How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Ik hoor via verschillende bronnen (vrienden en kennissen) dat vanaf volgend jaar er op CO2 uitstoot BPM betaald moet gaan worden.
Klopt dit? Ik kan het niet zo makkelijk terug vinden. Of gaat dit alleen voor de auto's gelden?
Voor auto's geldt dit al vanaf 01-01-2013. Maar wanneer je niets kunt vinden over dat dit vanaf 2018 mede voor motoren gaat gelden dan zal het hoogst waarschijnlijk ook niet waar zijn. Zekerheidshalve zou je dat echter kunnen navragen bij de belastingdienst.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor via verschillende bronnen (vrienden en kennissen) dat vanaf volgend jaar er op CO2 uitstoot BPM betaald moet gaan worden.
Klopt dit? Ik kan het niet zo makkelijk terug vinden. Of gaat dit alleen voor de auto's gelden?

Bij nieuwe auto's is dit al een tijd zo, echter maakt dit voor de BPM aangifte weinig uit. Alleen de historische BPM veranderd, de manier van aangifte doen niet.

Je mag nog steeds de voor jou meest gunstige manier uitzoeken.
 
Bestaat er in België ook een exportkenteken voor motoren? Heb een motor op het oog bij Geert van Mol vlak over de grens bij Antwerpen en zou m graag zelf terug naar NL rijden. Of is de enige optie hiervoor de motor magisch vlak over de grens krijgen en op een eendagskenteken gelijk diezelfde dag keuren en naar huis rijden?
 
Als je eenmaal weet hoe het werkt is er veel geld te besparen met de aanschaf van een motor en auto. :)

Geld besparen was bij mij niet het belangrijkste argument, en als ik alle kosten reken dan denk ik ook dat het verschil niet heel groot was.

Voor mij wonende in twente is het aanbod gewoon groter als ik ook in duitsland kan kijken.
 
Vandaag keuring gehad in Elsloo... Alles in orde. Schuine kentekenplaat of rode reflector waren geen issue. Alle papieren waren ook in orde. Nu alleen wachten op reactie van de belastingdienst.

Bedankt voor alle bijdrages in dit topic. Dankzij de informatie hier is alles soepeltjes verlopen... :}
Vandaag (3de werkdag) belastingaanslag per mail ontvangen en betaald...
 
Op werkdag 4 na de keuring de bpm aangifte binnen, direct betaald maar gaat wel erg spannend worden voor het weekend zo. Het is nog wel 's ochtends redelijk op tijd, dus met een beetje geluk verwerken ze de betaling ook vandaag nog.
 
Op werkdag 4 na de keuring de bpm aangifte binnen, direct betaald maar gaat wel erg spannend worden voor het weekend zo. Het is nog wel 's ochtends redelijk op tijd, dus met een beetje geluk verwerken ze de betaling ook vandaag nog.
Ik heb er een zwaar hoofd in... Ook voor mijzelf... :N
 
Zal even kijken als ik thuis kom... Maar anders wordt het ook krap met verzekeren. Mijn tussenpersoon werkt niet in het weekend...

Dat heb ik dan al wel geregeld :) heb al een voorlopige dekking op chassis nummer.

Je zou kunnen kijken of het kenteken al bekend is op
Uw huidige voertuigen bekijken | RDW

en dan mijn voertuigen bekijken, wellicht dat hij al wel op je naam staat, ook al is het pasje nog onderweg.
 
Laatst bewerkt:
Zal even kijken als ik thuis kom... Maar anders wordt het ook krap met verzekeren. Mijn tussenpersoon werkt niet in het weekend...
Hebben ze een noodnummer / alarmnummer?
Zo kon ik in het weekend een voorlopige dekking verkrijgen.
 
Pasje vandaag pas laat ontvangen. Wel de verzekering vrijdag alvast kunnen regelen met de gegevens van de RDW site. Als het goed is, kan ik morgen nog in de buurt een plaat laten drukken, zodat we morgen al de eerste kilometers kunnen maken...
 
Pasje vandaag pas laat ontvangen. Wel de verzekering vrijdag alvast kunnen regelen met de gegevens van de RDW site. Als het goed is, kan ik morgen nog in de buurt een plaat laten drukken, zodat we morgen al de eerste kilometers kunnen maken...

Veel plezier op je nieuwe bike! Ik moet tot volgende week wachten. Hier had de postbode alleen maar rekeningen *D *D
 
Voor de meelevenden / meelezers nog niks binnen. Kenteken staat al wel bekend bij "mijn voertuigen" op de rdw. Maar de postbode bracht vandaag niks...

Zucht. het grootste nadeel van dat importeren is dus wel het wachten terwijl de motor al in de schuur staat... :S
 
Zo... Gisteren het kenteken bij de post, dus vanochtend de plaat laten maken.

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Al met al toch een paar dagen langer dan ik verwacht (of gehoopt) had.

Vrijdag keuren, donderdag bericht BPM, Woensdag erna kenteken in huis.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan