Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

even voorstellen,
ik ben Frank
ik heb de gsx 1400 gekocht van belgixxer,toffe motor en wordt deze zomer gebruikt om route de grande alpe te doen.
nu heb ik een voorvork die lekt en wou even vragen of er hier iemand ervaring heeft met de gold binnenbenen die te koop zijn bij justbandits.de linkse is beschadigd dus moet vervangen worden.
alvast bedankt,en veel toffe km
 
even voorstellen,
ik ben Frank
ik heb de gsx 1400 gekocht van belgixxer,toffe motor en wordt deze zomer gebruikt om route de grande alpe te doen.
nu heb ik een voorvork die lekt en wou even vragen of er hier iemand ervaring heeft met de gold binnenbenen die te koop zijn bij justbandits.de linkse is beschadigd dus moet vervangen worden.
alvast bedankt,en veel toffe km


Geen ervaring met hen Gold Nitrite behalve dat ik ze daar wel erg prijzig vind.Heb ze zelf ook maar had ze voor 250 euro gekocht.Wel moet je dan zelf erg handig zijn ;)

Als tip, zet er goede seals in zoals b.v de SKF anders krijg je lekkages omdat de OEM seals niet goed werken op de Gold Nitrite binnenbenen.De Gold Nitrite poten zijn te glad en de seals OEM hebben daar geen goede grip op.

Bel HKsuspension De juiste instelling eens op zij gebruiken voor de Gold Nitrite poten het merk Wilbers Products, een Duitse schokdemper fabrikant.En weet bijna zeker dat als je daarheen gaat zij het kunnen leveren en maken voor rond de 500-600 euro.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi het hier ook even neer, voor de eventuele anderen die ik gemist heb.
Heb de uitnodiging op Fb bij de GSX14 en CB13 club neergelegd.

30 juli wil ik (en Ruud) proberen om wat motoren naar Zeeland te krijgen.
Rond 12:00 - 12:30 afspreken in Middelburg. Voor een broodje en koffie word gezorgd.
Daarna een klein rondje om door de mooiste (kuch) provincie van Nederland.
 
bedankt voor de reactie Willem,de vork is intussen hersteld met nieuwe chroom buizen wegens tijdsgebrek.ondertussen lekt er achteraan ook een, deze worden vervangen door Mupo schokdempers.
grts
 
Mooi stil aan t worden hier!
't was in de winter drukker...

Goed, ff een onderwerp starten.
Wie neemt de bull nog op vakantie dit jaar? En waarnaartoe?
 
Ik gooi het hier ook even neer, voor de eventuele anderen die ik gemist heb. Heb de uitnodiging op Fb bij de GSX14 en CB13 club neergelegd. 30 juli wil ik (en Ruud) proberen om wat motoren naar Zeeland te krijgen.
Rond 12:00 - 12:30 afspreken in Middelburg. Voor een broodje en koffie word gezorgd.
Daarna een klein rondje om door de mooiste (kuch) provincie van Nederland.
Leuk initiatief maar de FB pagina van de CB1000/1300club Nederland is een besloten groep met alleen clubleden dus daar is je uitnodiging niet terechtgekomen. Misschien ben je in de war met de FBgroep CB1300 Nederland maar die heeft niets van doen met de club. Ons kun je bereiken via www.superfour.nl en/of info@superfour.nl. :] :]
 
Ik gooi het hier ook even neer, voor de eventuele anderen die ik gemist heb. Heb de uitnodiging op Fb bij de GSX14 en CB13 club neergelegd. 30 juli wil ik (en Ruud) proberen om wat motoren naar Zeeland te krijgen.
Rond 12:00 - 12:30 afspreken in Middelburg. Voor een broodje en koffie word gezorgd.
Daarna een klein rondje om door de mooiste (kuch) provincie van Nederland.
Gezien de weersvoorspellingen neem ik aan dat het zondag niet doorgaat? :N
 
Gezien de weersvoorspellingen neem ik aan dat het zondag niet doorgaat? :N
Ging dus duidelijk wel gewoon door:

full
 
Laatst bewerkt:
Ging dus duidelijk wel gewoon door:

[afbeelding]

Het ging zeker gewoon door.
Weet niet wat nou precies het verschil is tussen de CB clubs.. Maar ik zit in een besloten FB groep, en daar heb ik het ook ingezet.
Door het weer niet zo veel die de stap genomen hebben, maar afgezien van een buitje op de heenweg voor de meeste, was het daarna heerlijk toeren.

Opbrengst was 5x GSX1400, 1x CB1300 en 1x XJR1300.
 
Volgens mijn is het een uitstervend ras de GSX 1400, op elke media site ervan gebeurd er weinig.

Valt qua hoeveelheid motoren wel mee, maar ik vind het sowieso op fora's rustiger worden...
Merk t bij de v70 en rx8 ook... die laatste leeft eigenlijk alleen nog n klein beetje op FB en n select gezeldschap in een whatsapp groepje...
 
Volgens mijn is het een uitstervend ras de GSX 1400, op elke media site ervan gebeurd er weinig.


Ik kom de laatste tijd best veel GSX1400 rijders tegen op het circuit van Assen :t

Er zijn tegenwoordig teveel mediasites of flora's dat nekt en trekt alles uit elkaar.

Als je gaat centraliseren dus alles in 1 pot gooit en die afsluit dan zal er nooit een nieuwe instroom zijn.

Hier op MF zullen lezers/gebruikers van andere motormerken ook dit topic gaan lezen en zal er meer interesse zijn/komen.

Anders krijgt je inteelt wat slecht is :+
 
Laatst bewerkt:
De mijne heeft 4weken stilgestaan wegens vakantie, maar verder rij ik er regelmatig mee. Gelukkig mag ik hem niet verkopen van mijn vrouw 8-) . Nu een honda cbr600f1 ernaast om weer eens op het circuit te rijden, alleen heeft deze wat werk nodig :P .
 
De mijne heeft 4weken stilgestaan wegens vakantie, maar verder rij ik er regelmatig mee. Gelukkig mag ik hem niet verkopen van mijn vrouw 8-) . Nu een honda cbr600f1 ernaast om weer eens op het circuit te rijden,
leuk dan kom ik je vanzelf weer tegen *D
alleen heeft deze wat werk nodig :P .


De mijne staat al jaren stil :P op 40 km per jaar na dan.Maar ik heb de tweede gixxer klaar gemaakt voor ook op het circuit dus ik ga de 1400 nu vaker gebruiken :] ;)

full


full


Of ik verkoop hem en koop er 1000 cc gixxer van ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo, hier een potentiële gsx 1400 eigenaar.
Een collega van mij verkoopt zijn gsx 1400. Dit is er eentje van 2003, zijn er bepaalde zwakke punten die extra aandacht verdienen wanneer ik deze motor ga bekijken ? Ik weet dat er op deze motor 1 demper zit, een laser, maar als ik info zoek zou dit jaartal nog 2 dempers moeten hebben. Dus zou een een volledige lijn moeten onderzitten. Is er een snelle manier om te zien of dit effectief eentje van laser zelf is, en gaan 'origineel' van een nieuwer model ?
Zelf ben ik heel benieuwd naar de testrit, ik heb 10 jaar op een RSV gereden en dat 2 cylinder gevoel mis ik nu wel. Momenteel heb ik een fz1s maar deze is pas leuk eens de 8000 toeren voorbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan