fz750 loopt beroerd

  • Onderwerp starter bert60 een oudwe rookie
  • Startdatum
B

bert60 een oudwe rookie

Guest
goedendag fz ters ik ben bert 60 jaar woon in hilversum en ik heb een probleem mijn fz uit 1988 ingevoerd uit Amerika in 92[andere carburateurs uitvoering] die ik nu 10 jaar heb. hij loopt gewoon slecht mijn carbarateurs zijn na gekeken 1tje was lek vlotternaald bleef hangen.ik had graag dat ze alle 4 gereviseerd werden maar .het motorhuis kon niet meer aan onderdelen komen maar heeft de lekagge verholpen a 130 euro. maar hij loopt nog slecht. bij lage toeren lijkt het wel of hij verzuipt en bij door trekken naar hoge toeren dan houd hij in en de uitlaat ploft zo nu en dan als ik mijn gas dicht doe. eigenlijk vonden ze het de motor niet waard.[ voorvork lekt ook wat. nieuwe rem blokken achter] om nog meer geld er aan te besteden. maar het was een heerlijke motor tot een 3 mnd geleden . ik kan zelf echt niet goed sleutelen dus zoek ik op deze manier een liefhebber die het wel kan voor een redelijk bedrag vrg bert
full
ben vandaag terug geweest naar het motorhuis om te vragen waarom hij het niet heeft verholpen en niet de onderdelen kon bestellen maar die er wel zijn hij dorst het risico niet te nemen om het verkeerde te bestellen op het kenteken van de fz staat 1988 maar op het frame nummer staat 1987 nu gaat hij wel een set bestellen a 100 € van 1997 in de hoop dat het wel past en dan ultra sonic reinigen en afstellen. hij kon niet vertellen wat het ging kosten omdat hij niet wist hoeveel uur hij kwijt is ik laat het weten hoe het afloopt kan pas 22 aug terecht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bert

Probleem voor een motorzaak(jouw probleem dus) dat de kosten te hoog worden een FZ is weinig waard al rijd het heerlijk in goede staat ;) :Y
Ik woon niet in je buurt dus ff langs komen en kijken en beoordelen is lastig.
Weet vrijwel zeker dat het een carburateurprobleem is.
Uit elkaar halen schoonmaken opnieuw afstellen en dan zien of het beter is :?
Ik wil het best wel voor je doen maar heb nu zelf 2 projecten staan de box is vol.
Heb nu 2 FZtjes kan ze langzamerhand van binnen en buiten,doe alles zelf.

Ga denken of ik wat voor je kan doen :)
 
Haha, en van de eerste leden van de FZ groep (www.fz750.nl) kwam uit Hilversum. Die kon en aardig potje sleutelen :)

En tjsa, elke wat oudere motor heeft soms wat extra tlc nodig. Daar staat tegenover dat de afschrijving zo goed als nul is.

Is de jouwe een 700?

Veel onderdelen zijn gewoon nieuw te krijgen. Of je zet er even een set carbs van een NL FZ op. Paar jaar geleden had Motorservice Vierlingsbeek een set nagekeken en ultrasoon gereinigd voor net iets meer dan 100 pleuri.
 
Zat te twijfelen om überhaupt te reageren, ook ik woon veel te ver weg en had je graag geholpen.
heb zowel een FZ als een FZX gehad in het verleden....daarnaast nog veel meer, maar goed.
Ik zou je toch willen adviseren om jezelf eens te verdiepen in onderhoud zelf te doen, je hebt nu eenmaal een bike van bijna 30 jaar oud en kan uit ervaring zeggen dat je van het 1 in het ander vervalt....er zijn genoeg how to's te vinden over het hele net....tank eraf luchtfilter los en je bent al bij je carbs....revisie setje bestellen rond de 60euro en alles goed schoonmaken.
Persoonlijk zal ik alles eruit schroeven en naar een motorzaak brengen die hem even in een ultrasoon leggen....daarna weer alles in elkaar met ALLE rubbers vers...en afstellen.
Ik heb het gelezen...je bent niet echt een sleutelman...maar je bent nooit te oud om te leren, je kan genoeg advies hier vragen dus.....waarom zelf doen.....met een motor van 30 jaar oud gaat er genoeg te voorschijn komen...onvoorziene zaken bij het demonteren die alle weer extra geld gaan kosten. Remblokjes zijn nog het simpelst te vervangen...voorvork zweet of lekt....zelf draai ik mijn hand er niet voor om, maar weet ook hoe k.t sommige modellen uit elkaar willen met het binnenwerk.
Lang verhaal kort...qua onderdelen die je zelf al moet aanschaffen zal er steeds wat bijkomen en dit tikt vaak al aardig aan....als je dan een garage in manuren moet betalen dan kan je de rest er zelf wel bijrekenen....130 voor een vlotternaaldje is heel zuur, maar het geld zit hem in de manuren...dus een hele goede reden om zelf eens wat te gaan proberen.
Nu zit je met een motor die waarschijnlijk stil staat...haal gewoon met goed kijken en desnoods fotos nemen eerst je kuip en tank eraf....kom je vanzelf bij je luchtfilter en carbs.. en dat is wat de garage bedoelt met...de motor is het niet meer waard....een FZ kan je al voor 700 op de kop tikken, jouw reparaties zullen dit bedrag bij een garage ver overstijgen.
Hoop dat je iemand vindt, maar denk zelf dat je gewoon zelf moet aanvangen met proberen....het is leuk, ontspannend en bevredigend wanneer de klus geklaard is.....
 
zo even terug komen op mijn vorige topic fz 750 loopt beroert, nou 8 weken heeft het geduurd 2x 3 weken wachten en 2x 1 week motorhuis en nu is mijn caburateur weer als nieuw gereinigd en nieuwe rubbertjes en vlotter naaldjes en dat alles voor het luttele bedrag van 440€ [echt waar] en nu moet mijn voorvork nog die is lek is echt niet iemand die de voorvork kan voorzien van rubber en olie in het t,gooi voor een normaal bedrag bert
 
Luttel bedrag van €440? Niet om lullig te doen maar dat is ongeveer wat je motor waard is als hij niet goed loopt, een lekke voorvork keerring heeft en de remblokken vervangen moeten worden.

Als jij er blij mee bent is het goed maar ik zou toch heel snel zelf leren sleutelen als ik jou was. Aan onderdelen is het denk ik niet meer dan 100 euro.
 
Controleer je voorvork even goed op pitjes en slijtage plekken. Als je binnenpoten niet meer goed zijn wordt het een heel duur verhaal en dan kan je beter even neuzen voor wat goede tweedehandse pootjes.

Mocht je niemand kunnen vinden (en ben je bereid de pootjes uit te bouwen) wil ik het wel voor je doen voor een paar tientjes, zit niet in de buurt dus dat wordt wel opsturen.
 
Laatst bewerkt:
Luttel bedrag van €440? Niet om lullig te doen maar dat is ongeveer wat je motor waard is als hij niet goed loopt, een lekke voorvork keerring heeft en de remblokken vervangen moeten worden.

Als jij er blij mee bent is het goed maar ik zou toch heel snel zelf leren sleutelen als ik jou was. Aan onderdelen is het denk ik niet meer dan 100 euro.
Ik denk dat je de sarcasme niet proeft _O-
 
Luttel bedrag van €440? Niet om lullig te doen maar dat is ongeveer wat je motor waard is als hij niet goed loopt, een lekke voorvork keerring heeft en de remblokken vervangen moeten worden.

Als jij er blij mee bent is het goed maar ik zou toch heel snel zelf leren sleutelen als ik jou was. Aan onderdelen is het denk ik niet meer dan 100 euro.
Ik had al aangegeven ca €120, maar dan ook voor de remmen en de voorvork-keerringen.
fz750.nl • Toon onderwerp - iemand die er wel verstand van heb[ fz 750][ IEMAND?]
 
Terug
Bovenaan Onderaan