MZjes

Thanks.. is mijn eerste 2takt dus ik ben nog een beetje zoekende.
Las allerlei verhalen dat je elke 6k minimaal een top end rebuild moest doen maar dat leek me al wat overdreven.

Cheers!
 
Thanks.. is mijn eerste 2takt dus ik ben nog een beetje zoekende.
Las allerlei verhalen dat je elke 6k minimaal een top end rebuild moest doen maar dat leek me al wat overdreven.

Cheers!
Tssk, misschien bij crossblokjes..
Mijn jawa (ik heb geen MZ) zit net over de 70 K met originele small-end lagers en zuigers..

MZ zijn geen hoog opgevoerde wedstrijdmotoren (hoewel ze het in de racerij geweldig hebben gedaan) maar Oost-Duitse werkpaarden..Het zou niet logisch zijn als ze iedere 2 mnd opengehaald moesten worden.. ;)
 
Is dit het MZ topic van M-F?

Zo ja heb ik een vraag, heeft of weet iemand toevallig een remklauw of hele voorrem voor een ETZ 251?
 
MZ's kunnen meestal heel wat hebben mits goed afgesteld en alles goed werkend..
Ik zou nog complete rem moeten hebben ergens misschien zelfs Brembo..
FF opzoeken in mijn garagebox..
 
MZ's kunnen meestal heel wat hebben mits goed afgesteld en alles goed werkend..
Ik zou nog complete rem moeten hebben ergens misschien zelfs Brembo..
FF opzoeken in mijn garagebox..
Alvast bedankt. Onze hoefsmid zou je dankbaar zijn :)


Hij had zijn originele klauw gereviseerd, maar ja, die smeden zijn zo gruwelijk sterk, even niet opgelet bij in elkaar zetten en de zaak stuk gedraaid ;(
 
Laatst bewerkt:
Je kunt nog proberen bij Gekra, maar bestel er dan meteen het passende ontluchtingsnippeltje bij, die schijnen in verschillende maten te bestaan.
Doei,
Doudou
 
Loods 8 in Arnhem heeft misschien een gebruikte liggen.
Die vind je op facebook...

Hans Bosman motorsport behoort ook tot de mogelijkheden.
 
Ook in Duitsland schijnt nog veel leverbaar te zijn, maar dan zou je eens op het Duitse MZ-forum moeten kijken, die hebben vast wel adressen, ik ben indertijd voor de Yamaha DT, via het DT-forum, zelfs een adres tegengekomen in Wenen, waar ik fijn zaken mee heb gedaan voor de Yamaha DT. Voor de Honda XL 125 bestel ik vaak in Frankrijk, in Grasse.....
Internet is echt fijn als je onderdelen zoekt!
Zoekt en ge zult vinden!
Doei,
Doudou
 
Op mijn MZ zit een Brembo klauw. Ik durf het niet zeker te zeggen maar volgens mij een gewone 08 die ook op elke BMW, Ducati, Guzzi zit. Ik zie op Google met art nummer twee pennetjes dus )* zou ik zeggen. Als Rob niets kan vinden wil ik wel even de steek van de BMW klauwen opmeten.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij lijken die BMW klauwen hetzelfde te zijn, maar als je dan aan het sleutelen gaat blijkt het niet te passen. Weet ik uit ervaring. Wat het verschil is weet ik niet meer.
 
Volgens mij lijken die BMW klauwen hetzelfde te zijn, maar als je dan aan het sleutelen gaat blijkt het niet te passen. Weet ik uit ervaring. Wat het verschil is weet ik niet meer.
Er zijn verschillende varianten in pasvlakken, met en zonder schroefdraad. Mijn MZ en mijn K75 staan naast elkaar dus dat kan ik vanavond wel even vergelijken.
 
De ETZ is van 1995 1985 (van voor de Wende dus), er zou een "MZ" remklauw op zitten. Als de smid op stal komt neemt hij de oude klauw mee. Jullie in elk geval al bedankt voor het meedenken :t
 
Laatst bewerkt:
95 is na de Wende. Maar toen werden er ook al geen etz-en meer geproduceerd aldaar. Je zult 85 bedoeld hebben.
 
Ik heb effe gekijkt.
Bij BMW zit er schroefdraad in de klauw en de klauw aan de binnenkant van de poot. Bij MZ zit de draad in de oren van de poot en heeft de klauw doorlopende gaten.
Als je van een BMW K-100 klauw de schroefdraad er uit boort kan je hem dus op een MZ monteren.

BMW-K75-1.jpg
IMG_7972_resize.JPG
 
Laatst bewerkt:
De vroege ETZ modellen hebben Brembo klauw en hendel, later hebben de Ossies dat gewoon gekopieerd en toegepast. En idd handig want remblokken voor BMW past dus gewoon.
Maar als er op Halflives span (mijn ex-span) dus Brembo opzit heb ik dat dus al gewisseld en zou ik nog ergens de MZ klauw en hendel moeten hebben liggen...wel revisie nodig dus..
Eens kijken of ik daar nog tijd voor heb want ik hab vakantie na vandaag en ben dan ff afwezig 8-)
 
Effe..
een 250 TS
met een 5 bak ETZ bvlok.. en schijfrem..
lijkt me super leuk..

Doch.. mijn laatste MZ.. geen succes.. kon de oorzaak niet achterhalen.. ook niet via mz forum..
also habe ein bisschen angst..
 
Terug
Bovenaan Onderaan