Helpen jullie Grandia de bak uit?

Maar dat is nu dus mijn punt, ik rij te hard een lang doorlopende bocht in met een rotswand rechts van mij en en de bak komt omhoog, geef ik dan gas bij of ga ik remmen?

Dan ben je er dus inderdaad te hard in gegaan en had je ook al geen zicht op het einde van de bocht (rotswand).
Het is natuurlijk afhankelijk van heel veel verschillende factoren die telkens net allemaal weer iets anders kunnen zijn, zodat je ter plaatse net weer voor een andere optie kiest.
Maar ik denk dat ik dan voor remmen zou kiezen (omdat je einde bocht niet ziet).

Grandia heeft schijnbaar ook voor remmen gekozen (heel hard, remstrepen). Ik denk dat hij zich heeft laten verrassen door het effect op de combi, en dat het zo fout is gegaan.
 
De bedoeling van GAAAAZZZZ is dat je het achterwiel doet spinnen/uitbreken waardoor de bak naar beneden gedrukt wordt ....... dat is de theorie !!

Echt interessant, zo hoor ik weer wat nieuws.
voor mij persoonlijk blijf ik toch bij het advies van mijn oude leermeester.
-Bocht goed inschatten
-Nooit gas bijgeven voordat je het einde van de bocht ziet
-Ga je in de bocht toch te hard, snelheid verlagen en indien echt nodig, remmen
Maar voorkomen is beter dan genezen en het is me eigenlijk in bijna 30 jaar ook nooit gebeurd.
 
De bedoeling van GAAAAZZZZ is dat je het achterwiel doet spinnen/uitbreken waardoor de bak naar beneden gedrukt wordt ....... dat is de theorie !!

Zo heeft Jan Knol het niet uitgelegd. Want een XJ900 spint echt niet als je er een beetje gas bij geeft......
 
De bedoeling van GAAAAZZZZ is dat je het achterwiel doet spinnen/uitbreken waardoor de bak naar beneden gedrukt wordt ....... dat is de theorie !!

Er zijn weinig zijspannen die met 80 per uur het achterwiel kunnen laten spinnen.
Wat je wel doet is de voorkant ontlasten en daarmee druk je het zijspanwiel naar beneden
Stel je voor dat je een wheelie maakt, dan blijft de bak ook aan de grond.
Zoiets dus
 
Veel motoren gaan ver over de 80 in de 1e dus zou moeten kunnen.
 
En zo komen we na veel discussie toch weer terug bij de (VRO) cursus. Het wordt je daar uitgelegd en je hebt zeeën van ruimte om te oefenen. Altijd leuk.
 
Er zijn weinig zijspannen die met 80 per uur het achterwiel kunnen laten spinnen.
Wat je wel doet is de voorkant ontlasten en daarmee druk je het zijspanwiel naar beneden
Stel je voor dat je een wheelie maakt, dan blijft de bak ook aan de grond.
Zoiets dus
dat ligt minder aan de power als aan de banden , urals kunnen dit ook , en doen dit ook ...
 
Profetische woorden :X

Zal ik de lotto dan maar gaan voorspellen? Zonde man. Zo snel mogelijk weer op een span stappen anders durf je nooit meer. Net als wanneer je van een paard af dondert of je kind van zijn fiets. En ja, je mag mijn span daarvoor gebruiken, maar ik woon niet echt in de buurt van onze hoofdstad.
 
Zal ik de lotto dan maar gaan voorspellen? Zonde man. Zo snel mogelijk weer op een span stappen anders durf je nooit meer. Net als wanneer je van een paard af dondert of je kind van zijn fiets. En ja, je mag mijn span daarvoor gebruiken, maar ik woon niet echt in de buurt van onze hoofdstad.
mmm, heb inderdaad 1x van mijn leven paard gereden :X

Toch denk ik dat ik mijn zijspanperiode weer ga beëindigen. Per saldo zal ik er niet meer dan 2000 km/jaar mee rijden (wil ook nog op een gewone motor en op een offroad blijven rijden en dat alles in mijn schaarse vrije tijd), waardoor het heel lang gaat duren voor ik voldoende ervaring heb opgedaan.
Daarnaast deed ik het vooral voor de kinderen. Die vonden het wel leuk, maar vooral als alternatief voor de auto als we ergens naar toe moeten, niet zozeer om voor de lol een rondje te toeren. Dus dat geeft weinig motivatie er weer een paar 1000 euro tegenaan te gooien.

Ik zal komende week nog wat foto's maken, mocht een van jullie er brood in zien nog iets van te maken. Anders haal ik het span eraf en verkoop ik de motor los.
 
'Helpen jullie Grandia de bak in?' > 'Helpen jullie Grandia de bak uit?'
 
ja, jammer is het zeker, ik had graag langer van het span genoten


keuzes, keuzes
 
Terug
Bovenaan Onderaan