Het Ducati Diavel topic

Daar ga je veel bekijks mee krijgen, heb zelf ook een rode carbon variant. Het is echt bizar hoeveel mensen een praatje en foto's komen maken.

De volledige Termignoni klinkt ook super!
 
Daar ga je veel bekijks mee krijgen, heb zelf ook een rode carbon variant. Het is echt bizar hoeveel mensen een praatje en foto's komen maken.

De volledige Termignoni klinkt ook super!

oke, leuk om te horen. Wat vond jij van de overstap van een supersport naar een Diavel?

Wat zijn je ervaringen met deze motor?
 
oke, leuk om te horen. Wat vond jij van de overstap van een supersport naar een Diavel?

Wat zijn je ervaringen met deze motor?

Ik kwam van een 4 cilinder dus dat is een andere stap dan van een Panigale. Een 1000cc 4 cilinder is heel soepel en gladjes, je geeft gas en je schiet weg zonder iets te voelen. Bij de Diavel (en andere Duc's) is het veel meer trillen en herrie dus dan voel je dat er wat gebeurt..

Ik wilde een andere zithouding, met een supersport zit je toch opgevouwen met je benen en bij langere ritten vond ik dat niet prettig. Bij de Diavel zit je rechtop en je benen zo ongeveer 90 graden. Verder was m'n GSX-R 1000 supersnel met 178pk en een hogere topsnelheid maar met de Diavel trek je toch echt sneller weg bij het stoplicht. Het koppel (nm) is hoger ondanks iets minder pk's dus daar zie je al aan dat de krachten anders verdeeld zijn. En de brede achterband zal er ook best wel aan bij dragen waarschijnlijk.

Verder is het bochtenwerk wel anders, met een supersport heb je veel meer 'lean angle' en zal je dus niet (snel) je uitlaat of stepjes raken wat hier wel het geval is.

Maar heb de Diavel nu bijna 3 jaar en ben er nog lang niet op uitgekeken!
 
Bedankt voor je reactie. Vanmiddag heb ik mijn motor opgehaald. Wat een heerlijke motor. Veel soepeler blok. Geweldige looks, koppel. Super. Ook heb ik tot nu toe 4.9 liter gereden op 100 km. Niet normaal zo laag. Wel vang ik meer wind, en is het sturen zwaarder. Maar dat vind ik niet erg. ;)

De duimpjes gaan inderdaad omhoog als je erop zit. Maar dat had mijn Pani ook. :P

Wat mij wel tegenvalt is het zadel. Daar zitten naden in die pijn doen. Kan wennen zijn, maar dat is tot nu toe het enige minpuntje. Kortom, genieten geblazen. Foto's volgen :)
 
Bedankt voor je reactie. Vanmiddag heb ik mijn motor opgehaald. Wat een heerlijke motor. Veel soepeler blok. Geweldige looks, koppel. Super. Ook heb ik tot nu toe 4.9 liter gereden op 100 km. Niet normaal zo laag. Wel vang ik meer wind, en is het sturen zwaarder. Maar dat vind ik niet erg. ;)

De duimpjes gaan inderdaad omhoog als je erop zit. Maar dat had mijn Pani ook. :P

Wat mij wel tegenvalt is het zadel. Daar zitten naden in die pijn doen. Kan wennen zijn, maar dat is tot nu toe het enige minpuntje. Kortom, genieten geblazen. Foto's volgen :)

Dat red ik niet 4.9 liter, zit meer op de 7 geloof ik gemiddeld maargoed ik rijd dan ook wel behoorlijk door en ieder stoplicht beschouw ik als het stoplicht op de dragstrip haha.

Ik heb een zadel van een Diavel Strada erbij gekocht toen, die zit veel beter. Jij heb wel al een ander standaard zadel dan ik had maar die van een Strada is toch ook weer anders dan de jouwe. Je heb ook nog een tourzadel, die is 2 cm hoger en zachter.
 
Het is inderdaad een koppelbeest. Daar kan een Pani niet tegenop. Werkelijke verbruik was 1 op 16.3. Nog steeds prima.
Ook gaat het sturen steeds beter. Ik raak nog net niet de grond met mijn steppies.. Ik ben er heel blij mee, goede switch gemaakt....van Pani naar duiveltje

Ook zat het zadel bij mijn laatste rit prima.
 
Ik had een kapotte pressure sensor. Sensor gehaald en gisteren begonnen met vervangen. Alle delen om de tank los gehaald, maar het zwarte zij paneel krijg ik niet los. Ik zie 2 schroeven aan de binnenkant als de lucht filters weg zijn. Moet ik daar 1 van los halen? Het schroefje rechts is er al uit.

Onderstaand plaatje laat zien welk onderdeel ik bedoel. Zwarte deel waar de luchtinlaten zitten en met de tekst Diavel Carbon.

Ducati-Diavel-covers.jpg


Volgens de officiele handleiding is het schroef nummer 30. Wie weet of dat klopt?

YIEJRxsx.jpg
 
Ik had een kapotte pressure sensor. Sensor gehaald en gisteren begonnen met vervangen. Alle delen om de tank los gehaald, maar het zwarte zij paneel krijg ik niet los. Ik zie 2 schroeven aan de binnenkant als de lucht filters weg zijn. Moet ik daar 1 van los halen? Het schroefje rechts is er al uit.

Onderstaand plaatje laat zien welk onderdeel ik bedoel. Zwarte deel waar de luchtinlaten zitten en met de tekst Diavel Carbon.

[afbeelding]

Volgens de officiele handleiding is het schroef nummer 30. Wie weet of dat klopt?

[afbeelding]

Zal dit niet zijn zoals veel van die kapjes zijn. Dat je lichte druk op de kap moet uitoefenen en hem vervolgens naar voren of achteren moet schuiven. Dat ze met een soort van weerhaakjes vast zitten?
 
Ik had een kapotte pressure sensor. Sensor gehaald en gisteren begonnen met vervangen. Alle delen om de tank los gehaald, maar het zwarte zij paneel krijg ik niet los. Ik zie 2 schroeven aan de binnenkant als de lucht filters weg zijn. Moet ik daar 1 van los halen? Het schroefje rechts is er al uit.

Voor degene die zelf de kappen willen verwijderen, je dient de schroef los te draaien tot de zwarte kap los komt. De schroef kan je dan in de bevestiging houden. Het gaat om de schroef met maat 10 mm. Gisteren was de sensor melding weg na het vervangen van de sensor, maar vanochtend was die weer terug inclusief het niet goed lopen van de motor in de lage toerentallen of stationair.

Zo maar weer laten meten welke sensor niet goed functioneert. :/
 
Ik heb mijn Diavel sinds 3 weken nu en het is alles wat ik verwacht had. Wat een gave motor!! 8-)

Wat mij opvalt is dat het zadel/blok enorm warm wordt. Met wat rijwind is het geen probleem, maar bij lagere snelheden krijg je echt een enorm warme kont. Vandaag is het ook warm buiten en dan heb ik het ook. Herkennen jullie dit ook? :?
 
Ik heb mijn Diavel sinds 3 weken nu en het is alles wat ik verwacht had. Wat een gave motor!! 8-)

Wat mij opvalt is dat het zadel/blok enorm warm wordt. Met wat rijwind is het geen probleem, maar bij lagere snelheden krijg je echt een enorm warme kont. Vandaag is het ook warm buiten en dan heb ik het ook. Herkennen jullie dit ook? :?

Euh, nee dat herken ik niet. Nooit last van een "enorm warme kont", ook niet met dit weer.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een kapotte pressure sensor. Sensor gehaald en gisteren begonnen met vervangen. Alle delen om de tank los gehaald, maar het zwarte zij paneel krijg ik niet los. Ik zie 2 schroeven aan de binnenkant als de lucht filters weg zijn. Moet ik daar 1 van los halen? Het schroefje rechts is er al uit.

Onderstaand plaatje laat zien welk onderdeel ik bedoel. Zwarte deel waar de luchtinlaten zitten en met de tekst Diavel Carbon.

[afbeelding]

Volgens de officiele handleiding is het schroef nummer 30. Wie weet of dat klopt?

[afbeelding]


Je gaat een kapotte sensor vervangen maar je krijgt de zijkapjes er al niet af...... _O- _O- _O-
 
Heren, hartelijk dank voor deze zeer volwassen antwoorden.fijn om te zien dat je met al je vragen op dit forum terecht kan.

Helaas blijken er toch meer motorrijders last te hebben van hitte onder hun zadel. Vooral bij lage snelheden zoals bijvoorbeeld in de stad.
 
Vandaag weer een Diavel Dark gezien op de A27 richting Utrecht vanuit het zuiden.
Persoon met een Rukka jas.

Iemand van hier?
 
goedemorgen allen,

ben al een aantal jaren lid van dit forum, maar heb sinds kort een diavel black uit 2015(foto's volgen nog). Maar nu viel mij iets op op het kentekenbewijs. Daar staat bij vermogen 74,00 kw terwijl de machine 119 kw heeft. Dat zie je ook als je de verschillende mappings selecteert en in het instructie boekje staan. Wat betekend dit?
Staat de motor dan niet op vol vermogen geregistreerd bij het rdw?

alvast bedankt

chris
 
goedemorgen allen,

ben al een aantal jaren lid van dit forum, maar heb sinds kort een diavel black uit 2015(foto's volgen nog). Maar nu viel mij iets op op het kentekenbewijs. Daar staat bij vermogen 74,00 kw terwijl de machine 119 kw heeft. Dat zie je ook als je de verschillende mappings selecteert en in het instructie boekje staan. Wat betekend dit?
Staat de motor dan niet op vol vermogen geregistreerd bij het rdw?

alvast bedankt

chris
In diverse landen om ons heen, worden motoren geknepen op 100pk ofwel 74kw, omwille van verzekeringstechnische redenen.

Deze motor komt waarschijnlijk uit een van die landen. Bij import is dat ook netjes op de NL rdw papieren gezet.

Of de motor ook daadwerkelijk geknepen is, is een ander verhaal.
 
Bedankt al voor deze antwoorden.

Heb de Motor gewoon bij een motorzaak gekocht in Nederland. Heb ze ook een mail gestuurd hier over. Maar Stond ook niks bij dat hij eventueel geknepen is bij het kopen van de motor. Anders had de verkoper dat ook wel verteld lijkt mij. Wacht de reactie van de motorzaak ook wel ff af.
 
Bedankt al voor deze antwoorden.

Heb de Motor gewoon bij een motorzaak gekocht in Nederland. Heb ze ook een mail gestuurd hier over. Maar Stond ook niks bij dat hij eventueel geknepen is bij het kopen van de motor. Anders had de verkoper dat ook wel verteld lijkt mij. Wacht de reactie van de motorzaak ook wel ff af.
de motorzaak hoort dit te weten, en te vertellen. Staat gewoon op de papieren van de motor.

Als zou de motor op papier 74kw zijn, en in werkelijkheid volvermogen, ook dan moeten ze dat melden. Beter nog, laten aanpassen zodat de registratie klopt.

99% zeker dat het een importmotor is. Wat verder niks hoeft te zeggen hoor :)
 
verkoper had er niks over gezegd. En als hij het wel zou hebben gezegd ,had ik wel gevraagd of de motor weer op vol vermogen gezet kan worden. Ik neem aan dat dat gewoon ook weer kan.
dat het een importmotor is maakt mij ook niks uit. Voordeel is wel dat hij nog nooit op vol vermogen heeft gelopen.
 
100PK kon nog wel eens lekkerder rijden dan vol vermogen. Heb een Franse Voxan dus ook 100PK. Gaat echt hard hoor. Hoeveel koppel heeft een 110PK Diavel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan