Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Even iets anders ,ik kamp nu al een tijd met koelvloeistof lekkage .
Dit openbaart zich alleen bij hoge toeren als ik ermee rijd :?
Stationair niks ,lage toeren niet waarneembaar,hoge toeren stilstaand : niks.
Ik heb reeds het rubber bochtje vernieuwd,rechterzijde ,direct aan het blok /waterpomp,ik had een sterke aanwijzing dat het daar lekte.
Maar niet dus :') iemand een idee??
Er spettert dus koelvloeistof op het bochtje en "waait" uit over het koppeling deksel en onderaan het carter.

Ik krijg het niet gevonden en begin er aardig van te balen :( :(

[afbeelding]

Er staat mij vaag iets bij van een fabrieks update aan de dop (of ontluchting??) van de radiator. Wie weet het, of waar staat het?
 
Er staat mij vaag iets bij van een fabrieks update aan de dop (of ontluchting??) van de radiator. Wie weet het, of waar staat het?

Het is niet de radiator dop,ik heb nu enkele dingen uitgesloten (dmv af te tapen) : de radiator dop incl aansluiting slang catchtankje,het gehele T stuk en de onderste aansluiting radiator.
Tevens tussen het aftap plugje,in het carter,een nieuw koper afdicht ringetje gezet en goed vastgezet.
Lekkage lijkt wat minder te zijn tot ca 7000 rpm niks aan de hand.
Ik ga het nu even afkijken hoeveel er weg lekt en blijf er voor nu even af.
Lekkage openbaart zich vooral bij flink doorgassen,+ 7000 rpm.
De meest voor de hand liggende oorzaak zou een lekke pakking van het carter zijn :')
Mijn motorzaak heeft daar misschien een oplossing voor...Wordt vervolgd

P.s. catchtankje al een tijdje geleden vervangen door 1 met aansluiting beneden.
 
Het is niet de radiator dop,ik heb nu enkele dingen uitgesloten (dmv af te tapen) : de radiator dop incl aansluiting slang catchtankje,het gehele T stuk en de onderste aansluiting radiator.
Tevens tussen het aftap plugje,in het carter,een nieuw koper afdicht ringetje gezet en goed vastgezet.
Lekkage lijkt wat minder te zijn tot ca 7000 rpm niks aan de hand.
Ik ga het nu even afkijken hoeveel er weg lekt en blijf er voor nu even af.
Lekkage openbaart zich vooral bij flink doorgassen,+ 7000 rpm.
De meest voor de hand liggende oorzaak zou een lekke pakking van het carter zijn :')
Mijn motorzaak heeft daar misschien een oplossing voor...Wordt vervolgd

P.s. catchtankje al een tijdje geleden vervangen door 1 met aansluiting beneden.

Ik ben hier ook heel benieuwd naar. ik zit met het zelfde probleem. Ook alles al vervangen en niet te vinden wat het is.
 
Een collega gaf me vandaag een goede tip.
Zet hem op een vermogensbank.
Paar flinke lampen en kijken maar.
Kan ik gelijk de laatste tune laten meten en uitdraaien :t
 
Ik denk dat ik het antwoord al heb.als ik het boutje van het carter deksel iets los draai ( degene vlak bij de slang) dan lekt er meteen koelvloeistof tussen de pakking door.
 
Ik denk dat ik het antwoord al heb.als ik het boutje van het carter deksel iets los draai ( degene vlak bij de slang) dan lekt er meteen koelvloeistof tussen de pakking door.

Kun je daar een foto van maken?
En bedoel je het dekseltje van de pomp of die 1 laag verder?
Nu ben ik heel benieuwd,
Ik heb nl ook 2 bouten verwijderd en gecheckt.


1 was droog bij de andere sijpelde heel licht olie eruit die heb ik voorzien van een koper ringetje en is nu vloeistof dicht.
Als laatsten heb je al enig idee hoe je het op gaat lossen?

Let op die grote ronde zwarte bout/moer mag je niet zo maar aan draaien.
Volgens mij heeft die iets met de nokkenas timing van doen
 
Laatst bewerkt:
Yess! Mijn eerste Moto Morini Corsaro gespot in het wild! Gisteren op de A27. Was dat er eentje van dit Forum?

Wat een mooi ding zeg :):):)
 
Kun je daar een foto van maken?
En bedoel je het dekseltje van de pomp of die 1 laag verder?
Nu ben ik heel benieuwd,
Ik heb nl ook 2 bouten verwijderd en gecheckt.


1 was droog bij de andere sijpelde heel licht olie eruit die heb ik voorzien van een koper ringetje en is nu vloeistof dicht.
Als laatsten heb je al enig idee hoe je het op gaat lossen?

Let op die grote ronde zwarte bout/moer mag je niet zo maar aan draaien.
Volgens mij heeft die iets met de nokkenas timing van doen
 
Ja wel een gemiste kans: er zijn 6.000 bezoekers geweest op de Ital Dag. Alle parkeerterreinen stonden bomvol met Italiaanse e.a. motorfietsen. Zegge-en-schrijve: één (1) Scrambler 1200 van Hombre.

Waar waren jullie???
 
Ik was samen met Hans van ongeveer 13:30 tot 15:00 uur op het terrein.
De Scrambler wel gezien bij de Morini stand.
Maar het was natuurlijk ook fantastisch weer om een stukje te rijden.
Bovendien zien we elkaar op 9 September in Zwolle.
tot gauw

Gerard
 
Ja wel een gemiste kans: er zijn 6.000 bezoekers geweest op de Ital Dag. Alle parkeerterreinen stonden bomvol met Italiaanse e.a. motorfietsen. Zegge-en-schrijve: één (1) Scrambler 1200 van Hombre.

Waar waren jullie???
heb 't echt geprobeerd maar wou niet starten :+
36247699400_febfe07887_b.jpg


Kabelboom aan het vervangen maar te weinig tijd en tussendoor een mini-momo een 20k beurt + nieuwe riempjes gegeven...


36472960540_8339daedf1_b.jpg


En de 9e ben ik er ook niet - op vakantie 8-)
 
heb 't echt geprobeerd maar wou niet starten :+
[afbeelding]

Kabelboom aan het vervangen maar te weinig tijd en tussendoor een mini-momo een 20k beurt + nieuwe riempjes gegeven...

En de 9e ben ik er ook niet - op vakantie 8-)


Whow, je bent al een tijdje bezig met de kabelboom. Zal wel nodig zijn, maar waarom?
Alvast een fijne vakantie gewenst!!

Die mini-momo heb ik ook. Prima vakantiefiets als de kabelboom van big-momo nog niet klaar is.

N.B.: Startwin levert bagagerekken voor de mini-momo S2R. Ik heb laatst de laatste opgehaald, dus mocht je er 1 willen scoren, neem dan tijdig contact op met Startwin.
 
Ik heb wel wat Corsaro's gezien op de parkeerplaats, twee stuks, en het was prachtig motorweer...
Hoezo tegenvaller?! Die Scramber is de mooiste! :p ;)

Ziet er woest uit die draadboom Mr Mostro, watskeburt?

De 9e gaat me ook niet lukken, vakantie(voorbereidingen). We hebben nog plek trouwens, mocht er nog iemand mee willen naar Sardinië. We rijden van de 18e t/m de 25e het eiland rond: zie cronkeleyroads.com
 
Ik hoop dat ik voor de 9e het lek boven heb.
Zodat ik wel kan komen :)
 
Ziet er woest uit die draadboom Mr Mostro, watskeburt?

Niks - maar oude bij het balhoofd al meerdere malen moeten herstellen, evenals het hoekje bij de aftakking naar de benzinepomp. Ook bedrading dynamo <> spanningsregelaar helemaal verhard, dus ook die boel vervang ik helemaal.
Kon voor een leuke prijs een bijna nieuwe scoren voor weinig. Maar het vervangen duurt wat langer, heb gewoon te weinig tijd. En zit best wat werk in, om grote stekkers/relaishouders tussen blok en frame door te frotten.
Maar gelukkig zit m'n grote project in Apeldoorn er - behalve nazorg - op. En heb dus nu wat meer tijd om het in orde te maken, vanaf volgende week ga ik serieus aan de slag.
 
Niks - maar oude bij het balhoofd al meerdere malen moeten herstellen, evenals het hoekje bij de aftakking naar de benzinepomp. Ook bedrading dynamo <> spanningsregelaar helemaal verhard, dus ook die boel vervang ik helemaal.
Kon voor een leuke prijs een bijna nieuwe scoren voor weinig. Maar het vervangen duurt wat langer, heb gewoon te weinig tijd. En zit best wat werk in, om grote stekkers/relaishouders tussen blok en frame door te frotten.
Maar gelukkig zit m'n grote project in Apeldoorn er - behalve nazorg - op. En heb dus nu wat meer tijd om het in orde te maken, vanaf volgende week ga ik serieus aan de slag.


ohja frotten, lekker klussie :/
 
Volgende week zaterdag de grote dag van het treffen.
Is er iets bekend van tijden? En is er nog een plan een klein rondje te rijden of zo?
Ik had zelf eigenlijk in gedachte om in de ochtend die kant op te gaan.
Overigens ga ik zo'n beetje vanaf Oss over de A50. Nog mensen die ook zo gaan?
 
Volgende week zaterdag de grote dag van het treffen.
Is er iets bekend van tijden? En is er nog een plan een klein rondje te rijden of zo?
Ik had zelf eigenlijk in gedachte om in de ochtend die kant op te gaan.
Overigens ga ik zo'n beetje vanaf Oss over de A50. Nog mensen die ook zo gaan?

Ik kan aanpikken,kom vanuit Tilburg en ga over waalwijk,den bosch ,nijmegen (A50 dusch)
 
Ik zit dan waarschijnlijk in het Sauerland. Jammer want ik ben ook bezig met een Bimota en daar heeft Marc ook wel eens aan gesleuteld. We zullen zien.
 
Volgende week zaterdag de grote dag van het treffen.
Is er iets bekend van tijden? En is er nog een plan een klein rondje te rijden of zo?
Ik had zelf eigenlijk in gedachte om in de ochtend die kant op te gaan.
Overigens ga ik zo'n beetje vanaf Oss over de A50. Nog mensen die ook zo gaan?
Ik was vorige week bij Marc van Stretta. Hij zei 11:00. Hij verwacht een behoorlijk opkomst als iedereen die een soort van toegezegd heeft ook daadwerkelijk komt. Zou mij in ieder geval erg leuk lijken!
Rondje rijden lijkt me ook wel wat. Ik wil wel een routetje maken, maar heb geen ervaring met het maken van routes voor grotere groepen.
 
Mede motoristen;

Zoals bij van van jullie bekend staan we op het punt ( verkoop van onze woning ) te verkassen naar de Filipijnen.

2 weken geleden heb ik mijn motortje ( GTR 1400 ) goed kunnen verkopen, dit omdat hij niet mee gaat naar onze nieuwe stek.

Afgelopen jaren heb ik altijd van jullie aanwezigheid ( ook al was het vaak een minimale opkomst ) op de MO-MO dagen mogen genieten. Waarvoor dank.

Ironie is wel dat er nu een GROTE groep op het treffen gaat komen ik er niet bij kan zijn.
vind het echt jammer.

Maar goed, VEEL motor plezier, houd ze op de weg ( dijkjes ) respect voor elkaar en vele veilige kilometers toegewenst vanuit Almere.

Ik blijf overigens gewoon meelezen , vind het interessant en leuk.

Groetjes , G-RIT ( Gerrit )
 
Terug
Bovenaan Onderaan