Bo Bendsneyder deel 2

Ik vrees dat we lang moeten wachten op een opvolger van Bo in de Moto3. Ik zie hem niet echt, wellicht Faber maar dan moet hij wel hele grote stappen gaan zetten. In RBR ook niet overtuigend. Of rijdt er in andere opleidingsklassen nog een groot talent rond?

Glenn van Straalen misschien, qua talent absoluut. Kijk maar eens naar zijn resultaten de laatste 2 jaar. Ook prima rustige en kundige mensen om zich heen. En pas 16 jaar oud maar hij komt een stuk volwassener over, wat een rust die jongen en binnen no-time overal direct vooraan te vinden.
Maar ik denk dat hij meer richting de Supersport/Superbikes gaat.
 
Glenn van Straalen misschien, qua talent absoluut. Kijk maar eens naar zijn resultaten de laatste 2 jaar. Ook prima rustige en kundige mensen om zich heen. En pas 16 jaar oud maar hij komt een stuk volwassener over, wat een rust die jongen en binnen no-time overal direct vooraan te vinden.
Maar ik denk dat hij meer richting de Supersport/Superbikes gaat.
Viel mij ook op. In welke klasse hij rijdt, is hij vooraan te vinden.
 
Heeft iemand hier sowieso kennis van hoe die mogelijkheden zijn voor 'ons' jong talent en de skill gap naar de top?

Als ik naar jongens kijk zoals Glenn van Straalen, Quentin Koers, Guus Boes, zou ik toch zeggen dat met hun leeftijd (16/17) en hoe rap ze zijn, ze met enige begeleiding toch een mogelijkheid zouden kunnen hebben in de moto3?
 
Huh _O-
full

Iets met schoenmaker
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier sowieso kennis van hoe die mogelijkheden zijn voor 'ons' jong talent en de skill gap naar de top?

Als ik naar jongens kijk zoals Glenn van Straalen, Quentin Koers, Guus Boes, zou ik toch zeggen dat met hun leeftijd (16/17) en hoe rap ze zijn, ze met enige begeleiding toch een mogelijkheid zouden kunnen hebben in de moto3?

Zijn natuurlijk vele wegen die naar de voordeur van de GP leiden. Helaas kost de toegang vooral veel geld.

In Nederland heb je met dank aan vooral Arie en Carla Molenaar de racekids op pocketbikes, voor kinderen vanaf 6 tm 10 en de NSF100 voor kids vanaf 10 tm 14. Beide klasse zijn betaalbaar voor nagenoeg elk gezin en het materiaal is gelijk.

Hierdoor krijgen kids de kans hun talent te ontwikkelen en zo wellicht opgepikt te worden door de RBR of een team als DRT... helaas zijn die klasse al niet meer heel goedkoop, maar de kans is er wel.

Als dit niet lukt heb je gelijke klasse als Yamaha R125, R3 en KTM RC390. Goed betaalbaar en competatief. De doorstroom naar WK wordt nu alleen wel beperkter omdat rijders vaak al ouder worden (rond 16 a 17), terwijl ander jong talent al weer aanklopt...

Wat in mijn ogen mist is een fatsoenlijk ONK (of IDM) moto3. Het materiaal daar is al zo duur vergeleken met de ONK 125cc van de jaren '90/'00. De dunne top die er rijdt heeft vaak geen competitie. Zo moete ze al uitwijken naar BSB CIV of CEV. Het budget van zon team is gewoon niet meer leuk.

Er is genoeg talent alleen sponsoren die niet alleen de wedstrijden maar ook vooral de trainingsuren willen betalen zijn helaas schaars. Als je het dan over de GP hebt zijn er in elk land wel 2 of 3 te vinden die wel een sponsor kunnen vinden en zodoende van start kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Huh _O-
[afbeelding]
Iets met schoenmaker

_O- :') Slecht weer hej.

En verder: Ik ken de ins en outs van die contractbesprekingen uiteraard niet en kan alleen maar oordelen van wat je in de media hoort. Maar van daaruit gezien begrijp ik er heel weinig van. In het Moto 3 team van Ajo is er geen plek meer. Bo kan toch moeilijk wachten op KTM als er zoveel verandert en zoveel onduidelijkheid bestaat of er wel een 2e Moto2 team komt? Had hem ook liever bij KTM zien blijven. Maar begrijp goed dat hij in deze onduidelijke situatie ergens anders tekent. En ook terecht dat ze balen. Maar ze hebben hem m.i. zelf laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier in de minderheid, maar ik drink het graag :Y Dus jullie kunnen mij wel deels dankbaar zijn voor het budget van RedBull :+ :+ :+

Ik beperk de inname wel bewust, want het is één en al suiker incl andere troep..
 
Heb vorig jaar een aantal van die gele blikjes gehaald. Eentje was bij thuiskomst al half open gegaan en die maar opgedronken. Zoete meuk! De rest staat gesloten in de vitrine op het Rossi plankje. En die blijven ook gesloten :Y
 
Heb vorig jaar een aantal van die gele blikjes gehaald. Eentje was bij thuiskomst al half open gegaan en die maar opgedronken. Zoete meuk! De rest staat gesloten in de vitrine op het Rossi plankje. En die blijven ook gesloten :Y

:^ troep... ik heb ook nog een zak "rossichips" liggen...
 
Ik ben hier in de minderheid, maar ik drink het graag :Y Dus jullie kunnen mij wel deels dankbaar zijn voor het budget van RedBull :+ :+ :+

Ik beperk de inname wel bewust, want het is één en al suiker incl andere troep..

ik drink het allemaal, Monster, Redbull, Gofast en .... :9 :P

Maar idd met mate zodat het ook nog altijd lekker blijft, dus ik denk niet dat het budget bij mij vandaan moet komen. :+
 
Ik ben hier in de minderheid, maar ik drink het graag :Y Dus jullie kunnen mij wel deels dankbaar zijn voor het budget van RedBull :+ :+ :+

Ik beperk de inname wel bewust, want het is één en al suiker incl andere troep..

Red Bull heeft helaas geen suiker/calorievrije varianten die ik lekker vind dus ik neem het budget van Monster wel voor mijn rekening :P

Alleen water kan je (nagenoeg) zoveel van drinken als je wilt, vrijwel alles zit verder vol met troep en moet je met mate consumeren... smaak verschilt per persoon, vind het wel heel mooi dat deze bedrijven mijn favoriete sporten flink sponsoren :t
 
Laatst bewerkt:
Red Bull heeft helaas geen suiker/calorievrije varianten die ik lekker vind dus ik neem het budget van Monster wel voor mijn rekening :P

Alleen water kan je (nagenoeg) zoveel van drinken als je wilt, vrijwel alles zit verder vol met troep en moet je met mate consumeren... vind het wel heel mooi dat deze bedrijven mijn favoriete sporten flink sponsoren :t

Die suikervrije varianten zijn niet te zuipen. Dan drink ik het idd liever niet. Zelfde als met cola. Ik neem liever een paar keer per week een glas 'echte' cola dan dat ik dagelijks een blikje light/zero/max ga drinken.
 
ik ben helemaal gestopt met suiker, frisdranken, snoep etc. voel me er veel en veel beter bij

als ik ga sporten dan neem ik water met een beetje BCAA en evt wat Pepeto pro..

suikers neem ik alleen nog in de vorm van alcohol :P
 
Die suikervrije varianten zijn niet te zuipen. Dan drink ik het idd liever niet. Zelfde als met cola. Ik neem liever een paar keer per week een glas 'echte' cola dan dat ik dagelijks een blikje light/zero/max ga drinken.

:^

Cola zonder suiker is als bier zonder alcohol: Niet te zuipen. Maar iets zegt me dat we behoorlijk afdwalen.
 
Racekids is fam Schotman, heeft niets met Molenaar te maken. Detail maar toch. ;)

Oke bedankt voor je aanvulling, wellicht zit ik hier inderdaad mis. Dacht dat Molenaar het beginsel van de racekids had opgezet. In 2014 heb ik samen met Henk Schotman de KNMV opleiding genoten. Toen was hij er alleen nog bij als trainer meen ik. Maar hoe dan doen ze goede zaken met racekids. En tuurlijk zijn er meer families die eer horen te krijgen, ken ze alleen niet allemaal ghehe.
 
Was afgelopen weekend op Silverstone en vond het opvallend en veelzeggend hoe positief de verslaggevers telkens waren over de kwaliteiten en potentie van Bo ondanks dat hij niet iedere training vooraan stond gekwalificeerd.
Met name zijn stuurkwaliteiten, persoonlijkheid (gentleman) en vastberadenheid werden geroemd.
Fantastisch deze nieuwe kans en nu zit ie wel heel dicht bij het Tech3 MotoGP team.
Gaat het goed met hem in 2018 (opbouwjaar) en 2019 en minder met Folger of wie dan ook kan een plekje in de MotoGP zo maar heel dichtbij komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan