Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ondanks dat mijn huidige zx6r uit 1995 nog prima rijd denk ik eraan om komende winter hem in te ruilen voor een 2003 model. Voor mij goed betaalbaar en een zeer mooie fiets. Ik vraag me alleen af hoe erg de bekende problemen zijn met klepseals. Olie bijvullen is geen probleem, maar verwacht ook nog wel eens langere ritten te maken van +- 500km.

Hoeveel olie raakt er verloren en is daar een bepaalde norm voor?

Hij verbruikt alleen olie langs de klepseals als je na harde acceleratie hoog in de toeren het gas dicht doet en op de motor afremt.
Houd je bij het afremmen de gashendel een heel klein beetje open dan zuigt die al geen/minder olie aan.

Tenzij dr klepseals natuurlijk echt stuk/lek zijn.
Dan verbruiken alle motoren olie :+
 
Iemand interesse in een duo seat cover voor een ZX6R bouwjaar 2009, kleur groen?

Helaas ben ik niet meer in het bezit van mijn ZX6R '(, een AUDI die mij over het hoofd zag B|.
Deze dacht wel even te kunnen keren midden op de weg.... |(
 
Laatst bewerkt:
Wat voor een olie zit er in het blok?
Ik weet dat ze gevoelig kunnen zijn voor Valvoline.

Maar jullie hebben Esther haar motor dus gekocht.

Probeer zo min mogelijk speling er bij de hendel uit te draaien en zoveel mogelijk bij het blok.
Leeft Esther nog? :o :j :j
 
Iemand interesse in een duo seat cover voor een ZX6R bouwjaar 2009, kleur groen?

Helaas ben ik niet meer in het bezit van mijn ZX6R '(, een AUDI die mij over het hoofd zag B|.
Deze dacht wel even te kunnen keren midden op de weg.... |(
En check -O- Ook total loss zeker?
 
Mijn ZX6R is helaas total loss. Gelukkig ben ik zelf er heel goed vanaf gekomen. De motor gleed door na de aanrijding en heeft in de berm een betonnen rand geraakt. Ik gleed daar vlak langs :X
 
Ha Oma :W .

Maandag een circuitdag gehad op het prachtige Spa-Francorchamps. Genieten, wat een mooie baan is dat. Helaas heb ik na twee sessies weer kunnen inpakken, ik hoorde namelijk een rammel in het blok wanneer ik een dot gas gaf en het gas vervolgens los liet. Het klonk alsof er een lager of iets niet helemaal goed meer is. Ik weet dat de motor best op zijn donder kan krijgen van een circuitdag, maar aangezien ik hem altijd keurig rustig warm rijd, ben ik eigenlijk een beetje verbaasd. Is dit een bekend probleem bij ZX6R's uit 2009? (staat net 36*** km op de teller). Ik wil eventueel wel een filmpje maken ter verduidelijking..

Groeten,
Ruben

Blijkbaar is de standaard uitlaatbocht een dubbelwandige set, en is het geluid wat ik hoor de 'binnenwand' die aan het resoneren is. Heb de keuze tussen een nieuwe originele bochtenset, een tweedehands originele bochtenset en een aftermarketbochtenset (inclusief demper). Die keuze is snel gemaakt natuurlijk :+ . Nu op zoek naar een leuk setje *D
 
Blijkbaar is de standaard uitlaatbocht een dubbelwandige set, en is het geluid wat ik hoor de 'binnenwand' die aan het resoneren is. Heb de keuze tussen een nieuwe originele bochtenset, een tweedehands originele bochtenset en een aftermarketbochtenset (inclusief demper). Die keuze is snel gemaakt natuurlijk :+ . Nu op zoek naar een leuk setje *D

Het valt gelukkig dus mee. :t
Nu opzoek naar een mooie uitlaat. *D
 
Hallo Ninja rijders, ff spammen!
Ik heb nog een Healtech iQSE quickshifter liggen na de verkoop van mijn Speed Triple, waar hij maar 500km op heeft gezeten. Fantastisch stukje techniek, plug&play en afstellen en instellen met een app! Dit is de nieuwste uitvoering

Past op ZX6R en ZX6RR tm 2015!

Bij interesse graag een app op 0651602523, zit niet veel meer op het forum omdat ik motorloos ben momenteel..

Groeten Ryan!
 
Hello,

Ik weet niet of het gespast is hier de vraag te stellen, als dat zo is. Let me know.

Ik heb een ZX-6RR '03 waarvan de versnellingsbak kapot is. Waar een vaker voorkomend probleem is. Nu heb ik een versnellingsbak gevonden van een 636 versie.

Is er iemand hier die mij kan vertellen of dat past of niet?

Bedankt!
Floris
 
Hello,

Ik weet niet of het gespast is hier de vraag te stellen, als dat zo is. Let me know.

Ik heb een ZX-6RR '03 waarvan de versnellingsbak kapot is. Waar een vaker voorkomend probleem is. Nu heb ik een versnellingsbak gevonden van een 636 versie.

Is er iemand hier die mij kan vertellen of dat past of niet?

Bedankt!
Floris

Is dat een probleem van specifiek de RR versie? Of moet ik me ook zorgen maken met mijn gewone ZX6R uit 2003
 
Hello,

Ik weet niet of het gespast is hier de vraag te stellen, als dat zo is. Let me know.

Ik heb een ZX-6RR '03 waarvan de versnellingsbak kapot is. Waar een vaker voorkomend probleem is. Nu heb ik een versnellingsbak gevonden van een 636 versie.

Is er iemand hier die mij kan vertellen of dat past of niet?

Bedankt!
Floris

Volgens mij is het onderblok hetzelfde.
Dus die zou moeten passen.
 
Volgens mij is het onderblok hetzelfde.
Dus die zou moeten passen.

Bedankt Racekip!

Nu ben ik aan het twijfelen om het hele blok te vervangen. Aangezien voor de RR versie weinig onderdelen te vinden zijn (op blok en versnellingsbak gebied) . Hier mensen die een 636 blok in een RR hebben gezet?
 
Bedankt Racekip!

Nu ben ik aan het twijfelen om het hele blok te vervangen. Aangezien voor de RR versie weinig onderdelen te vinden zijn (op blok en versnellingsbak gebied) . Hier mensen die een 636 blok in een RR hebben gezet?

Gewoon doen, als je voor niet al te veel aan een goed blok kunt komen.
 
Inmiddels in het bezit van een 2003 zx6r. Erg mooi ding alleen denk ik de NAKS nogal te horen, olieniveau is ook net even iets te laag. Wat denken jullie? Voorlopig ga ik eerst eens een paar ritten maken als het wat droger is met wat meer olie erin. Hoeveel km zou de naks mee moeten gaan? Er staat nu +- 20.000 op.
 
Inmiddels in het bezit van een 2003 zx6r. Erg mooi ding alleen denk ik de NAKS nogal te horen, olieniveau is ook net even iets te laag. Wat denken jullie? Voorlopig ga ik eerst eens een paar ritten maken als het wat droger is met wat meer olie erin. Hoeveel km zou de naks mee moeten gaan? Er staat nu +- 20.000 op.

Wel meer dan dat natuurlijk.

Laat je niet te snel verleiden om een handmatige naks er in te zetten. Die zijn toch lastiger af te stellen dan je denkt.
Daarbij klinken kawasaki's nou eenmaal niet zoals een Honda...
 
Terug
Bovenaan Onderaan