Info Garmin nuvi 510 *O*

Pfff gisteravond een software update om vandaag lekker te toeren met de Nuvi Zumo 510..
Even diverse routes erop gezet, andere icoontjes (GSX-R10000) ..nog even updaten.. maar alle uren waren voor niets..
Het apparaat staat nu op loader loading ..en kom niet in contact met de computer om de update file te deleten.
(druk op linkerkant en druk dan de power knop in, na een tijdje verschijnt schermcalibratie, maar reageert niet en valt daarna uit)

Luie hemelvaartdag. :+

Was het al een ZUMO 510 voordat je hem ging updaten?
Zo ja dan gaat het fout, want dan wordt het weer een NUVI 510.

Ik neem aan dat je alles al geprobeerd heb, om weer in Mass Storage mode te komen?
Niet toevallig op een W8 computer waar de USB ondertekening nog aan staat?

Probeer anders met een W7 of XP computer contact met je GPS te krijgen.
(extra SD card ook al verwijderd?)
 
Ik neem aan dat je alles al geprobeerd heb, om weer in Mass Storage mode te komen?
Niet toevallig op een W8 computer waar de USB ondertekening nog aan staat?

Probeer anders met een W7 of XP computer contact met je GPS te krijgen.
(extra SD card ook al verwijderd?)
SD in-uit.. noem maar op. :)

Geen idee of de USB ondertekening aan staat, er is steeds wel een geluid dat er een koppeling is. (voor 10 seconden, dan weer weg)

De updater doet het binnen die tien seconden ieder geval niet met Zumo firmware.
Nuvi kon ik nog niet vinden.

Processing C:\Users\Simone\Downloads\zumo 220 update\zumo 220 update\Installatiebestand\Zumo_220update.rgn
This is a RGN file.
Patchable HWIDs: 723
*Processing HWID 723
Processing OK :)

ERROR: can't run C:\Users\Simone\Downloads\GarminCure3\updater.exe

Ben nog een map aan het downloaden van 1.5 Gb en die dan maar weer doorspitten.
Edit. nee geen idee wat ik daar aan heb _O- I9505XXUFNA1_I9505OXAFNA1_I9505XXUFNA1_HOME.tar.md5
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 webupdater versies op mijn computer staan:
WebUpdater_WindowsXPSP3andnewer__256.exe
WebUpdaterLegacy_WindowsXPSP2andolder__240.exe

en ook nog een "gewone updater.exe"

In de handleiding staat o.a.:
dat je hem eerst in de diagnose mode moet zetten en dan het rgn bestand op het updater.exe slepen (met aangekoppelde GPS via de USB)
Die staat in de Installatiebestand folder.

daarnaast heb ik ook nog een updater.exe en een Zumo_220update.rgn bestand

waarschijnlijk kun je ook andere rgn files op die manier op je GPS krijgen.
Neem natuurlijk wel rgn files die geschikt zijn voor je Nuvi / Zumo.
 
In de handleiding staat o.a.:
dat je hem eerst in de diagnose mode moet zetten en dan het rgn bestand op het updater.exe slepen (met aangekoppelde GPS via de USB)
Die staat in de Installatiebestand folder.
Die diagnose stand kan toch alleen als de Nuvï opstart?
Krijg hem in ieder geval niet via scherm linksboven ingedrukt houden en dan opstarten in e.a. mode.
Gaat na een tijdje op schermcallibratie / reageert nergens op / en valt daarna uit.
waarschijnlijk kun je ook andere rgn files op die manier op je GPS krijgen.
Neem natuurlijk wel rgn files die geschikt zijn voor je Nuvi / Zumo.
Ik denk dat ik moet beginnen met een Nuvï bestand, die ga ik binnenkort nog even verder Googlen want diverse Garmin links zijn vervangen of naar een Express update gegaan. . :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog wat oudere files op mijn PC staan:

o.a in de map Garmin\ExtData:
006-D0952-01.bin
006-D0952-02.bin
006-D0952-03.bin
006-D0952-04.bin
006-D0952-05.bin
006-D0952-06.bin

In de map Garmin\RemoteSW:
006B048201.BIN
006B063000.GCD


Wellicht kun je hier wat mee. Laat maar weten als je meer info wilt of bestanden.
 
VENtastic in "Info Garmin nuvi 510 *O*"

Davy even mailen, is al een tijdje niet op MF. O-)

Pas op dat je hem niet gaat auto updaten, mijn brick was perfect voor enkele jaren.
Totdat ik de firmware eens ging vernieuwen. :')
Klopt, al een hele tijd niet meer actief op MF...
Heb nog gezocht voor een handleiding maar kan deze helaas niet meer vinden. Had hem destijds op mn webspace staan, maar deze ook inmiddels opgezegd...

Wellicht dat iemand hier nog iets heeft liggen. Succes
 
Davy heb ik al gecontacteerd, maar die heeft geen handleiding meer. Op zijn aanraden even hier in het topic gevraagd.

Ben,

Ik zie dat je al geholpen bent.
Ik heb je in een PM ook nog een andere downloadlink gestuurd.
Misschien met hetzelfde, mogelijk nog wat extra erbij.
Er zijn ook nog wat config bestandjes die je mogelijk nog moet updaten om alles netjes in NL te krijgen (meldingen en schermen)

Succes!
 
Na mijn nuvi eerst gebricked te hebben, is het uiteindelijk dan toch gelukt!

Bedankt voor de hulp.
Hoe heb je hem goed unbricked? Die van mij heeft maar een connectie van 1 seconde en verschijnt niet op de computer. :')

Ik heb al een programma die het via een command prompt moet doen.
Maar dat kreeg ik ook nog even niet voor elkaar. (Nu al bijna twee jaar geleden)
 
Laatst bewerkt:
Is je USB connector nog wel goed ? Dit was een zwak punt van deze nuvi's.
Soms scheelt het om een andere kabel te nemen waarbij de connector net wat strakker aangesloten zat.
 
Is je USB connector nog wel goed ? Dit was een zwak punt van deze nuvi's.
Soms scheelt het om een andere kabel te nemen waarbij de connector net wat strakker aangesloten zat.
Die van mij is nog zo nieuw als uit de fabriek in 2008(?), heb de aansluiting ook nooit trillende op de motor gebruikt.
Maar ik zal eens meer dan twee stekkers proberen. ;)
 
Hoe heb je hem goed unbricked? Die van mij heeft maar een connectie van 1 seconde en verschijnt niet op de computer. :')

Ik heb al een programma die het via een command prompt moet doen.
Maar dat kreeg ik ook nog even niet voor elkaar. (Nu al bijna twee jaar geleden)

Bij het zip pakket dat ik van Damted heb gekregen zat een rgn file van de nuvi 550.
Die heb ik geflashed. Dit heb ik gedaan door de nuvi 510 op te starten met de linkerbovenhoek de vinger ingedrukt te houden, en tegelijkertijd de updater te starten.

Na het flashen werkte de nuvi niet naar behoren natuurlijk, maar kon ik wel in de storage mode komen en de filestructuur herstellen. (dat is waar het bij mij fout is gegaan.)

Nadat ik de filestructuur hersteld had kon ik weer de 220 update flashen. En daarna de filestructuur wel goed aangepast.

Als mijn uitleg niet duidelijk is, wil ik je er wel mee helpen via skype ofzo.
 
Hier al een paar jaar geleden van de 510 een 220 gemaakt.
Werkt perfect. Hij heet nu Zumo 510 bij het opstarten.
Wel even oppassen met Basecamp.
Die blijft een update aanbieden van de firmware.
Niet doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan