BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

full


Lekker een weekendje weg geweest met de motor, naar luxemburg, heerlijk weertje geweest om hem weer eens goed uit te laten.

Terug snelwegen gepakt en daarbij het verbruik eens in de gaten gehouden.
1:12,7 bij een constante snelheid van ongeveer 117 km op het uur. niet zo heel verkeerd lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag m'n Corbin zadel voor mijn 11S opgehaald en wat een verschil (gelukkig, kost zat).
Niet meer glijden, beter controle gevoel vanuit de heupen en zit veel beter, een aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed Martijn, heb je een piccie van het geheel? Ben wel benieuwd *D

Heb zelf een Wunderlich sportzadel, zit ook super lekker, ben je wat meer een met de motor. Maar vrij laag. Ik heb toch wel lange stelten en zit nu te kijken naar mogelijkheden voor een hogere zit. Via via kom ik dan bij Vikingseats uit (Dedemsvaart). Die Winderlich ga ik natuurlijk niet verbouwen. Ik heb voor een paar tientjes een standaard zadel met een scheur erin op de kop getikt, die dient als een platform om een mooi zadel van te maken. Wordt vervolgd :W
 
Dank voor het meekijken/zoeken, maar ik heb er een :t .

En ebay betekent niet meteen goedkoper dan nieuw :( . Op ebay.de stonden er voor 65 euro (ongeveer) terwijl bij de hobbyist.nl en leebman24.de ze 43 euro zijn. Dat s dan weer het voordeel van met een dikke poot thuis zitten. Tijd genoeg om alles uit te zoeken :)
 
Haha, nou in ieder geval je doel bereikt. Kun je met die andere poot wel monteren en rijden of is het geduld hebben? Beterschap :t
 
Ik heb mijn standaard zadel via Bagster laten aanpassen...Ook een aanrader al ben je je zadel wel plm 3 weken kwijt...

Mijn corbin zadel voor de RT van nieuwe binnenvoering laten voorzien bij Tijger Leathers. Hiervoor een afspraak gemaakt voor de 1-uurs service. Helemaal top! Nu weer een 'knetterhard' zadel :]
 
De kop was alleen nog maar te redden met het betere laswerk. Dus dat was alleen nog een laatste redmiddel. In dit geval was ebay wel een uitkomst *D . Twee koppen compleet voor weinig. Koppen zijn nagekeken en ze bleken beter te zijn dan de mijne :P . Dus alles wisselen.

Maar we liepen ook nog tegen wat versleten werk aan: nokkenassen waren hard aan het slijten, dus ook die moesten gewisseld worden.

Dat is dus het nadeel als je een ouder blok uit elkaar trekt, dan kom je steeds meer dingen tegen B|
 
Lukt maar 1 foto per bericht en dacht eigenlijk dat het helemaal niet lukte.
Probeer er nog eentje..
full


Lukt nog ook.
Zoals je ziet, een minder mooie lijn aan de zijkant, maar dat geeft wel een berg meer ondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
Even heel wat anders.
Zit te kijken naar een (betaalbare) bugspoiler/belly pan/onderkuip/hoe je het noemen wilt:-)

Ik kwam hier op uit:

DR122 BMW R1100 S BOXER CUP Optik Bugspoiler GFK Bugverkleidung Verkleidung | eBay

Helaas heeft deze beste man geen bevestigingsset. Wél 'n net prijsje... Heeft iemand een idee of tips waar je die wél weg kunt halen?

Ophangsetje is relatief makkelijk zelf te maken met het tekeningetje wat je wel ergens op internet kan vinden. Ik heb hem gemaakt van wat rvs strip, een paar boortjes voor boren gaatjes, een bankschroef, wat stukken draadeind, bouten, moeren en ringen. Uurtje werk en totale kosten iets van 15euro. De ophanging achter heb ik via een paar bouten met wederom moeren en carrosserieringen gemaakt icm wat rubber ertussen (ringen oid).

website voor de tekening; http://forums.pelicanparts.com/bmw-r1100s-r1200s-tech-forum/764618-r1100s-belly-pan-bracket.html

of googlen op afbeeldingen; belly pan mounting bmw r1100s

succes.
 
@999: thanks, heb inmiddels 'n belly pan vanuit Duitsland besteld! Heb meteen een strakkere kentekenplaathouder plus led-verlichting meebesteld. Mijn ouders wonen in het land der Oosterburen, scheelt weer verzendkosten :P

Daarna zwart spuiten en monteren, post dan wel 'n plaatje. Zit nog in dubio of ik er wat stickers op wil hebben of dat ik het gewoon zwart laat. We shall see *D
 
Laatst bewerkt:
Dat is idd een Corbin! Dat zie je zo...haha Nog nooit eerder gezien. Tis echt een zetel :Y
Ik vind het niet mooi. Maar de Corbin op mijn RT vind ik ook niet mooi, maar man wat zit het heerlijk :]
 
De kop was alleen nog maar te redden met het betere laswerk. Dus dat was alleen nog een laatste redmiddel. In dit geval was ebay wel een uitkomst *D . Twee koppen compleet voor weinig. Koppen zijn nagekeken en ze bleken beter te zijn dan de mijne :P . Dus alles wisselen.

Maar we liepen ook nog tegen wat versleten werk aan: nokkenassen waren hard aan het slijten, dus ook die moesten gewisseld worden.

Dat is dus het nadeel als je een ouder blok uit elkaar trekt, dan kom je steeds meer dingen tegen B|
Netjes mooi opgelost dus :)

Dat is idd een Corbin! Dat zie je zo...haha Nog nooit eerder gezien. Tis echt een zetel :Y
Ik vind het niet mooi. Maar de Corbin op mijn RT vind ik ook niet mooi, maar man wat zit het heerlijk :]
Heb sinds kort een Borbro zadel op mijn GS.. kan nu rustig uren (8 uur achter elkaar) brommeren zonder pijn in 't achterwerk.. toch wel heel fijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan