Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

...veel mooier... :+


i-VtfWhDs-L.jpg


i-43cJdS9-L.jpg




...plaatjes uit de oude doos... :/
 
Ik vind zelf 2 uitlaten ook mooier, maar ik vind het wel jammer om mijn volledige Yoshi uitlaat te vervangen. Daar komt bij dat het ook nog eens gruwelijk veel geld kost :O
 
Ik las net overigens dat alle GSX1400's met rode achtererven geïmporteerd zijn uit Japan. Kan iemand dit bevestigen?

Ik selecteerde juist altijd het model met de rode achterveren, en dan helemaal in combinatie waar GSX1400 met rode letters is aangegeven.
 
Toegegeven, de schokdempers met de grijze veren, staan wel een beetje bekend om hun mogelijke lekkage.

Been there, done that... :/

Maar..., Öhlins-man Zweitse Rooske heeft ze netjes voor mij in orde gemaakt. En dan ook op een manier dat ze wel heel blijven... ;)



...zo lek als een mandje... :/ :/
DSC03011-L.jpg



...en dan kun je weken lang GSX-technisch geen kant meer op...
DSC03756-L.jpg




...het geeft wel een fraaie mono-suspension-look op deze manier ; dat dan weer wel... :Y
 
Ik vind hem juist mooier met dubbele vering :)
Natuurlijk komt iedere GSX uit Japan, maar waren modellen met de rode vering voor verkoop in Japan?
 
Ik vind hem juist mooier met dubbele vering :)
Natuurlijk komt iedere GSX uit Japan, maar waren modellen met de rode vering voor verkoop in Japan?


Nee hoor, de laatste modellen 2003 (zeker model 2004 en later ) die kregen de betere achterveren die niet meer zouden lekken.Deze zijn rood van kleur heb ze zelf ook (2004) maar dan met zwarte progressieve veren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn grote vriend Albert Kromkamp heeft een knappe 'rode-veren-dubbele-dempers' variant staan.

Mooi, mooi, mooi !!

59a1dab4ee081.jpg


59a1dabd578fe.jpg
 
Zo zou ik 'm destijds in 2004 ook krijgen... :Y :Y :Y
Nieuw uit de doos.

En in mijn beleving de mooiste kleurcombi.

Echter..., dan wel met superbike stuur, met wit gelakte velgen, en met een set VENOM dempers (uit Engeland).

Was eigenlijk allemaal al geregeld... :/

...maar..., dan zie je een advertentie voor een 1 jaar jonge BoxerCupReplica..., en toen werd het niet die nieuwe GSX1400, maar wel die BCR...
 
Ah! Dan is dat het. Ik zat mij al af te vragen hoe dat nou precies kon.
@Ron, hoe rijdt zo'n BCR? Ik vind dat ook echt prachtige motoren!

Ooit zou ik er zeker nog wel een dubbele uitlaat op willen :D
 
@Ron, hoe rijdt zo'n BCR?
Ik vind dat ook echt prachtige motoren!
Dat rijdt heel makkelijk. Mits de vering voor elkaar is, want dat kan wel een soort van dingetje zijn / worden.

En de ABS kent zijn kuren.

Maar voor de rest ; de zitpositie is goed, ruimte voor twee, koppel voldoende, snel zat, en wat ze zo mooi zeggen : karakter.

Want het blok beweegt om z'n lengteas, en de voorkant duikt niet bij het remmen.

Dit was de mijne destijds : klik !
 
Laatst bewerkt:
Nu los van wat optisch mooier is, geeft zo een systeem veel extra op deze bike?

En wat zijn de pijn punten van dit model
 
Laatst bewerkt:
Nu lid van wat optisch mooier is, geeft zo een systeem veel extra op deze bike?

En wat zijn de pijn punten van dit model


Trillende voorremmen vanwege kromme remschijven hoofdzakelijk meer minpunten ken ik zo 1-2-3 niet.

Wel goed erop letten dat het model wat je koopt ook daadwerkelijk uit dat bouwjaar komt.

Hier kun je dat zien alhoewel de prijzen van een 2001 tot 2008 model erg dicht bij elkaar liggen.

http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX1400.shtml
 
Laatst bewerkt:
Pijnpunten :

- achtervering bij de grijze veren
- ernstig droge balhoofdlagers, en dus versleten balhoofdlagers
- de af fabriek injectie afstelling laat te wensen over
- kwaliteit van de lak
- 'wurmpjes' onder de blanke lak van de vorkpoten, koplamphouders, kroonplaat, en blokdelen
- amper of geen vet in de lagering van de achterbrug
- gelijkrichter op een ongelukkige plaats, en krijgt daardoor erg weinig koeling
- die voorremmen dus
- oliekoeler wellicht een tikkie overbemeten
- veel te veel speling op de heveltjes van de schakelpook (alu heveltjes droog op metalen pennen..., gaat niet goed, alu vreet weg, en de speling is daar...)
- met de standaard (voor)remslangen eigenlijk een ondermaatse remwerking
 
Laatst bewerkt:
Waar ik dus achter kwam toen ik hem net gekocht heb waren de trillende voorremmen. Tijdens de proefrit niet gemerkt omdat ik waarschijnlijk te blij op de motor zat. Baal ik wel echt van, want heb nu het geld niet om er nieuwe schijven/blokken op te zetten.

Heeft iemand een idee hoe ik eenvoudig kan controleren of mijn oliekoeler(fan) het doet? Ik heb zondag gereden, en bij thuiskomst zag ik hem niet draaien.
 
Waar ik dus achter kwam toen ik hem net gekocht heb waren de trillende voorremmen. Tijdens de proefrit niet gemerkt omdat ik waarschijnlijk te blij op de motor zat. Baal ik wel echt van, want heb nu het geld niet om er nieuwe schijven/blokken op te zetten.

Maak je bobins eens goed schoon zie film

Zij je remblokken nog goed b.v al niet verhard en verglaasd ??

Haal je schijven eraf en schuur deze eens heel goed op.Zo haal je resten weg.

Remklauwen uit elkaar halen goed schoonmaken en de rubbers eerst eens opnieuw invetten met ATE vet.

Het kan ook zijn dat je vering niet lekker staat afgesteld of je voorband is aan het cuppen.

Heeft iemand een idee hoe ik eenvoudig kan controleren of mijn oliekoeler(fan) het doet? Ik heb zondag gereden, en bij thuiskomst zag ik hem niet draaien.

Ja kortsluiten maar wil die fan inslaan bij hitte met bijna 6 litr olie dan moet je het echt heel bont maken met een 1400 :)
 
Laatst bewerkt:
Maak je bobins eens goed schoon zie film

Zij je remblokken nog goed b.v al niet verhard en verglaasd ??

Haal je schijven eraf en schuur deze eens heel goed op.Zo haal je resten weg.

Remklauwen uit elkaar halen goed schoonmaken en de rubbers eerst eens opnieuw invetten met ATE vet.

Het kan ook zijn dat je vering niet lekker staat afgesteld of je voorband is aan het cuppen.Ja kortsluiten maar wil die fan inslaan bij hitte met bijna 6 litr olie dan moet je het echt heel bont maken met een 1400 :)
Dat is wel een goede! Ik vol tijdens het remmen toch redelijk goed in het remhendel en aan de motor dat hij trilt. Natuurlijk is het schoonmaken nooit verkeerd :)

De voorvering heb ik sindsdien een stuk harder ingesteld, en heeft ook geen effect gehad.

Bedankt voor de reacties!
 
Let op bioflap dat als je de demping te hard zet je voorwiel gaat stuiteren en jij dat kan ervaren als kromme remschijven ?
 
Let op bioflap dat als je de demping te hard zet je voorwiel gaat stuiteren en jij dat kan ervaren als kromme remschijven ?
Klopt! Ik heb de uitgaande demping iets te hard staan, maar het trillen was ook al te merken toen ik hem kocht. De eigenaar had hem heel zacht geveerd staan, dus ik ga er vanuit dat dit het niet is.

Heeft iemand hier al eens de TPS sensor gecontroleerd/afgesteld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan