "omdat het dan wel goed zal zijn" :+
 
Geen idee wat het verschil is, ik heb de nieuwste gewoon gekocht "omdat het dan wel goed zal zijn" :+
Logisch! Mijn bandenoplegger is op vakantie, dus ik kan er nog een week over nadenken. Denk dat ik gewoon voor de pilot powers ga. Scheelt 50,- en die zijn volgens mij ook gewoon prima voor wat raggen en bochtjes draaien.
 
mijn ervaring met geluid:

origineel = duf
akra demper + kat + dbkill = beetje beter, lager
akra demper + kat - dbkill = laag, iets harder
akra demper - kat + dbkill = gaaf, niet te hard
akra demper - kat - dbkill = gaaf, maar te hard
akra - kat + dbkill van onderstaand adres = gaaf, hard, maar niet té

DB Killer, DB Eater für Akrapovic KTM Duke 690 Auslass 38mm LAUT

en je kunt de dbkill natuurlijk ook nog iets inkorten........
 
Dank voor je bericht. Fijn om te lezen dat ze voldoende grip geven. Is dit ook als je flink uit een bocht weg accelereert?

De Eiffel is idd prachtig om te rijden. Ben er vaak geweest. Zowel met racers als met supermoto's. Geweldig daar!

Waarom zijn Michelins Pilot Power banden zoveel goedkoper eigenlijk?
Een achterband kost bij bandenleader maar 79,79!!!

Pilot power is een goedkopere band als power 3 en power rs .is een budget band van michelin
Met mischien ook budget prestaties
 
Laatst bewerkt:
Logisch! Mijn bandenoplegger is op vakantie, dus ik kan er nog een week over nadenken. Denk dat ik gewoon voor de pilot powers ga. Scheelt 50,- en die zijn volgens mij ook gewoon prima voor wat raggen en bochtjes draaien.

Heb je het dan over de Pilot Power of Pilot Power 2CT? Zou zeker voor die 2e gaan. Prima band voor op de weg! (En onder een Duke) ;)

Pilot power is een goedkopere band als power 3 en power rs .is een budget band van michelin
Met misschien ook budget prestaties

Het feit dat een band goedkoper is dan andere banden hoeft nog niet meteen te betekenen dat het dan ook maar een budget band is. De Pilot Power is gewoon ouder dan een PP3 of RS en daardoor ook voor minder te koop. Dat betekent niet dat het dan een budget band is met budget prestaties.
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook Ceasar. Toen die band op de markt kwam, zullen er vele lyrisch over zijn geweest.
De nieuwere banden zullen zeker niet slechter en waarschijnlijk wel weer iets beter zijn, maar dat betekent idd niet dat de oudere banden slecht zijn.
Commercie heeft nu eenmaal ( de schijn) van nieuwe producten nodig.

Gisteren overigens bijna op mijn plaat :(, ik stuurde een bocht in en kwam daar een portie grind tegen. Geen bord aan het begin van de weg, maar gewoon midden op een weg een stuk van ongeveer 500 m opnieuw van toplaag (grind) voorzien. Wat niet te zien helaas. Voorwiel gleed even weg, maar kreeg na 10 a 20 cm gelukkig weer grip.
 
Vandaag nog even stukje wezen rijden, maar tandwielverhouding is inderdaad niet optimaal.
Te bokkig op rotondes en niet springerig genog bij volgas.

Ik lees op het forum van mensen die naar 15T voor zijn gegaan, maar ook die naar 42T achter zijn gegaan.
Wat is wijsheid? Gevoelsmatig is 42T achter voldoende. Is ook veel makkelijker wisselen vind ik.

Mag je zo rekenen:

100 : 16 x 15 = 93,75 dus 6,25 procent meer trekkracht

100: 40 x 42 = 105, dus 5 % meer trekkracht?

Het verschil tussen beide aanpassingen zou dan slechts 1,25 % zijn.
 
Vandaag nieuw setje pilot road 3 besteld en nieuwe olie (10W60 cross power van motorex) Alleen nog ff een filtertje ophalen bij de lokale KTM dealer en ze heeft de nodige liefde weer gehad :)
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die de powerparts luchtfilterbox heeft (die van de tuningset)
Ik zou graag weten of de aanzuigkelk net zo lang is als de originele?
 
Leovince katvervanger vandaag gemonteerd. Verder zit er al een Leovince sportpijp zonder demper op. Best nog even klooien om het er netjes op te krijgen.

Nu was ik met mijn vorige motor (KTM 530 exc zonder katalysator en met sportpijp zonder demper) best iets gewend, maar deze klapt nu nog een stuk harder :P
Goeiendag wat een knallen!

De motor geeft stationair een heerlijk diep donker geluid en harde BRULLEN als je aan het gas draait. Accelereren geeft uiteraard hetzelfde effect. Gewoon op snelheid blijven, leidt echter tot een "acceptabel" geluidsniveau.

Bijkomend voordeel is dat hij echt een heel stuk minder bokkig is geworden :] . Vreemdgenoeg kun je in de tweede versnelling weer "normaal" over een rotonde zonder de bokken o.i.d. Fijn!

Morgen komt het grotere achtertandwiel. Als dat eronder ligt, hoop ik nog iets meer speelsheid te ervaren in de tweede versnelling :)
 
Laatst bewerkt:
Leovince katvervanger vandaag gemonteerd. Verder zit er al een Leovince sportpijp zonder demper op. Best nog even klooien om het er netjes op te krijgen.

Nu was ik met mijn vorige motor (KTM 530 exc zonder katalysator en met sportpijp zonder demper) best iets gewend, maar deze klapt nu nog een stuk harder :P
Goeiendag wat een knallen!

De motor geeft stationair een heerlijk diep donker geluid en harde BRULLEN als je aan het gas draait. Accelereren geeft uiteraard hetzelfde effect. Gewoon op snelheid blijven, leidt echter tot een "acceptabel" geluidsniveau.

Bijkomend voordeel is dat hij echt een heel stuk minder bokkig is geworden :] . Vreemdgenoeg kun je in de tweede versnelling weer "normaal" over een rotonde zonder de bokken o.i.d. Fijn!

Morgen komt het grotere achtertandwiel. Als dat eronder ligt, hoop ik nog iets meer speelsheid te ervaren in de tweede versnelling :)

Goed om te horen dat hij bevalt! Laat ff weten hoe het is met een ander achtertandwiel :)
 
De motor geeft stationair een heerlijk diep donker geluid en harde BRULLEN als je aan het gas draait. Accelereren geeft uiteraard hetzelfde effect. Gewoon op snelheid blijven, leidt echter tot een "acceptabel" geluidsniveau.

Bijkomend voordeel is dat hij echt een heel stuk minder bokkig is geworden :] . Vreemdgenoeg kun je in de tweede versnelling weer "normaal" over een rotonde zonder de bokken o.i.d. Fijn!

Morgen komt het grotere achtertandwiel. Als dat eronder ligt, hoop ik nog iets meer speelsheid te ervaren in de tweede versnelling :)

Dat is zo'n beetje dezelfde ervaring als ik had met de nieuwe uitlaat+decat.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de kortere vertanding !
 
Katvervanger i.c.m. open sportpijp levert een puik geluid op! Aanrader.

Verder is het plaatsen van een 42 tands achtertandwiel ook zeer aan te bevelen.
De motor springt weer als je in de tweede versnelling het gas opendraait en laat zich nu veel makkelijker door langzame bochten heensturen. Het geeft oprecht veel meer vertrouwen nu dat bokkige karakter sterk verminderd is.

Goede aanpassing in mijn ogen.
 
Net even van het werk naar huis gereden.... Zonder db killer tegen een sportief tempo :-D God wat hebben wij toch een prachtige fiets!!!

Binnenkort toch ook maar eens zien naar een ander tandwiel.
 
hallo!

ik kom me hier melden als (aanstaande) 690R eigenaar. heb gisteren mijn SV1000 verkocht en heb een mooie 690R uit 2016 op het oog.

heb uiteraard dit hele topic al doorgelezen, we hebben ook al een 390 in bezit dus de ktm is mij niet geheel onbekend ;)

zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de 2016 uitvoering, uiteraard los van alle standaard dingetjes??

groet,

Joris
 
wauw, actief topic deze dagen :+

donderdag ga ik kijken voor een mooie, voorzien van Evo2 uitlaat en wat andere goodies. hou jullie op de hoogte! gelukig al een hoop tips gevonden eerder in dit topic, dus komt vast goed. is niet mn eerste motor :+

groet,

joris
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week een 2016 Duke R (eigenlijk een 5 dus) gekocht.
Op nrplaat wachten nu... en dan ophalen.

Heb vroeger al een Duke 4 gehad, dus helemaal vreemd is die niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan