Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

Hoeveel gaat een goed exemplaar ongeveer in Nederland?

Altijd boven de 4000 euro kosten deze.Vaak worden ze prijziger naarmate er dure accessoires erop zitten.

Kijk zoiets b.v ;)

full

full

full
 
Klopt! Ik heb de uitgaande demping iets te hard staan, maar het trillen was ook al te merken toen ik hem kocht. De eigenaar had hem heel zacht geveerd staan, dus ik ga er vanuit dat dit het niet is.
Ik zou als ik jou was beginnen om mijn lijstje af te werken en dan doe je telkens 1 ding en dan ga je rijden.

Is idd vaak extra werk ja ik weet het ;)

Heeft iemand hier al eens de TPS sensor gecontroleerd/afgesteld?

Yep ik :t
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was beginnen om mijn lijstje af te werken en dan doe je telkens 1 ding en dan ga je rijden.

Is idd vaak extra werk ja ik weet het ;)Yep ik :t

Ik denk inderdaad dat ik dat allemaal moet bekijken en wellicht dat dit het oplost.

Hoeveel werk is dat? Ben een beetje bang dat ik meer verneuk dan ik repareer :+
 
Ik vind die van Willem echt geweldig. Had niet veel gescheeld of ik had hem gekocht :D
Uiteindelijk ben ik ook wel erg blij met die wat ik nu heb, maar daar moet nog wel wat aan gebeuren :)
 
Ik vind die van Willem echt geweldig. Had niet veel gescheeld of ik had hem gekocht :D
Uiteindelijk ben ik ook wel erg blij met die wat ik nu heb, maar daar moet nog wel wat aan gebeuren :)


Thanks bioflap , ik kon er geen afstand van nemen ;) Zo'n motor als deze kom je niet zo vaak tegen.Ook al rij ik er zelden mee elk jaar gaat de olie eruit en ga zo maar door.

Heb inmiddels nu 2 gsxr op het circuit rondrijden die mogen de weg niet meer op *O* :+ En daardoor en vanaf nu en zeker volgend jaar ga ik de GSX1400 weer vaker gebruiken.

Je hebt nu ook een pracht van een motor en een Yoshimura *D
 
Valt mee, België is goedkoper qua motoren.
Bij de dealers is dat idd wel zo :Y Niet veel maar toch algauw 400 euro zeker.
Mooie motor, en knappe uitlaten, maar ben geen fan van die extra "knik" in de linkpipe.
Had op mijn rsv een dubbel akra met ingekorte dempers })

Die extra knik moest erin om de motor wat extra tegendruk te geven.Het is een 1400 blok die hebben dat wel nodig.Ook omdat ik altijd zonder db killer rij en er dikke bochten opzitten met meer doorlaat.
 
Thanks bioflap , ik kon er geen afstand van nemen ;) Zo'n motor als deze kom je niet zo vaak tegen.Ook al rij ik er zelden mee elk jaar gaat de olie eruit en ga zo maar door.

Heb inmiddels nu 2 gsxr op het circuit rondrijden die mogen de weg niet meer op *O* :+ En daardoor en vanaf nu en zeker volgend jaar ga ik de GSX1400 weer vaker gebruiken.

Je hebt nu ook een pracht van een motor en een Yoshimura *D
Haha ik heb er alle begrip voor. Snap goed dat je uiteindelijk geen afstand kan doen van zo'n motor, helemaal niet als je er al zoveel aan hebt aangepast.
 
Bij de dealers is dat idd wel zo :Y Niet veel maar toch algauw 400 euro zeker.Die extra knik moest erin om de motor wat extra tegendruk te geven.Het is een 1400 blok die hebben dat wel nodig.Ook omdat ik altijd zonder db killer rij en er dikke bochten opzitten met meer doorlaat.
Ah zo, dan is t verdedigbaar ;)
Wist k niet.
 
Binnenkort eens gaan kijken naar een exemplaar van een collega.
Heeft er 4 jaar geleden een schuivertje mee gedaan en nadien nog 2 keer gereden.
Dus staat de motor bijna 4 jaar stil.

* stuur zou verbogen zijn. (ergens gelezen dat dit zeer snel gebeurd en zou k toch wisselen voor renthal)
* koppelingshendel stukje afgebroken. (Wederom zou 'k sowieso vervangen door kortere)
* koplamp geschaafd. (Werkende wel, dus uitkijken naar 2dehands of leuk alternatief)
* chromen kapje van de tellers weg/kapot. (tellers werken wel nog)
* chromen valbeugel motorblok kapot. (is waarschijnlijk de reden dat er niet meer stuk is)

Heb wel gevraagd eerst deftig onderhoud te laten doen zodat we niet gaan testrijden met die oude olie enz.
 
Ah nog een vraagje. Heb bij enkel modellen van Suzuki al gehoord van een tre of gpack. Om restricties in de eerste 3 versnellingen weg te nemen. Is dit bij de 1400 ook van toepassing?
 
Ja. In versnelling 2 en 3.
Heb de GPack er op gehad.

Vond het geen echt succes.

Daarna overgestapt op een keurig afgeregelde PowerCommander, en dat was wel een succes.



DSC02390-L.jpg


DSC02391-L.jpg




DSC06122-L.jpg


DSC06134-L.jpg




PowerCommander paste mooi onder het zadel.
 
Ja. In versnelling 2 en 3.
Heb de GPack er op gehad.

Vond het geen echt succes.

Daarna overgestapt op een keurig afgeregelde PowerCommander, en dat was wel een succes.



[afbeelding]

[afbeelding]



[afbeelding]

[afbeelding]



PowerCommander paste mooi onder het zadel.

Geen echt succes als in je voelt niets ? (al dan niet omdat hij toch al sterk genoeg is onderin)
Of hij draait minder soepel ?

Heb zowel op de rsv toe als de fz1 nu een pc (gehad) met al die milieu eisen kunnen fabrikanten hun motoren niet meer "deftig" afstellen |(
 
Een TRE of Gpack is geld weggooien werkt ook helemaal niet idd wat Ron ook al aangaf ga voor een Powercommander. Wel deze dan goed laten afstellen op een Dynobank . De mijne trekt vlot naar 9000 rmp en hij blijft versnellen.
 
Een TRE of Gpack is geld weggooien werkt ook helemaal niet idd wat Ron ook al aangaf ga voor een Powercommander. Wel deze dan goed laten afstellen op een Dynobank . De mijne trekt vlot naar 9000 rmp en hij blijft versnellen.

Het zijn 2 compleet andere dingen. Maar als je de tre niet of nauwelijks voelt is het idd weggegooid geld.

Op de fz1 zat ook een begrenzing op lagere versnellingen, deze is er uitgeflashed door Ivan performance. Wel voelbaar hier, maar dan nog heeft het die niet zo veel koppel onderaan.
 
Geen echt succes als in je voelt niets ? (al dan niet omdat hij toch al sterk genoeg is onderin)
Of hij draait minder soepel ?
Mijn idee van een dikke naked is, dat het ding lekker soepel moet reageren op het gas. Toen ik mijn GSX1.4 kocht zat die GPack er al in geklikt, en eigenlijk vond ik dat het ding helemaal niet lekker soepel aan het gas hing, maar in versnelling 2 en 3 juist nogal bruusk..., gewoon niet echt lekker.

Je hoefde ook maar iets aan het gashandvat te zitten, en het ding reageerde gewoon veel te fel.
Leuk voor een 'scrotum-racer', maar niet voor mijn 1.4.

Het ding losgekoppeld, en de gasreactie was in versnelling 2 en 3 nu prettiger (voelde minder gehaast aan), maar verder vond ik eigenlijk dat het ding nog steeds niet echt lekker liep.

Te arm ofzo.
Te veel aan/uit op het gas.

Uiteindelijk via broeder Hessel de afgestelde PowerCommander er op, en de transformatie was daar !

...p'sies zoals in mijn beleving een dikke naked moet lopen...

Alsof je een dun nylon visdraadje, door een bak met Griekse yoghurt trok, zo smeuïg reageerde het blok op het gas.

Alsof je gewoon weer een set dikke fijne carburateurs achter de cilinders had hangen, ipv een hele digitale toestand.
 
Laatst bewerkt:
Mijn idee van een dikke naked, dat het ding lekker soepel moet reageren op het gas. Toen ik mijn GSX1.4 kocht zat die GPack er al in geklikt, en eigenlijk vond ik dat het ding helemaal niet lekker soepel aan het gas hing, maar in versnelling 2 en 3 nogal bruusk..., gewoon niet echt lekker.

Je hoefde ook maar iets aan het gashandvat te zitten, en het ding reageerde gewoon veel te fel.
Leuk voor een 'scrotum-racer', maar niet voor mijn 1.4.

Het ding losgekoppeld, en de gasreactie was in versnelling 2 en 3 nu prettiger (voelde minder gehaast aan), maar verder vond ik eigenlijk dat het ding nog steeds niet echt lekker liep.

Te arm ofzo.
Te veel aan/uit op het gas.

Uiteindelijk via broeder Hessel de afgestelde PowerCommander er op, en de transformatie was daar !

...p'sies zoals in mijn beleving een dikke naked moet lopen...

Alsof je een dun nylon visdraadje, door een bak met Griekse yoghurt trok, zo smeuïg op het gas.

Alsof je gewoon weer een set dikke fijne carburateurs achter de cilinders had hangen, ipv een hele digitale toestand.
Heel mooi verwoord. Geef je ook 100% gelijk dat je gewoon soepele reacties wilt wanneer je aan de gas komt.

Zou wanneer je afstelling volledig in orde is die gpack niet beter werken ?
 
Ik denk inderdaad dat een PowerCommander echt perfect is. Ik wil deze ook nog eens op de GSX laten plaatsen, en natuurlijk dan direct laten afstellen bij Hoeggee.
 
Mijn idee van een dikke naked is, dat het ding lekker soepel moet reageren op het gas. Toen ik mijn GSX1.4 kocht zat die GPack er al in geklikt, en eigenlijk vond ik dat het ding helemaal niet lekker soepel aan het gas hing, maar in versnelling 2 en 3 juist nogal bruusk..., gewoon niet echt lekker.

Je hoefde ook maar iets aan het gashandvat te zitten, en het ding reageerde gewoon veel te fel.
Leuk voor een 'scrotum-racer', maar niet voor mijn 1.4.

Het ding losgekoppeld, en de gasreactie was in versnelling 2 en 3 nu prettiger (voelde minder gehaast aan), maar verder vond ik eigenlijk dat het ding nog steeds niet echt lekker liep.

Te arm ofzo.
Te veel aan/uit op het gas.

Uiteindelijk via broeder Hessel de afgestelde PowerCommander er op, en de transformatie was daar !

...p'sies zoals in mijn beleving een dikke naked moet lopen...

Alsof je een dun nylon visdraadje, door een bak met Griekse yoghurt trok, zo smeuïg reageerde het blok op het gas.

Alsof je gewoon weer een set dikke fijne carburateurs achter de cilinders had hangen, ipv een hele digitale toestand.

powercommanders zijn mijns inziens de beste oplossing om rap van mengsel/millieu problemen af te komen.
Zeker bij de eerste generaties japanse injectie fietsen is de standaard mapping vaak niet zo geweldig.
Ik moet eerlijk zeggen dat het me opvalt dat de huidige japanners dit vaak veel beter voor elkaar hebben zo "uit de doos".
zal te maken hebben met betere hardware in de ecu ook denk ik.
Ik heb de laatste paar jaar verscheidene jonge/nieuwe fietsen gereden en moet eerlijk bekennen dat rückelen/hikken etc bij de meesten een non-issue is tegenwoordig.
hooguit een millieudipje wat je amper voelt maar echt hikken en inhouden zie je niet veel meer.
enkel yamaha lijkt het nog steeds niet echt lekker voor elkaar te krijgen.
mijn cbr heeft nu 10k gelopen en ik heb tot op heden nog steeds geen enkele behoefte gevoelt iets aan de mapping te doen.
afgezien van een dipje tussen 3500-4000 (waar je toch niks verloren hebt) waar ie iets looig aan het gas hangt loopt ie verder zonder morren of andere flauwekul in 1 streep naar de begrenzer.
zolang je de boel stock laat denk ik bij de huidige generatie inspuitingen dat je weinig problemen hebt...zelfs met euro 4 nu.
toch knap eigenlijk....
 
Terug
Bovenaan Onderaan